[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:26

Dit zadel os van me moeder ik maak wel ipv fenders me eigen beugels eraan. De cheyenne ligt iig beter dan mijn eigen boomzadel nu sparen voor een eigen cherokee wss

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:35

Ik had vorige week een rondje 20.5 km in 2.15u

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:40

Kom ik met mijn 1,5 uur en 6,36 km. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:14

Die van mij die stapt al makkelijk 7 km per uur :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:19

Met die van mij komen we soms niet eens verder dan 500m van huis in 10minuten hahaaa. Is nog niet zo ervaren met buiten rijden, dus steeds een stukje verder of good old Goya mee.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:45

Ik vandaag weer een rondje van 8,5 km in 1,5 uur ongeveer. Maar ook paar x gestopt onderweg om enge dingen te inspecteren (doorwaadbare, koek en zopie kraam, kind op een loopfiets).
Laatst bijgewerkt door darkadia op 05-06-15 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:50

een doorwaadbare koek en zopie kraam??? was de zopie overstroomd of zo???

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:51

_O-

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:52

Hahaha nee Kwetal, er staat niet voor niets een komma tusen ;) Maar hier in het bos is er een ruiterpad met een meertje waar je doorheen kunt. Vandaag heeft ie voor t eerst klein stukje erin gestaan met zijn voorvoeten...Maar eng vind ie t nog wel...maar hee we dwalen af ;)

16 juni de Notting Hill proberen ! Zin in!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:30

Nou, al lange tijd heb ik al kwijlend naar de barefoot London gekeken en toen teteltee bij mij was was ik helemaal gelukkig toen die op paardlief bleek te passen, maar had toen al heel even dat het ietwat breed zat en dicht bij de pommel. Ook even ''voor de fun'' een ghost picollo getest en die zat heerlijk. Maar, ik was verliefd op de London, dus ik wil een London. Maar nu heb ik van de week een klein uurtje op een cheyenne gezeten, die (naar mijn weten) sowieso al wat minder breed zit dan de London en auwie auwie wat deed dat me al snel pijn! En paard is (denk ik) wat smaller dan dat mijn paard (waarvoor het zadel zal zijn) is bedoeld.

Dus ergens ''baal'' ik dat ik niet meerdere zadels van ghost heb getest, maar heb nu een paard (dat paard) ter beschikking waarop ik wellicht een testzadel voor langere tijd op kan uitproberen zodat ik ook een langere rit kan maken met een ghost.

Ik zou dan gaan voor óf de Roma of de Firenze, omdat ik wel graag een langer zweetblad wil (neem aan dat je daar ook mee kunt starten?) Maar hoe zit dat met die schuinere wrongen? Heeft dat iets met je lengte te maken? (ik ben vrij klein).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:32

Hoelang zijn de normale ghost zadels eigenlijk..?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:57

Ondertussen dankzij Lillianne haar website iets wijzer geworden wbt de wrongen. Denk dat (gezien ik geen grote dijen heb en graag wat langer zit) de Roma voor mij beter zal zijn. Toch eens kijken of ik die dan een weekje kan testen :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:15

Yo! :D

Even inbreken bij jullie.
ik heb een ghost zadel.( al 4 jaar geloof ik)
superblij mee, poown ook *\o/*

Maar heb het zadel uit geleend aan iemand en toen ik het terug kreeg moest ik het weer aan passen.
Mijn pony heeft een jaar vakantie gehad wegens gezondheids klachten ,maar ben nu weer aan het buitenrijden.
Ben aan het twijfelen of het wel goed in elkaar zit.denk het wel hoor,maar heb een foto van de zijkant.
willen jullie even kijken?

Ben de achterkant vergeten, dom sorry :o

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ellepel op 06-06-15 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:16

Is dat een oudere ghost? Want zo zien ze er niet (meer) uit toch?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:19

Geen idee, deze is denk ik 4 jaar oud?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:23

Geen verstand van Ghost sorry.

Ik heb sinds vandaag een Cherokee. Moet alleen nog de goede maat pommel aanschaffen, vrees dat het een nieuwe zal moeten worden want ik kan tweedehands niks vinden (maat L, dus mocht iemand iets weten...).
Dit is het zadel op mijn verzorgpony met M pommel.

