Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 07:05

Je zou ook eens kunnen kijken naar de singels van Christ, als je met wol wilt. Ik heb een banaansingel van Christ en er is geen hard stukje aan te bekennen. Wol blijft mooi dik en fluffy. Paard heeft ook goedkeuring gegeven.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:02

@miereneter: kan de hoes er af? Of is t 1 geheel?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:43

Wat mij helpt is kijken, of anders filmen, hoe de singel ligt in de beweging en waar de "oksel" van het paard (eigenlijk de elleboog) raakvlakken heeft met de singel. De gespen kun je dan ook mooi bekijken en vaak geeft bewegend beeld heel veel duidelijkheid over of de singel passend is of niet.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:45

Daphara schreef:
Wat mij helpt is kijken, of anders filmen, hoe de singel ligt in de beweging en waar de "oksel" van het paard (eigenlijk de elleboog) raakvlakken heeft met de singel. De gespen kun je dan ook mooi bekijken en vaak geeft bewegend beeld heel veel duidelijkheid over of de singel passend is of niet.

Aan de longeerlijn Daphara? Ik heb wel wat filmpjes van afgelopen zomer van mijn paard met een stalgenoot er op maar weet dan nog niet zo goed waar ik naar moet kijken eigenlijk :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:15

Pallatin schreef:
Daphara schreef:

Aan de longeerlijn Daphara? Ik heb wel wat filmpjes van afgelopen zomer van mijn paard met een stalgenoot er op maar weet dan nog niet zo goed waar ik naar moet kijken eigenlijk :')

Met ruiter of aan de longeerlijn als het paard aan de longeerlijn ook zo loopt als onder de ruiter (aan-/ontspanning van de rug en buikspieren) Ik wil best even meekijken hoor, als je het niet openbaar wil posten, stuur me maar een PB.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:32

Thanks Daphara!

Waar is die post gebleven waar je uitlegt waar op te letten qua singels enzo? Met de lijntjes waar de gespen moeten zitten e.d.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:12

Pallatin schreef:
@miereneter: kan de hoes er af? Of is t 1 geheel?

Is een geheel. Wel een stoffen singel, dus hele ding kan in de was.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 18:53

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:20

Misschien kan dit linkje in de OP van dit topic worden gezet?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:26

Ja dat vind ik een goed idee, ik kon m bij de startpagina van t harnachement forumleden ook niet vinden

Ik zal van de week als t wat beter weer is even een bloot foto maken, eentje met zadel en met beide singels.
@ Daphara, superlief dat je even wil meekijken op een filmpje, ik wil eerst even met de ruiter in kwestie overleggen of ze geen bezwaar heeft…en kijken of ik m toegestuurd krijg :')
Laatst bijgewerkt door Pallatin op 08-02-24 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:30

Dan moet iemand even een mod tippen. Aangezien ik het geschreven heb, heb ik het redelijk in mijn hoofd zitten, dus het maakt mij niet uit, maar als naslagwerk kan het zeker handig zijn als de link in het openingstopic staat.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 20:32

Daphara schreef:
Dan moet iemand even een mod tippen. Aangezien ik het geschreven heb, heb ik het redelijk in mijn hoofd zitten, dus het maakt mij niet uit, maar als naslagwerk kan het zeker handig zijn als de link in het openingstopic staat.

Gedaan

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 15:22

Omdat we er zelf niet uitkomen; wat vinden jullie van de lengte van deze singel op dit paard?
Ze krijgt een banaansingel (al eens een banaansingel getest en toen lagen de gespen mooi recht en was er ook elleboogvrijheid, dus dat is wel het juiste model lijkt me, maar de singel in kwestie was veel te kort). maar we weten niet goed welke lengte we moeten hebben. Deze is 60 cm.

We hebben ruimte zat voor de singel aan het zadel (Vzh model met lange singelstoten), dus dat is geen issue.

http://www.bokt.nl/img/avatar/4hr3IS.jpg

Afbeelding

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 16:43

goldyc schreef:
Omdat we er zelf niet uitkomen; wat vinden jullie van de lengte van deze singel op dit paard?
Ze krijgt een banaansingel (al eens een banaansingel getest en toen lagen de gespen mooi recht en was er ook elleboogvrijheid, dus dat is wel het juiste model lijkt me, maar de singel in kwestie was veel te kort). maar we weten niet goed welke lengte we moeten hebben. Deze is 60 cm.

