Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:23

De frontriem is inderdaad erg strak. Maar dan probeer ik liever een compleet groter hoofdstel dan dat ik hier weer een losse front riem bij moet kopen. Daarbij is zowel de front als de keelriem te strak...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:26

Mijn multibridle maat cob is binnen, helaas veel te klein |( , dus maar terugsturen naar agradi. Ik zie alleen dat de maat full in bruin tijdelijk niet leverbaar is, dus voorlopig geen nieuw hoofdstel voor mij |( :( .
De neusriem kreeg ik dus niet eens vast en de keelriem net aan.

_Guppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:35

Afbeelding

Dit is mijn paardje met haar multi bridle, maat standard horse (full). Keelriem is wel heel kort, laatste gaatje... Maar ik geloof dat dat een bekend probleem is ;) Ik rijd haar nu met sidepull, maar in galop is ze dan niet zo goed meer te houden. Even bedenken of ik buiten dan toch met bit ga rijden of kin of kaakgekruist ga proberen. Een rem erop is toch wel handig...

Waarschijnlijk krijgen we binnenkort een donkerbruin zadel. Dan zou ik ook graag de competition in het donkerbruin willen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:37

_Guppie_ schreef:
[ Afbeelding ]

Dit is mijn paardje met haar multi bridle, maat standard horse (full). Keelriem is wel heel kort, laatste gaatje... Maar ik geloof dat dat een bekend probleem is ;) Ik rijd haar nu met sidepull, maar in galop is ze dan niet zo goed meer te houden. Even bedenken of ik buiten dan toch met bit ga rijden of kin of kaakgekruist ga proberen. Een rem erop is toch wel handig...

Waarschijnlijk krijgen we binnenkort een donkerbruin zadel. Dan zou ik ook graag de competition in het donkerbruin willen.

je zou ook dubbele teugels kunne doen ;) :P

_Guppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:49

unihorses schreef:
_Guppie_ schreef:
[ Afbeelding ]

je zou ook dubbele teugels kunne doen ;) :P

Dat ga ik buiten ook zeker eerst doen! :j

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 09:46

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

josie

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:33

Guppie, ik vermoed dat je hoofdstel beter zit als je de bakstukken 1 gaatje lager doet, op deze foto lijkt het te hoog te zitten.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:55

*komt binnenvallen* is dit hoofdstel ook ergens te leen/huur om te proberen of e het wat vindt?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:19

Ja dat heb ik ook al eens bedacht. Wil het wel uitproberen, maar niet voor E xxx
En toen iemand hier er een ter overname had, werden die reacties door de mod verwijderd. Zo kom je dus niet verder :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:25

Pytje schreef:
*komt binnenvallen* is dit hoofdstel ook ergens te leen/huur om te proberen of e het wat vindt?

Ja doc horse test center

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:18

Handig! Dank je wel :)

_Guppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:31

Josie, komt de neusriem dan niet te laag te zitten, want dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:12

Ik ben inmiddels op dr ultieme oplossing gekomen om mijn hoofdstel kleiner te maken tot COB maat bij een maker :))
Ik heb mijn zoektocht gestaakt inmiddels, omdat ik geen cob kan omruilen of overkopen kost enorm duur :)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:28

Ik ziet te twijfelen of ik hem zelf ook niet ga kopen/proberen. Mijn paard is heel onrustig in haar hoofd. En heb al van een paar mensen gehoord, dat ik dit maar eens moest gaan proberen.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:11

