Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cambiar schreef:Op de Lusitanomerrie nogal een vreemd zicht zo'n zadel...
http://www.mijnalbum.be/Album=WFEK6YRM
Wel een leuke ervaring om zo'n ding eens in handen te hebben!
Citaat:A vendre selle de randonnée du sellier français Hugues Petel. Très confortable (siège en gel), elle s'adapte aussi bien aux chevaux larges voire très larges qu'aux plus étroits grâce à l'ajout de panneaux cuir et mouton faits par sellier et jamais utilisés. Elle n'est pas neuve, présente des traces d'utilisation, mais en très bon état. Nouveaux sanglons afin que la selle soit utilisable avec sangle courte de dressage. Taille 17,5', couleur noire. Valeur neuve : 1250€, vendue 350€. Rens par mail ou gsm : 0472/83.75.64
Cambiar schreef:Voor't zicht wel, daarom toont het mooier op de Anda, op de Lusitano toont het vrij lomp, ook omdat ze vrij groot is. Nu, dit zijn werk-zadels, geen tut zadels....dus schoonheid speelt in feite geen rol. Authenticiteit is juist mooi eraan.
Qua ligging is het ok, daar het boomloos is, zadel kan meebuigen met de rug. Alleen heb ik geen idee of zo'n 67 cm lange zadel niet te lang is....
Ik heb die foto ook gezien die jij toevoegde, maar daar liggen wel super veel pads onder.
Ashkerlon schreef:Heb ik dan een 38 of een 38W nodig bij Malibaud? Met welke wintec boom vallen die te vergelijken?
Of misschien nog beter: heeft iemand in de regio West-Vlaanderen een Malibaud liggen die ik even mag lenen om te passen?
JoSav schreef:De invloeden en ontwikkeling van Middeleeuwse zadels (oftewel; Europese zadels over de gehele spanne van de Middeleeuwen) is erg interessant en correspondeert (nogal wiedes) heel netjes met meer algemene (militaire en culturele) ontwikkelingen binnen Europa zelf.