Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:24

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:38

saskiay schreef:
Ik heb nog een malibaud randonnee te koop staat ook bij de zadels op bokt. zit ook nog een schapenvacht bij om erop te leggen , als je interesse hebt zak ik het zadel even opmeten.

Hm...da's wellicht een tweede maat die jij te koop hebt, maar zal het doorsturen naar een andere geïnteresseerde ;-).
Dat schaapje wil ik graag over kopen van je, verkoop je het apart?

saskiay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:37

Citaat:
Ik heb nog een malibaud randonnee te koop staat ook bij de zadels op bokt. zit ook nog een schapenvacht bij om erop te leggen , als je interesse hebt zak ik het zadel even opmeten.

Citaat:
Hm...da's wellicht een tweede maat die jij te koop hebt, maar zal het doorsturen naar een andere geïnteresseerde ;-).
Dat schaapje wil ik graag over kopen van je, verkoop je het apart?

Ik verkoop liever alles samen , zadel ,singel en schapenvachtje. Ik zal nog een foto bij de advertentie zetten.
Laatst bijgewerkt door Martine op 05-12-13 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote aangepast

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:06

Ok, geen probleem ;-).

saskiay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:11

Cambiar schreef:
Ok, geen probleem ;-).

Als die kennis van je interesse heeft , dan hoor ik het wel . Alvast bedankt voor het doorsturen :)

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:44

Anoniem

Re: Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:39

Oh wauw wat leuk om zo eens te zien!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:48

Voor de prijs moet je het in ieder geval niet laten...
Ik vrees alleen dat zo'n zadel ontzettend breed zit, en dat wordt vechten met mijn heupen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:24

Neen, voor de heupen helemaal niet lastig, is gewoon een andere rijstijl, compleet in stoelzit, maar o zo heerlijk...
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-J33EDVN7.jpg
Alleen opletten met vakantie souvenirs...als de rollen (bastos) niet met rijstestro gevuld zijn, maar met linnen of iets dergelijks is het zadel niets waard om mee te rijden, enkel deco.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:10

Esther is dat zadel van je vriendin nog te koop? Hij is inderdaad wel fijn kort... En als hij voor Francis' merrie te smal is, zou hij hier wel kunnen passen in principe.. Enige probleem bij mij is altijd opsturen :(

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:45

wow wat een mooie recado...de prijzen liggen normaal echt zo n 10x hoger!!Tis dat ik er al een heb.....
Inderdaad alleen nog schapenvacht erop en rijden maar.tis even wennen maar daarna wil je niets anders meer.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:06

erg jammer dat de verkoopster het zadel niet wil verzenden. want dan komt er al ongeveer 100 euro bij van de benzine, en dan kan ik net zo goed een hele set in een keer kopen. want met twee goede pads, twee kleedjes en een schaap zit je zo aan de 500 euro.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:19

Zitouna, Cambiar heeft dat zadel gekocht.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:44

Yip, sorry...voor mijn zadelproject. De recado heb ik ook gekocht, voor een ander zadelproject, moest daar zondag quasi passeren.
Heb gevraagd aan Art et cuir of hij me wou helpen met m'n eigen HO endurance te leren maken tegen betaling natuurlijk, maar ik liep tegen een gesloten deur, nochtans heeft meneer ook al heel wat linkjes kunnen gebruiken die ik hier op bokt geplaatst heb ivm adressen van Franse firma's die endurance bomen maken.
Denkt hij dat hij me daarmee zal tegen houden }:) ? Ik kom er op mijn manier ook wel hoor...(hij zal dit wellicht ook lezen, daarom dat ik het er even bij zet).
Dan ga ik het mezelf wel leren, ideaal deze goedkope spullen :D, ga de oude Stonewall oplappen en de recado eens goed bekijken, ontbrekend materiaal aanvullen en gebruiken om de criollo hoofdstellen op foto te zetten die ik gemaakt heb, dan mogen ze weer weg.
Als iemand interesse heeft, mail me maar!
Als iemand nog oude HO endurance zadels te koop weet, mail me ook maar }:) !

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:05

Uh, 'oude' HO's kosten gemiddeld nog tussen de 700 en 900 euro, die dingen zijn onderhand goud waard en houden hun waarde... die tik je niet even voor een habbekrats op de kop, anders had ik er al láng een gehad ;) 1 keer bijna eentje van 500 euro kunnen kopen maar was te laat met beslissen of ik er geld voor wilde lenen. Jammer want hij was 't waard geweest.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:12

Dan spaar ik wel effe door....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:05

Ze gaan helemaal niet allemaal zo duur weg hoor Francis.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:55

Francis, als jij een HO endurance wil, ga ik die natuurlijk niet kopen! Zal je eerst contacteren en aan jou de eerste kans laten, is't goed?

Ik moet me toch soms niet schuldig voelen omdat ik deze zadels gekocht heb é :D ;) ?
De Stonewall wil ik graag houden, gezien het hier op eerste zicht wel goed lijkt te liggen. Is pas toegekomen, echt goed heb ik nog niet kunnen kijken gezien de supporterclub die zich verzamelde rondom mij bij het passen (en graag de tandjes in het leder plaatsten)

De Stonewall zou toch te smal geweest zijn voor Radja, zadel lijkt op eerste zicht te passen op m'n beide zusjes- Lusitano's, maar die zijn smaller in de schouders dan jouw paardje.