Beste Nicole_floor. Een vriendin van me is al een tijdje bezig met een jong paard. Het is een kasteel van een paard en ontzettend vlug. Diverse keren is ze al ervandoor gegaan. Ze steekt haar hoofd echt ver in de lucht en rent dan keihard weg. Dit resulteerde in trekken en vervolgens de slof eraan. Iedere x als het paard nog meer vaart maakte moest ze dus terug zitten en proberen het paard in tempo terug te rijden. Het mocht allemaal niet baten. Dan liep het paard weer wat beter, dan ineens ging het weer zelfs op de grond liggen?! Omdat ze er met haar instructrice even niet meer uit kwam, is ze met haar paard naar stal Maarssen gegaan. Daar werd het paard met het Micklem hoofdstel gereden, en als het weg wilde rennen kreeg ze voor dat moment even de tijd en meer ruimte in teugellengte....
Welnu. Ze heeft mijn hoofdstel in bruikleen. Vanaf dat moment heeft het paard geen wegspurt momenten gehad. Steekt haar hoofd niet meer in de lucht, en is over het algemeen een stuk meer relaxed.
Ik zeg niet dat het een heilig middel is en plots alle problemen oplost. T is allicht het proberen waard. Mijn vriendin wist niet wat ze meemaakte.

Het fijne van het Micklem hoofdstel is dat het echt gemodelleerd is naar het hoofd van het paard. Er is echt nagedacht waar op het hoofd de zenuwen, luchtpijp/ stromen bevinden. Dat heeft mij toen aangezet tot de aankoop ervan. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Maar nogmaals. Andere mensen vinden het weer niks.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:12

MargrietJonk schreef:
Beste Nicole_floor. Een vriendin van me is al een tijdje bezig met een jong paard. Het is een kasteel van een paard en ontzettend vlug. Diverse keren is ze al ervandoor gegaan. Ze steekt haar hoofd echt ver in de lucht en rent dan keihard weg. Dit resulteerde in trekken en vervolgens de slof eraan. Iedere x als het paard nog meer vaart maakte moest ze dus terug zitten en proberen het paard in tempo terug te rijden. Het mocht allemaal niet baten. Dan liep het paard weer wat beter, dan ineens ging het weer zelfs op de grond liggen?! Omdat ze er met haar instructrice even niet meer uit kwam, is ze met haar paard naar stal Maarssen gegaan. Daar werd het paard met het Micklem hoofdstel gereden, en als het weg wilde rennen kreeg ze voor dat moment even de tijd en meer ruimte in teugellengte....
Welnu. Ze heeft mijn hoofdstel in bruikleen. Vanaf dat moment heeft het paard geen wegspurt momenten gehad. Steekt haar hoofd niet meer in de lucht, en is over het algemeen een stuk meer relaxed.
Ik zeg niet dat het een heilig middel is en plots alle problemen oplost. T is allicht het proberen waard. Mijn vriendin wist niet wat ze meemaakte.

Het fijne van het Micklem hoofdstel is dat het echt gemodelleerd is naar het hoofd van het paard. Er is echt nagedacht waar op het hoofd de zenuwen, luchtpijp/ stromen bevinden. Dat heeft mij toen aangezet tot de aankoop ervan. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Maar nogmaals. Andere mensen vinden het weer niks.

Zo te lezen helpt niet alleen het hoofdstel maar ook de andere manier van rijden! Het is dus een en en situatie, waardoor het paard is verbeterd.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:05

Idd. Knetterhard.

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:19

Ik weet niet of ik het al een keer genoemd had maar voor de mensen die de multibridle hebben en die zonder bit gebruiken EN waarvan de keelriem (te) kort is, ik heb deze verlengd met 1 van de bitriempjes en dat werkt prima.
Volgens mij heb ik zelfs een keer gehoord dat de bitriempjes los te koop zijn (geen idee waar) en dan zou het ook kunnen helpen bij degenen die het hoofdstel met bit gebruiken ;)
Ik ben tevreden over het hoofdstel, rij al jaren bitloos en vind ook de kaptoomfunctie erg handig voor het werk aan de hand. Ik heb de kopie overigens, van Equiplay.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:47

tisby schreef:
Ik weet niet of ik het al een keer genoemd had maar voor de mensen die de multibridle hebben en die zonder bit gebruiken EN waarvan de keelriem (te) kort is, ik heb deze verlengd met 1 van de bitriempjes en dat werkt prima.
Volgens mij heb ik zelfs een keer gehoord dat de bitriempjes los te koop zijn (geen idee waar) en dan zou het ook kunnen helpen bij degenen die het hoofdstel met bit gebruiken ;)
Ik ben tevreden over het hoofdstel, rij al jaren bitloos en vind ook de kaptoomfunctie erg handig voor het werk aan de hand. Ik heb de kopie overigens, van Equiplay.

