Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
_Guppie_ schreef:[ Afbeelding ]
Dit is mijn paardje met haar multi bridle, maat standard horse (full). Keelriem is wel heel kort, laatste gaatje... Maar ik geloof dat dat een bekend probleem isIk rijd haar nu met sidepull, maar in galop is ze dan niet zo goed meer te houden. Even bedenken of ik buiten dan toch met bit ga rijden of kin of kaakgekruist ga proberen. Een rem erop is toch wel handig...
Waarschijnlijk krijgen we binnenkort een donkerbruin zadel. Dan zou ik ook graag de competition in het donkerbruin willen.
unihorses schreef:_Guppie_ schreef:[ Afbeelding ]
Dit is mijn paardje met haar multi bridle, maat standard horse (full). Keelriem is wel heel kort, laatste gaatje... Maar ik geloof dat dat een bekend probleem isIk rijd haar nu met sidepull, maar in galop is ze dan niet zo goed meer te houden. Even bedenken of ik buiten dan toch met bit ga rijden of kin of kaakgekruist ga proberen. Een rem erop is toch wel handig...
Waarschijnlijk krijgen we binnenkort een donkerbruin zadel. Dan zou ik ook graag de competition in het donkerbruin willen.
je zou ook dubbele teugels kunne doen![]()
MargrietJonk schreef:Beste Nicole_floor. Een vriendin van me is al een tijdje bezig met een jong paard. Het is een kasteel van een paard en ontzettend vlug. Diverse keren is ze al ervandoor gegaan. Ze steekt haar hoofd echt ver in de lucht en rent dan keihard weg. Dit resulteerde in trekken en vervolgens de slof eraan. Iedere x als het paard nog meer vaart maakte moest ze dus terug zitten en proberen het paard in tempo terug te rijden. Het mocht allemaal niet baten. Dan liep het paard weer wat beter, dan ineens ging het weer zelfs op de grond liggen?! Omdat ze er met haar instructrice even niet meer uit kwam, is ze met haar paard naar stal Maarssen gegaan. Daar werd het paard met het Micklem hoofdstel gereden, en als het weg wilde rennen kreeg ze voor dat moment even de tijd en meer ruimte in teugellengte....
Welnu. Ze heeft mijn hoofdstel in bruikleen. Vanaf dat moment heeft het paard geen wegspurt momenten gehad. Steekt haar hoofd niet meer in de lucht, en is over het algemeen een stuk meer relaxed.
Ik zeg niet dat het een heilig middel is en plots alle problemen oplost. T is allicht het proberen waard. Mijn vriendin wist niet wat ze meemaakte.
Het fijne van het Micklem hoofdstel is dat het echt gemodelleerd is naar het hoofd van het paard. Er is echt nagedacht waar op het hoofd de zenuwen, luchtpijp/ stromen bevinden. Dat heeft mij toen aangezet tot de aankoop ervan. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Maar nogmaals. Andere mensen vinden het weer niks.
tisby schreef:Ik weet niet of ik het al een keer genoemd had maar voor de mensen die de multibridle hebben en die zonder bit gebruiken EN waarvan de keelriem (te) kort is, ik heb deze verlengd met 1 van de bitriempjes en dat werkt prima.
Volgens mij heb ik zelfs een keer gehoord dat de bitriempjes los te koop zijn (geen idee waar) en dan zou het ook kunnen helpen bij degenen die het hoofdstel met bit gebruiken![]()
Ik ben tevreden over het hoofdstel, rij al jaren bitloos en vind ook de kaptoomfunctie erg handig voor het werk aan de hand. Ik heb de kopie overigens, van Equiplay.
Vena schreef:Na alle enthousiaste verhalen over de micklem heb ik er ook een gekocht in maat Cob voor een kruising haflinger arabier. Nu twijfel ik nog over de maat, is er misschien iemand die even mee wil kijken of het hoofdstel goed zit? Het lukt me niet om hier een foto te plaatsen, maar ik kan wel een foto emailen.
Alvast bedankt!
rien10 schreef:Ja dat heb ik ook al eens bedacht. Wil het wel uitproberen, maar niet voor E xxx
En toen iemand hier er een ter overname had, werden die reacties door de mod verwijderd. Zo kom je dus niet verder