[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:15

waarschijnlijk gaat dat best passen, het laatste stuk van ene boomloos draagt niets, dat is de cantle + het randje achter de cantle, daar kom je als het goed is niet met je achterwerk
maar de oplossing, testzadel scoren en proberen of het je bevalt of niet :D

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:18

Als op voorhand het zadel te lang zal zijn hoef ik ook geen testzadel toch? :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:37

Bij boomloos is "te lang" iets anders dan "te lang" bij een boomzadel omdat een boomlooszadel veel flexibeler is en geen vaste kussens heeft die in de rug drukken. Bij een boomlooszadel wordt de druk anders verdeeld, daarom is er meer mogelijk. Die 4 cm gaat echt niet zo spannend zijn, dus gewoon een testzadel aanvragen en proberen voor de zekerheid.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:39

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:02

pmarena schreef:
RvT schreef:
*\o/* *\o/* *\o/*
Ik heb mijn HAF pad binnen voor onder mijn torsion. Nu vind ik de inlages niet echt stevig zeg maar. Ik rij lange afstanden dus best intensief. Welke inlages kan ik het beste kopen? De Heavy duty of de HD, of...? En passen al die inlages van de barefoot ook op een HAF pad?

Leuk *\o/* Wat voor kleur?

Heavy Duty en HD is voor mij hetzelfde...? :P

Die moeten wel in een HAF pad passen volgens mij hoor, maar de afmetingen van alle inlages staan er gewoon bij bij mij in de shop. En vanaf een bestelbedrag van 50 euro is het nu gratis verzenden :)*

Whahaha ja sorry dat bedoel ik eigenlijk HD of...? :D

Ik heb een blauwe <3 .

Thnxx! Ga straks eens kijken. Heb straks even geknepen, in de inlages maar ik kan het toch nauwelijks indrukken haha. Zal proberen een foto te plaatsen. Volgens mij zijn die inlages toch redelijk goed :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:32

Oew, dat blauw van HAF is errug mooi koningsblauw :~

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:58

pmarena schreef:
Oei, ik krijg net te horen dat de JustAdjust zadels in maat 1 (0-1-2) uitverkocht zijn bij Barefoot -O-
Ben benieuwd wat de plannen zijn voor een nieuwe partij, zodra ik meer weet zal ik het hier even melden...

De Notting Hill zadels zijn ook bijna uitverkocht, van de maat 1 hebben ze nog 4 stuks en van de maat 2 nog 9 stuks maar gezien dat dus de centrale voorraad is waar iedereen ter wereld uit geleverd krijgt, zal dat ook wel niet lang meer duren.

Ik dacht ik meld het even, wel zo fijn wellicht om het nu te weten en niet pas als het echt te laat is om te bestellen als je dat wilde :P

Dat is balen. Ik ben alle winkels nu aan het mailen of iemand nog de just adjust maat 1 heeft. Wie weet. Zou fijn zijn. Mag ook een gebruikte zijn.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:03

Mag ik hier een vraagje stellen over de barefoot ride-on pad?
Ik kan tweedehands de ponyvariant krijgen, maar ik twijfel of ik pas.
Ik heb maat 170. Heb wel een d-pony pony, met niet heel lange rug.
Is het beter om de pony of de gewone te nemen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:07

Ik heb al goed nieuws gekregen dat ze wel weer nieuwe Stella's gaan maken, het is alleen de vraag wanneer die op de productieplanning staan :=

En ze hadden nog iets liggen volgens mij dus wellicht komt er nog een restje beschikbaar van B-kwaliteit ofzo...die nog achtergebleven is / zijn.

Ik heb zelf alleen nog 1 maat 2 liggen, heb de laatste maat 1 van de week verkocht -O-

Thirza: de kleine pad is in principe echt voor kinderen, die is echt heel erg klein.
Als je nu van het type lange superslanke stelt zonder billen bent dan zou het net kunnen maar als je dan verwacht nog wat rondingen te krijgen dan zit je al snel op het dikkere randje en dat is niet comfortabel.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:10

Oké dankje.
Ik zag dat er qua zitting maar 4 cm verschil is. Zoveel is dat toch niet? Of maakt dat heel veel verschil?

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:33

Van welk type krijg je nog een restje binnen dan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:57

Als het goed is hebben ze van de JustAdjust maat 1 nog iets liggen, maar ik vermoed dat het maar net 1 zadel met een foutje is ofzo...