Afbeelding
Het zadel is tweedehands en een my Barefoot dus costumized. Deels gewoon leer, deels nubuck.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:40

Hee die stond op de BM toch, had hem zien staan ;) Leuke kleurencombi. Maar een grotere pomme? Zadel lijkt hier al iets naar voren te kiepen...

En die ghost hierboven is een ouder model, van wanneer dat zullen Kwetal of Buitenzinnig ofzo wel weten :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:15

Ellepel - het zadel van de foto is meer dan 4 jaar oud - eerder 6. Maar dat geeft niet. t is inderdaad het oude model en volgens mij zit hij goed in elkaar. Wat moest je aanpassen dan?

Wrongen van Ghost zoals hij nu is - verticaal = Roma/Quilty voor mensen die met hun been lang zitten, of spillepoten hebben
- iets schuin en wat verder naar voor = Quevis/Firenze voor mensen die wat steviger bovenbenen hebben en/of wat kortere beugelriemen gebruiken.

Lengte Ghost staat op Facebook op de Ghostpagina bij foto's:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=560695C0

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55FCBD78

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 6d5a63918c

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55EEF425

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 01:04

Vandaag onze oude Cheyenne mt 0 Drytex gepoetst. We hebben het ding indertijd tweedehands gekocht en zelf jaren intensief gebruikt. Maar ik stond versteld van hoe goed het zadel nog is! Echt, zadel is nog top in orde.

Ok, gekocht met kapotte rits en wat krasjes. Rits laten repareren. Maar verder gewoon 'glad' gesleten onder de beugelriemen... stukjes bies wat gesleten, maar nog lang niet kapot!

Vond ook het serienummer. De laatste twee cijfers zijn het jaartal of niet? Dan zou de onze van 2008 zijn :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:05

Ja klopt!
Dan zou je 1 van de eerste DryTexjes hebben :j

MyBF Cherokee is een leuke hoor! Is allemaal nubuck :)

Leuk, gewoon een ouderwetse zwarte Ghost, ziet er nog goed uit +:)+
Alles erop en er-aan toch zo te zien...? Of bedoel je de ligging van de kussens?

Maartje, als je jezelf omschrijft als "vrij klein" dan ligt een London niet echt voor de hand :(:)
Dan heb je al snel een brede zit simpelweg omdat er dan heel veel zadel tussen je benen en je paard zit, tel daar de kniestukken en wrongen nog eens bij op....

Ik ben zelf 1m60 met korte pootjes en moet er niet aan denken om op een London zadel te moeten rijden :P Maar sowieso vind ik zadels met kniewrongen al snel erg breed zitten.

Wat dat betreft vind ik de JustAdjust (met dijwrongen) en de Arizona (lekkere korte zijkanten) echt de fijnste zadels van Barefoot :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:37

Net zo klein als jij ben ik. En vond de cheyenne dus ook al niet fijn. London vond ik gewoon echt heel erg mooi, maar als ik al last krijg in de cheyenne dan al helemaal in de london

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:57

Wel mooi om die ervaringen te lezen, ik ben zelf ook 1.60.. Weet ik ook gelijk waar ik niet naar hoef te kijken..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:45

Gewoon zadels met lange zweetbladen en wrongen die onder je been gaan vermijden :j

Alhoewel het wel iets persoonlijks is hoor, zat mensen die het geen probleem vinden :)
Ik heb gewoon snel last van teveel spanning op mijn heupen / bekken, zadels met kniewrongen of dijwrongen die een beetje schuin onder m'n been komen daarvan krijg ik gewoon last na een uurtje rijden.

Met qua Barefoot een Cheyenne, JustAdjust, Nevada of Arizona nergens last van.
Oude Ghost zoals de zwarte hierboven had ik het helaas ook bij.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:48

Ja, maar ik wil wel wedstrijden starten waarschijnlijk dus dan is lange zweetbladen wel een must :Y) En ik het daarbij ook prettiger vind om wat onder m'n been te hebben. Maar kan dan mooie en week de Roma testen kijken of dat bevalt :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:51

Kwetal schreef:
Ellepel - het zadel van de foto is meer dan 4 jaar oud - eerder 6. Maar dat geeft niet. t is inderdaad het oude model en volgens mij zit hij goed in elkaar. Wat moest je aanpassen dan?

Alles, heb het helemaal uit elkaar gehaald :j
volgens mij zit ook alles wel goed hoor,maar denk vraag hier ook nog even.
heb alleen alweer een oud model zie ik haha.
Maar in elk geval bedankt! :D