geloof dat je rambomicklem intypt hier in de boktmarkt dat je de losse riempjes al ziet.. of iig op marktplaats :D

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:00

Nu je het zegt Tisby. Ik had ook extra riempjes en bitclips in de verpakking zitten van mn micklem Competition. Das helemaal een geweldige tip als riempjes tekort zijn!

Vena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:34

Na alle enthousiaste verhalen over de micklem heb ik er ook een gekocht in maat Cob voor een kruising haflinger arabier. Nu twijfel ik nog over de maat, is er misschien iemand die even mee wil kijken of het hoofdstel goed zit? Het lukt me niet om hier een foto te plaatsen, maar ik kan wel een foto emailen.
Alvast bedankt!

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:48

Poe 158 pagina's doorspitten is een klus waar ik maar niet aan ga beginnen :D

Mijn vraag heb ik zo snel op de zoekfunctie niet beantwoord gekregen. Mijn paard van 5 is erg onrustig als ik zijn hoofdstel met gecombineerde neusriem aandoe. Erg kauwen en de kaken van elkaar af proberen te krijgen. Ik heb een aansnoerneusriem dus het lukt wel, maar niet van harte zeg maar. Nu doe ik hem ook echt niet strak, maar toch heb ik het idee dat hij het niet fijn vind. Tijdens het rijden is hij ook behoorlijk vast in zijn lijf, en wil soms nogal de grond in denderen. Nu weet ik dat dit allerlei verschillende oorzaken kan hebben, maar doordat hij zo op het hoofdstel reageert vroeg ik mij af of andere hier dit herkennen en of dit Rambo hoofdstel daar verschil in heeft gemaakt.
Het is een paard van 1.80 met een flink (Duits) hoofd met behoorlijke kaak, dus vroeg mij af of dit hoofdstel ook geschikt is qua maat voor zo'n groot paard...?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:08

Vena schreef:
Na alle enthousiaste verhalen over de micklem heb ik er ook een gekocht in maat Cob voor een kruising haflinger arabier. Nu twijfel ik nog over de maat, is er misschien iemand die even mee wil kijken of het hoofdstel goed zit? Het lukt me niet om hier een foto te plaatsen, maar ik kan wel een foto emailen.
Alvast bedankt!

Vena, je kan hier een foto plaatsen via een host.
Bijv. Tinypic, Mijnalbum, Photobucket, op die manier houden we het centraal ;)
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_p ... oto.27s.3F

Heb je een foto van je grote paard Lesleylady? Hoe groot is zijn hoofd?
Mijn ervaring is dat de keelriem niet al te ruim is, maar voor de rest valt hij heel normaal.

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:07

rien10 schreef:
Ja dat heb ik ook al eens bedacht. Wil het wel uitproberen, maar niet voor E xxx
En toen iemand hier er een ter overname had, werden die reacties door de mod verwijderd. Zo kom je dus niet verder :-)

Ik.

Ik heb overigens fijne ervaringen met een multibridle. Ga mijn nieuwe bijrijdpaardje er ook zeker eens mee rijden, ik denk dat dit een fijne is voor haar.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:16

Dit is een informatief topic op harnachement gebied.
Ík moet eerlijk zeggen dat ik me groen en geel erger aan alle aanbiedingen die ik hier voorbij zie gaan.
Daar heb je BoktMarkt toch voor?