Foto's in de schuilstal zijn van de breedste, maar kleinste merrie, foto's in de weide zijn van de grote merrie, met iets meer schoft, maar wel even breed in de schouders.
(heb ganse map erin gecopieerd)
http://www.mijnalbum.be/Album=JHYMYKRH

Als ik iemand een plezier kan doen met de recado, ga hem eerst eens bestuderen en gebruiken om m'n zelfgemaakte criollo-geïnspireerde hoofdstellen bij te presenteren om foto's van te maken, maar dan mag het zadel weer weg. Mail maar als iemand anders hem moet hebben.

Op het eerste zicht is het echt schrikken over de afwerking van de Stonewall. Kwaliteitsleder dat wel....maar geoxideerde ringen, dus geen inox, wat er echt niet uitziet.
Ook de stikking is slordig, het schaap onderaan is er gewoon op geplakt en niet genaaid tegen het leder.
Geen smallere twist in de zitting gemaakt met laagjes leder op elkaar, voor dat geld (wat Lenn Brown wel doet bij z'n McClellans, wat toch wel handig is voor het vrouwenbekken, bij een brede boom zoals deze), maar wel een heeeeele brede twist in dit zadeltje, gewoon wat foam onder het leder van de zitting, zoals bij de Malibaud forty die ik destijds getest heb.
De riemen voor de singel zijn in spotgoedkoop web-band, web band rekt aan de ene kant niet uit, maar is slordig om te zien.http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-ZXMNNCSR.jpg
Wel geniaal systeem, heel handig om singelplaats aan te passen!
Ik begrijp ook het nut niet van die memory foam onderaan de bars. Als de boom niet past, zal die foam daar ook niets aan kunnen veranderen. De demping maak je gewoon met een goed pad, niet met foam en toestanden.
Kan beter voor dat geld volgens mij :D , is het proberen waard, just for the fun of it!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:22

Die recado is dus echt wel super. Is meegeberacht uit Brazilië 25 jaar geleden door een lange afstandsvaarder, gewoon als deco, heeft dus nooit op een paard gelegen.
De rollen zijn platte kussens (niet van die dikke rollen, de bastos), zacht daim, gelukkig gevuld met rijstestro. Zo'n mooie heb ik zelf nog niet gezien en vermoed dat het aangenamer zal zitten dan een recado met bastos rollen aan de onderkant.
Ik vermoed dat het zadel 10x meer waard is, maar het lag grandioos in de weg, vandaar de lage prijs....
http://www.mijnalbum.be/Album=6RACKEZ8
Deze gaat niet meer weg........
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 07-12-13 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:26

Leuke koop hoor!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:28

Vind ik ook....ben razend benieuwd hoe die recado zal zitten, op de bok zit ie super, beter dan de recado waar ik destijds mee gereden heb. Wel vrij lang zadel, ong 65 cm... zal een zadel voor de grootste merrie worden...of misschien mag zo'n zadel verder komen? Die criollo's zijn toch ook vrij kort? Morgen eens gaan passen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:22

OH, die was idd echt te smal voor Raya geweest Cambiar, jouw foto's zijn een stuk duidelijker ;)
Enneh, koop jij maar lekker een HO hoor, voorlopig heb ik daar echt geen centjes voor. Ik denk dat het gewoon de bedoeling is dat ik het lef ga verzamelen om er zonder zadel op te kruipen.
Die recado ziet er ook wel uit als een kwaliteitszadel. Mooi mazzeltje.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 08:08

Gaaf zadel die recado! En als die Mclellan bij jou goed ligt Cambiar zal hij hier ook nog wel te breed zijn, jouw merries zijn nog wel even een stukje ronder ;)
Ik had een Costa Ricaanse Mclellan maar die heb ik weer verkocht, was hier voor alle paarden te lang of te smal :/

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:09

Thx Zitouna, vind het zadel ook erg gaaf! Over 't algemeen zijn die Zuid-amerikaanse zadelbomen vrij smal, maar wel super leuke zadeltjes (HC had er ooit eens een hele mooie te koop gehad, gepatineerd leder en mooie sobere tooling op met bijpassende borstriem.)
Er zijn wel Zuid-Amerikaanse zadels die wat breder zijn, voor de gangenpaarden. Kwam overlaatst een linkje tegen op kapaza, maar ziet er vrij goedkope kwaliteit uit, de zgn Tereque zadels:
http://www.kapaza.be/nl/paarden-benodigdheden/spaanse-zadels-75912004.htm

Een kennis zei me dat hij vond dat de Stonewall te smal is voor beide merrie's. Ga dus nog eens moeten checken...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:54

Cambiar hier lag hij in het begin nog wel redelijk maar toen paardje wat ronder werd, werd het zadel ook snel te smal.. Voor m'n kleinere paarden was hij weer te lang :( jammer want ik zat er zelf wel lekker in :) Die zadels van je link had ik ook al gezien, leuke zadels! Maar zijn voor mijn paarden waarschijnlijk ook te lang, de paardjes waar ik wat voor zoek zijn rond de 1.50 en met echt heel korte ruggetjes, het enige wat nu gaat qua lengte is een een kort engels zadeltje of een boomloosje..

Francis balen dat je nog steeds geen zadel hebt, en gewoon met een boomloos zadel of wintecje oid gaat ook echt niet? Dat het dan niet je droomzadel is is dan jammer maar je kan er tenminste eens op!