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:04

Ik heb Natascha van barefoot belgie net gemaild en zij kon blijkbaar nog krijgen. Weet niet waar zij ze besteld. Dus dat wacht ik heel even af.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:09

Natas bestelt ze uiteraard net als ik gewoon bij Barefoot in Duitsland :P

Maar dat heb je wel eens, de ene keer kan zij ergens niks meer van krijgen omdat ik (of iemand anders) net de laatste stuks heb besteld, en de andere keer is het andersom.

Het kan best zijn dat Natas net toevallig de laatste besteld heeft gisteren ofzo :)

Zo stuur ik regelmatig iets op naar Natas dat ze nodig heeft voor 1 van haar Belgische klanten, maar niet meer bij Barefoot kan krijgen terwijl ik het nog wel op voorraad heb liggen.

En als een Nederlandse klant iets nodig heeft dat ik niet meer kan krijgen bij Barefoot, dan vraag ik altijd even aan Natas of zij het toevallig nog wel heeft liggen.

Zo kunnen we altijd nog wel wat klanten helpen :)

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:14

Aha, zo werkt dat.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:15

Ik mail je zo even over het laatste zadel wat je misschien nog kunt krijgen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:34

Vandaag ghost met eigen maak kussen-pad op pony gelegd en dochter erop gegooid :) het fijne is dat de schouders van kato nu echt helemaal vrij zijn. Die lopen nogal ver door nml. De kussens heb ik echt a la ghost gemaakt dus liggen naast de ruggegraad en laten de schouder vrij, het "zweetbladje" met wrongen zweeft nu een beetje en leunt op die kussens. Ideaal dus. En niks geen drukkingen, ruggegraad is vrij. Dochter vond de flexibiliteit echt te gek. Ze kon de bewegingen van de achterhand heel goed voelen. Moest even wennen maar zat al snel met haar handen los (was effe proef lopen aan de hand, geen teugels) ook in een drafje. Zadel bleef prima liggen zo op t eerste oog en we hebben haar een aantal maal laten draven op een vrij korte volte (halstertouw lengte afstand) dus als t schuiven zou hadden we t wel gemerkt denk ik. Pony reageerde goed. Dochter is er enthousiast over. Wordt vervolgd. (Hopelijk met foto's, stomme foon werkt nog steeds niet mee)

RomyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:55

Ik kom even binnen vallen...
Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen een boomzadel of een boomloos zadel voor mijn 18 jarige fjord. Intensief rijden doen we niet meer, hooguit 3 keer per week een rondje in de bak en zomers veel buitenritten. Wat ik mezelf afvroeg is of er in nederland ook een zadelpasser is met barefoot zadels. Ik weet dat er test zadels zijn maar ik heb liever dat er iemand komt kijken die er verstand van heeft.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:02

RomyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:06

Dankjewel!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:09

Mocht je een afspraak maken, hoor ik graag je ervaring. Voorlopig kan ik een BF Barrydale van een vriendin lenen maar wil in de toekomst graag een eigen BF en ben benieuwd wat het beste past op mijn jonge merrie.

RomyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:17

Ze zitten niet echt bij me in de buurt -O-
Maar vind het zelf heel moeilijk inschatten wat mijn pony nodig heeft voor maat. Ze heeft haast een schoft en een korte rug.

RomyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:18

"Geen schoft"

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:36

RomyJ schreef:
Ze zitten niet echt bij me in de buurt -O-
Maar vind het zelf heel moeilijk inschatten wat mijn pony nodig heeft voor maat. Ze heeft haast een schoft en een korte rug.

Heeft mijne ook.
Heb via marktplaats een cheyenne gekocht (had eerst geen testzadel, maar zou wel aanraden), is bij mij prima gegaan. Maar ik zou een aantal zadels die je aanstaan gaan proberen.
En dat kan niet in een kwartiertje bij een zadelpasser. Met een boomloos zadel moet je echt uren maken, voor je gewend bent. Testzadel lijkt me handiger. en naar mijn idee kan je zelf prima beoordelen of het past.

RomyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:42

Ik wil ook voor de cheyenne gaan, welke pommel heb jij erin? Ik denk dat ik wel voor een nieuwe ga, of het moet een hele nette 2e hands zijn.