raya00 schreef:Is een Stella niet meer een cheyenne met kniewrongen? Dus in vergelijking meer VZH-model dan een London? Zoiets staat me bij.
Ik heb een poosje een London zonder VPS gehad 'in between saddles' en vond dat eigenlijk best een fijn zadel. Flexibeler en inderdaad nét wat minder breed qua zitgevoel, wat meer paard onder je. En met een goede pad eronder ging dat prima.
Een oud model zonder VPS kost ook een heel stuk minder dan een nieuwer model, wel goed om te weten natuurlijk, voor je er teveel voor neerlegt.
Ik denk dat het iets in die richting is
Geen idee waar het juist op gebaseerd is maar het zadel lijkt inderdaad op een cheyenne met kniewrongen (gelukkig afneembaar
). Ik kom nu van een dressuurzadel (boomzadel) en dat is toch wel een verschilletje 
Qua prijs ziet het er redelijk uit, je hebt weinig advertenties voor londons en de rest is allemaal een stuk duurder (en ouder dus misschien al weg) en hier zitten ook veel toebehoren bij. Maar even afwachten wat voor reactie ik krijg, wie weet is het wel eentje met vps maar gewoon héél intensief gebruikt