We hebben ruimte zat voor de singel aan het zadel (Vzh model met lange singelstoten), dus dat is geen issue.

http://www.bokt.nl/img/avatar/4hr3IS.jpg

[ [url=m/neqpCG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoals ik begrijp wil je een singel voor aan een zadel, maar dit is een foto met longeersingel, dan is het lastig zinnige info te geven. 1 ding is zeker: korter dan dit in elk geval niet, liever aan beide kanten min 5cm langer.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 17:30

Het is onduidelijk of het paard nog onder het zadel komt ivm blessureleed. Voor nu zoek ik dus een singel die (ook) aan de longeersingel kan. Deze gebruik ik om ervoor te zorgen dat haar fluoriserend deken niet gaat vliegen als ik met haar aan de hand stap, maar ze krijgt schuurplekken van deze singel.
Met mijn laatste opmerking bedoelde ik meer dat ik bij het zadel ruimte zat heb aan de singelstoten dus ik moet niet bang zijn voor een ‘te lange’ singel (als het ooit zo ver komt dat er weer een zadel op gaat.)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 12:34

Ik heb net met stapelkorting een Mattes crescent singel besteld. @Daphara; ik zou nog foto’s maken van de huidige singels maar ben af en aan geveld door griep de laatste 2 weken. Ik zal ze hier plaatsen zodra ik echt weer op de been ben

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 14:38

op de site van mattes zelf?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 14:51

Heeft iemand ook ervaring met singels met nep-bont?
Mijn paard krijgt een beetje schuurplekken nu met verharen en ik zoek iets tijdelijks wat zacht is en niet te duur.

Of misschien dat hele simpele zachte neopreen?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:11

Nibbit schreef:
Mijn paard krijgt een beetje schuurplekken nu met verharen en ik zoek iets tijdelijks wat zacht is en niet te duur.

Als je een gewone recht singel hebt kun je redelijk goedkoop een echt bonte singel hoes kopen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:18

SandraWierda schreef:
Nibbit schreef:

Als je een gewone recht singel hebt kun je redelijk goedkoop een echt bonte singel hoes kopen

Oh ja dat is ook een hele goede optie!

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:23

Ik zou sowieso geen nepbont nemen, wordt heel snel heel zweterig voor het paard. Dan kan je inderdaad beter een wollen hoes aanschaffen!

Ik denk dat de korting waar Pallatin op doelt, die bij Hypostore is, ik heb daar gisteren met de korting ook een nieuwe singel besteld. Mattes zelf geeft helaas geen korting (maar je kan wel je singel personaliseren via hun site, dat dan weer wel)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 16:53

Is een singel met bont, zoals die van Mattes, aan te raden in een buitenbak die wel wat kan hebben maar ook regelmatig nat is? Mijn singel zelf valt vaak wel mee hoe vies die is, maar met bont twijfel ik toch. Of is dat goed schoon te krijgen als je het laat drogen en dan afpoetst?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:01

Annash schreef:
Is een singel met bont, zoals die van Mattes, aan te raden in een buitenbak die wel wat kan hebben maar ook regelmatig nat is? Mijn singel zelf valt vaak wel mee hoe vies die is, maar met bont twijfel ik toch. Of is dat goed schoon te krijgen als je het laat drogen en dan afpoetst?

Laten drogen en even met je hand het zand eraf vegen en anders gewoon makkelijk uitwassen en in de droger. Ik rij er altijd mee in het bos door de drek en alles.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:04

Top! Ik had de Edix Crescent op het oog maar toch van meerdere mensen gehoord dat paard plekken kreeg van het elastiek. Die gok neem ik dan liever niet. Denk daarna dat de Mattes Crescent dan het meeste aanspreekt, tenzij iemand anders nog goede opties heeft.

Die singel van Le Mieux, valt die nu wel of niet onder Crescent? Ik dacht van niet, maar kan hem daar op bepaalde sites wel onder terug vinden.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:27

Duhelo schreef:
op de site van mattes zelf?

Nee op de site van hypostore idd. Moest een nieuwe hoevenkrabber, harde borstel en met Melp en de singel zat ik aan 4 artikelen. Had ook nog een VVV bon liggen dus die ook meteen ingewisseld. Als deze goed is doe ik 1 Mattes singel weg. Beetje opruimen :D
@Annash: welke singel van Lemieux bedoel je? Ik had er toen eentje besteld maar dat bleek nepbont te zijn; stond verkeerd op de site van agradi.
Ik ga veel naar t bos en daar is t nu supermodderig maar dat gaat echt prima met de Mattes, ik leg m met de wolkant naar boven en schud m de dag erna even uit en idd even met m’n vingers door de wol. Scheelt misschien wel dat ik een vrij groot paard heb dus heb wel aardige afstand tot de blub :+
@nibbit: ik zou als t enigszins kan voor echte wol gaan. Zeker als je paard snel plekjes krijgt. Mijn paard deed t ook vrij lang goed op een simpele neopreen