[FOTO]Show je (nieuwe) harnachement en setjes.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: [HK][FOTO]Show je (nieuwe) harnachement en setjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:51

Het zou ook niet mijn ding zijn om niet te gaan sparen voor een ander zadel.
Maar zolang jij het fijn vindt prima. Volgens mij hindert het t paard niet.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:55

maar dat ben ik al lang aan het doen lieve mensen ! dat heb ik al eens eerder gezegd. Helaas zit alles enorm tegen waardoor ik iedere keer andere dingen moet kopen en het sparen niet opschiet,
zorgverzekering rekeningen laarzen die kapot gaan baan kwijt paard weer naar de hoefsmid paard weer naar de tandarts Nieuw bed moeten kopen scooter kapot ga zo maar door,
alle andere dingen die ik hier laat zien krijg ik of van mijn ouders of had ik nog liggen en net gebruikt

geld gaat momenteel harder op dan dat ik het erbij krijg

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:57

Sorry LB, jij bent een van de meeste mensen die hier post, met de meeste nieuwe spullen. Misschien moet je daar dan eens mee stoppen en dat geld wat je anders daar voor gebruikt, neer leggen bij het geld voor een nieuw zadel.
Je hebt mij ook nergens horen zeggen dat het zadel niet goed op je paard ligt. Ik heb gezegd dat JIJ er niet goed in zit. Dingen moet je nou niet om gaan draaien.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:00

zoals ik al hierboven heb omschreven heb ik bijna alles wat nieuw is gekregen van mijn ouders of komt het nieuw nog uit mijn kast,
ik moet nog steeds een boel rekeningen aflossen nu en dat gaat gewoon voor. over ik denk 1.5 maand kan ik weer gaan sparen en dan meteen 300 euro per maand, en dan schiet het eindelijk eens op,
Ik probeer n ook mijn niet passende dressuuradel te verkopen maar krijg die gewoon niet verkocht ,
kleding hierboven ook van mijn ouders gehad .

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:01

Misschien spullen gaan verkopen. Dekjes, beschermers weet ik wat.
Mensen bedoelen het ook alleen maar goed, maar dat jij gelijk zo in de verdediging schiet.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:04

Of die spullen die je van je ouders krijgt... Wellicht omzetten in een potje voor je zadel?
En idd. Gewoon wat spullen verkopen. Doe ik ook :j

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:30

klopt ben ik nu ook mee bezig :)
net een aantal dure K&K bitten erop gezet en even uitzoeken wat er nog meer weg mag,
Tsja zodra het op zadels aankomt willen mijn ouders helaas niet bijdragen :(
maar verkopen probeer ik regelmatig helaas krijg ik de meeste dingen niet eruit je weet wel tyrcanol hoe die mensen zijn :P

Printemps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:36

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:40

in andere topics plaats je dat je spaart voor petri's en nog een touw halster wilt.. dit is niet aanvallend bedoeld maar je komt best vaak met nieuwe spullen in dit topic en alles staat je knappe paardje ook en snap dat als je wat leuks tegen komt en je kunt het betalen je het koopt! maar toch als je zo in de geld problemen zit probeer dan ook niet in de verleiding te komen door spulletjes te zoeken en misschien voor iets goedkopere laarzen gaan?

misschien kun je een aparte spaarrekening maken voor je zadel en misschien ook voor je paard wat je max. in die maand eraan wilt uitgeven en dan misschien ook eentje voor noodgevallen zoals dierenarts tandarts ect. dit zal niet gelijk werken maar door de maanden heen kan dit misschien je uitgave patroon iets ordenen?

en goed bezig dat je dingen aan het verkopen bent want ik denk dat een goed zadel wel fijn is voor jou en je paardje! ookal ziet het er niet uit dat dit zadel heel verkeerd is voor je paardje maar misschien voor jou niet zo comfortabel!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:05

bente klopt hoor

ik heb gisteren goedkope mondoni's gekocht :D

en nu ga ik even goed nadenken wat ik precies wil,
dat touwhalster wil ik graag maar betekend niet dat ik die ook ga kopen he,
want ik heb er nu nog helemaal niks aan haha

en petri;s wil ik ook maar vind ze eigenlijk veel te duur....
dan gaat een lekker zadel voor ,maar dan nog ik zit helemaal niet verkeerd in dit zadel,
heb wel wat moeite met mijn balans omdat ik weinig steun heb maar echt last ervan heb ik niet...

ik denk dat ik er een dressuurzadel bij ga willen maar dan ook weer een wintec ofzo die zijn niet zo duur

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:11

Haha we gaan een beetje of topic maar goed dat je gaat nadenken want je precies wilt en de leuke maar niet nodige dingen even achterwegen laten die komen wel weer en dan kun je jezelf daarmee ook belonen laat maar zeggen als je keertje geld over hebt!

