Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LesleyLady schreef:Poe 158 pagina's doorspitten is een klus waar ik maar niet aan ga beginnen![]()
Mijn vraag heb ik zo snel op de zoekfunctie niet beantwoord gekregen. Mijn paard van 5 is erg onrustig als ik zijn hoofdstel met gecombineerde neusriem aandoe. Erg kauwen en de kaken van elkaar af proberen te krijgen. Ik heb een aansnoerneusriem dus het lukt wel, maar niet van harte zeg maar. Nu doe ik hem ook echt niet strak, maar toch heb ik het idee dat hij het niet fijn vind. Tijdens het rijden is hij ook behoorlijk vast in zijn lijf, en wil soms nogal de grond in denderen. Nu weet ik dat dit allerlei verschillende oorzaken kan hebben, maar doordat hij zo op het hoofdstel reageert vroeg ik mij af of andere hier dit herkennen en of dit Rambo hoofdstel daar verschil in heeft gemaakt.
Het is een paard van 1.80 met een flink (Duits) hoofd met behoorlijke kaak, dus vroeg mij af of dit hoofdstel ook geschikt is qua maat voor zo'n groot paard...?
IngeK schreef:Ja nu snap ik het ook niet meer. Blijkbaar valt het bij de één heel groot en bij de ander heel klein...Ik zou jou ook een full aanraden [***], een cob was voor mijn E'tje echt te klein.
Maar het maakt wel erg uit hoe de pasvorm om het hoofd van je paard valt. Ik had eerst de keelriem op het tweede gaatje, maar nu alles een beetje begint te rekken toch het hoofdstel bij de "bakstukken" een gaatje korter kunnen doen, waardoor de neusriem iets hoger zit, want die viel eerst een beetje laag. Gevolg is dat nu de keelriem nog maar net vast gaat.
[***] schreef:Heb ook nog even een vraag over dit hoofdstel. Mijn paard merrie 1.62 met klein hoofd heeft normaal gesproken "Cob". Maar als ik hier de berichten zo lees dan is die aan de kleine kant?
unihorses, bedoel je gigaaaaaaaaaaaaantis mooi of gigaaaaaaaaaaaaantis groot????
IngeK schreef:@unihorses Oh, maar dat is niet de officiële rambo micklem toch? Dan kan het kloppen dat de maten anders zijn. Overigens zit je keelriem wel wat te ver naar achter
Edit: Ik lees al namaak ja
@Tinka, het lijkt alsof het kinriempje tegen het bit aan komt, of niet? Verder lijkt ie aardig te zitten, als is het van de foto niet heel duidelijk te zien met zo'n lekkere dikke vacht
tinkersjakie schreef:Unihorses zit heel raar er tegen aan te kijken, neusriem te laag maar als ik zo kijk naar bitlusjes dan denk ik hoe zulke grote ringen moeten er wel niet in bit zitten om daar te komen.
Als ik ook kijk is het schuine stuk naar benden veel te lang waardoor hij niet goed past. De hoek waar het riempje voor bit aan zit moet onder het jukbeen komen
tinkersjakie schreef:Is het niet verstandiger om deze terug te sturen en een kleinere te bestellen?
Stel je laat hem vermaken en zit nog niet goed is het echt jammer van je geld, ook al is het een goedkopere versie. Dan zal ik liever andere maat proberen of een echte gaan kopen.
IngeK schreef:Op die foto's van die marktplaatsadvertentie zit het hoofdstel ook niet goed. Niet hoe Micklem het bedoeld heeft in elk geval. Maar dat is ook de reden van verkoop zo te zien.
Ik denk dat ik hem in jouw plaats ook terug zou sturen, en even door zou sparen voor een echte.