Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphara schreef:Wat mij helpt is kijken, of anders filmen, hoe de singel ligt in de beweging en waar de "oksel" van het paard (eigenlijk de elleboog) raakvlakken heeft met de singel. De gespen kun je dan ook mooi bekijken en vaak geeft bewegend beeld heel veel duidelijkheid over of de singel passend is of niet.
Pallatin schreef:Daphara schreef:Wat mij helpt is kijken, of anders filmen, hoe de singel ligt in de beweging en waar de "oksel" van het paard (eigenlijk de elleboog) raakvlakken heeft met de singel. De gespen kun je dan ook mooi bekijken en vaak geeft bewegend beeld heel veel duidelijkheid over of de singel passend is of niet.
Aan de longeerlijn Daphara? Ik heb wel wat filmpjes van afgelopen zomer van mijn paard met een stalgenoot er op maar weet dan nog niet zo goed waar ik naar moet kijken eigenlijk
Pallatin schreef:Thanks Daphara!
Waar is die post gebleven waar je uitlegt waar op te letten qua singels enzo? Met de lijntjes waar de gespen moeten zitten e.d.
goldyc schreef:Omdat we er zelf niet uitkomen; wat vinden jullie van de lengte van deze singel op dit paard?
Ze krijgt een banaansingel (al eens een banaansingel getest en toen lagen de gespen mooi recht en was er ook elleboogvrijheid, dus dat is wel het juiste model lijkt me, maar de singel in kwestie was veel te kort). maar we weten niet goed welke lengte we moeten hebben. Deze is 60 cm.
We hebben ruimte zat voor de singel aan het zadel (Vzh model met lange singelstoten), dus dat is geen issue.
http://www.bokt.nl/img/avatar/4hr3IS.jpg
[ [url=m/neqpCG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nibbit schreef:Heeft iemand ook ervaring met singels met nep-bont?
Mijn paard krijgt een beetje schuurplekken nu met verharen en ik zoek iets tijdelijks wat zacht is en niet te duur.
Of misschien dat hele simpele zachte neopreen?
SandraWierda schreef:Nibbit schreef:Heeft iemand ook ervaring met singels met nep-bont?
Mijn paard krijgt een beetje schuurplekken nu met verharen en ik zoek iets tijdelijks wat zacht is en niet te duur.
Of misschien dat hele simpele zachte neopreen?
Als je een gewone recht singel hebt kun je redelijk goedkoop een echt bonte singel hoes kopen
Annash schreef:Is een singel met bont, zoals die van Mattes, aan te raden in een buitenbak die wel wat kan hebben maar ook regelmatig nat is? Mijn singel zelf valt vaak wel mee hoe vies die is, maar met bont twijfel ik toch. Of is dat goed schoon te krijgen als je het laat drogen en dan afpoetst?
Duhelo schreef:op de site van mattes zelf?