Oke dan heb ik dat verkeerd gezien op de foto oogt het alsof je er niet lekker op kunt zitten, maar als je er goed op kunt zitten en je paardje er geen last van heeft kan het nog wel eventjes tot je een nieuw zadel hebt! En Bokt kan natuurlijk ook maar beoordelen op een foto dus dan lijken dingen van erger dan ze zijn :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:13

klopt maar ik zit er inderdaad best lekker op,
alleen in draf kun ik mijn been gewoon onmogelijk stil houden omdat ik niet bij de steunblokjes komt :')
maar voor de rest

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:59

Ik blijf maar zeggen dat je er een zadelmaker bij moet halen maar volgens mij blijf je gewoon zelf dokteren met zadels.. Doe dat nou niet. Voor een paar euro extra kan je je een hoop geld besparen, want wat nou als dat wintec dressuurzadel niet past omdat de vorm heel anders blijkt qua kussens dan het zadel dat je nu hebt? Ben je nog verder van huis.

Maar dat zal wel te logisch beredeneerd zijn. :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:51

Jongens toch, met dat gezeur hier altijd... Ze weet dat het niet ideaal uitziet, maar als het fijn ligt op het paard, en goed zit voor de ruiter is er toch geen probleem.
Wie zegt dat ze er geen zadelPASSER bij haalt? Een zadelmaker wil nog niets zeggen of die iets kent over zadelpassen. Ik ken hier 3 zadelmakers in de buurt die nooit een zadelpascursus oid hebben gevolgd. Wel een cursus zadelmaker. Door hun wil ik mijn zadels niet laten passen, wel laten maken. Wintecs worden ook wel gepast door zadelpassers hoor. Precies alsof je een wintec niet kan laten passen bij een zadelpasser.

En wat iemand koopt is hun zaak, je kan iets zeggen, iets duidelijk maken. Wordt er niets aan gedaan, goed dan, dan heb jij je best gedaan. Maar blijf er toch niet op doordrammen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:00

Ik weet niet hoe het bij jou zit maar hier is het overgrote deel zadelmakers mscf opgeleid en bij mijn weten hebben wij hier daardoor alleen zadelmakers. ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:06

little_birdy schreef:
omdat er al lang een zadelmaker bijkomt ieder half jaar en dit zadel prima past op mijn paard

Upendo heb je wel al mijn posts gelezen of had je deze gemist?
die staat onderaan de vorige pagina. Dus nee ik kloot niet zelf aan met zadels want wil Geen kapotte rug en of witte plekken

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:08

PrimaDonna_ schreef:
Hoop snel een foto te kunnen plaatsen dat hij op het paard zit!

Bij deze dus een foto! :)

Afbeelding
Profi Rider hoofdstel bruin met wave frontriem en zilveren gespen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:09

upendo schreef:
Ik weet niet hoe het bij jou zit maar hier is het overgrote deel zadelmakers mscf opgeleid en bij mijn weten hebben wij hier daardoor alleen zadelmakers. ;)

In belgie niet. Hier heb je alleen een opleiding zadelmaker, komt een mini-basis passen bij te kijken. Daarbij zijn er ook veel 'zadelmakers' van hier die ook in NL komen.

PrimaDonna_ schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Hoop snel een foto te kunnen plaatsen dat hij op het paard zit!

Bij deze dus een foto! :)

[ Afbeelding ]
Profi Rider hoofdstel bruin met wave frontriem en zilveren gespen.

Heb jij ook dat de verhouding van neusriem omtrek tegenover de lengte van de neusriem en bakstukken zo groot is? Mijn neusriem omtrek staat op het grootste en de bakstukken en hoogte van neusriem bijna op het kleinste. Terwijl mijn paard normaal qua hoogte tegen het langste aanzit en qua omtrek in het midden ongeveer.

Ik vind ze nogal vreemd in verhouding gemaakt.

Edit: ik was nog aan het denken om de bakstukken en neusriem te laten inkorten. Nu zitten de gespen zo hoog, vind ik wel vervelend.
Laatst bijgewerkt door Leen op 08-07-13 11:13, in het totaal 2 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:11

pd dat hoofdstel heb ik ook gehad :)
mooi hoofdstel alleen de bakstukken waren te lang voor dikke

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:06

Little Birdy weet hoe het zit met dat zadel, is heus niet de eerste keer dat iemand daar iets over zegt. Zij wil eerst een passend zadel voor haar paard en dan kan ze naar eigen comfort kijken, prima toch? :)

Wollewaps, heel mooi! <3

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:20

@Leen_ Ik begrijpt je niet helemaal... :o
Maar hij zit bij Stefano gewoon goed..

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:42

Wat een gaaf hoofdstel!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:05

Suzie99 schreef:
Wat een gaaf hoofdstel!

Dankje! :)
Ben er ook erg blij mee!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:57

Wat een gaaf hoofdstel primadonna! Ik heb precies dezelfde voor mijn paard hihi :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:18

PrimaDonna_ schreef:
@Leen_ Ik begrijpt je niet helemaal... :o
Maar hij zit bij Stefano gewoon goed..

Bij mijn zit de neusriem op het grootste, dus de omtrek van de neus. Maar de bakstukken en de hoogte van de neusriem zitten op het kleinste. Maak je bakstukken maar eens op het grootste, geen enkel paard wat dat past en dan nog eens zo een smalle neus heeft.
Bij mijn zit hij ook, net, goed. Ik had een gaatje moeten bijmaken omdat de neusriem anders te smal was.

Maar mijn punt dus :P Dat het hoofdstel niet in verhouding is. Bij een full heb je eerder extra full bakstukken en hoogte van neusriem en cob omtrek van neusriem. En de rest, als in, keel er frontriem zijn full :+