[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:04

Kwetal

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:12

:D Nee, er kan nog wel een randje zadel bij over die rug ;)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:33

jomaro schreef:
Darkadia Notting Hill toevallig zie je die de laatste tijd regelmatig voorbij komen.
Gisteren nog een heel gesprek gehad over boomloze zadels met je vriendin die bij mij de lexington kwam brengen.
Denk dat ze voor de ghost gaat, ik heb inmiddels nu drie zadels. Nog even en ik kan ook een pasconsult gaan geven. :D

Welke heb jij nu dan allemaal jomaro? Ik heb nu even alleen mijn fairfax boom dressuurzadel. Grappig dat jullie ook nog steeds contact hebben. Mja ervaringen delen is altijd goed, levert tenslotte meer kennis, hoewel het toch nog steeds wel zo is dat wat voor de 1 werkt voor de ander beroerd kan zitten ...

En ja idd pas nog een Notting Hill maat 1 maar die was al verkocht, en ik wil hem met verplaatsbare cantle dus ga ws wel voor een nieuwe. Dit omdat paardlief echt maat 1 moet hebben, maar zeker bij een sprongetje en wat kortere beugels zit een maat 2 beter ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:22

jomaro schreef:
Marocje schreef:
En ik ben jaloers, haha

Volgens mij heeft buitenzinnig ook nog een oude ghost te koop. Een geverfde dus daar zit ook een speciaal kleurtje onder :D

Een zwarte stond vanmiddag om marktplaats.

Klopt, MP heeft hem weer verwijderd, moet betalen voor zadel advertenties.
Maar ik heb inderdaad een zwarte, maar deze is niet geverfd. Het kleurtje wat er onderuit komt zijn beschadigingen.

http://www.bokt.nl/markt/ad/343677/oud-model-ghost

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:33

darkadia schreef:
Welke heb jij nu dan allemaal jomaro? Ik heb nu even alleen mijn fairfax boom dressuurzadel. Grappig dat jullie ook nog steeds contact hebben. Mja ervaringen delen is altijd goed, levert tenslotte meer kennis, hoewel het toch nog steeds wel zo is dat wat voor de 1 werkt voor de ander beroerd kan zitten ...

En ja idd pas nog een Notting Hill maat 1 maar die was al verkocht, en ik wil hem met verplaatsbare cantle dus ga ws wel voor een nieuwe. Dit omdat paardlief echt maat 1 moet hebben, maar zeker bij een sprongetje en wat kortere beugels zit een maat 2 beter ;)

http://link.marktplaats.nl/m933477730 zag ik ook nog voorbij komen ;)

Ik heb zelf nu de lexington maat 1 , barefoot Arizona maat 1 , en Heather Moffet Fhoenix .
Klopt hoor zadels moet je zelf uitproberen want ruiter paard combinatie en daartussen een zadel moet wel passen. Ikzelf heb vrij snel last van te breed zitten, maar met de lexington is dat vrijwel opgelost.
Heb nog steeds niet veel kunnen rijden en met zadels zoeken en passen en even zitten hebben we gewoon de oude hobby weer opgepakt :o
Welke er in de verkoop gaan zien we nog wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:43

Daks met gepaneerde Fries: je kan natuurlijk altijd even met een meetlintje (en desnoods een krijtje :P ) op je paard uitmeten hoe de maten van een zadel vallen :)

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadels/

Overigens nog een nieuwtje: het lijkt er op dat ik op bestelling ook de Lexington zadels met normaal VPS kan gaan leveren, in plaats van dat verhoogde aan de achterkant :)

Zou wel superfijn zijn! +:)+

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:08

pmarena schreef:
Overigens nog een nieuwtje: het lijkt er op dat ik op bestelling ook de Lexington zadels met normaal VPS kan gaan leveren, in plaats van dat verhoogde aan de achterkant :)

Zou wel superfijn zijn! +:)+

Ben je dan ook de smalle zit kwijt ?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:22

Ow dat is denk ik wel een goede zset van Barefoot, want die Lexington vond ik super fijn zitten, maar lag gewoon niet goed op mijn paard. Heb alleen nu al een heel fijn dressuurzadel, dus wil er een vzh/spring bij ;)

@Jomaro, die had ik ook gezien, maar mijn paard past geen maat 2. Vandaar ook als t zadel bevalt de keuze voor een maat 1 met velcro cantle bestellen.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:30

Wordt de Notting Hill nu wel weer gemaakt dan? Ik dacht dat het een eenmalige limited edition was?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:02

Nou, omdat er toch nog wel vraag naar is hebben ze nog een partijtje van het amandelkleurige DryTex op de kop getikt dus zolang dat nog niet op is kunnen ze ze nog maken :)

De mogelijkheid bestaat ook om een Notting Hill in maat 3 te leveren.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:48

Blijft de notting hill in het assortiment?
Want ondanks dat mijn fjordje nog veel moet groeien, droom ik toch van een notting hill op haar rug hoor. :o
Heeft teteltee dat zadel ook in haar collectie?

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:50

Nee die heb ik helaas niet, Keandra :(

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:11

jammer, heel jammer |(

want anders kon dat zadel voordien eens degelijk gepast worden en kon ik er al eens mee rijden op onze andere fjord (racekanon :+ )
Durf niet zomaar een zadel kopen en dan merken dat het niet zal gaan.

Is deze dan ergens als testzadel te huren? in een maat 2?

Bedankt al
;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:48

Nope niemand heeft hem als testzadel, is simpelweg de investering niet waard i.v.m. toch nog steeds Limited Edition en niet zo gek veel vraag naar.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:58

@Keandra Zie eerder linkje op deze bladzijde, er staat namelijk wel een maat 2 2ehands te koop. Misschien iets voor jullie om te testen en anders door te verkopen?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:15

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:18

Zo dan, stoer hoor +:)+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:23

Zo zeg 91 en dan nog paardrijden +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:34

Super stoer!!!!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:46

Hoop op die leeftijd ook nog zo te kunnen rijden zeg, wauw!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:02

darkadia schreef:
Ik ga half juni een testrit maken op de Notting Hill en als die bevalt ga ik die kopen voor mij paardje. Zo niet, dan ga ik ook Teteltee laten komen :) maar ik denk zomaar dat dat weleens het zadel kan zijn voor ons.

:P ik ben benieuwd wat je er van vind. Kun je gelijk de Kifra-pad onder m'n zadel zien :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:12

Haha ja maar die heb ik gezien :) En had Kifra onder mijn Arizona, bij jou gekocht op Equi-day.
Ben erg benieuwd naar eventuele nieuwe kleurtjes! En hoop stiekem dat er nog eens andere kleurtjes dan roze in de aanbieding komen hahah

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:59

hallo,

Ik heb heel lang geleden ooit eens hier gereageerd.
Ik weet niet of er mensen zijn met een Barefoot cherokee, zoja hoor ik graag ervaringen.
Ik ben van boomloos naar boom overgestapt en nu wil ik toch weer over op boomloos, voor me gevoel fijner aangezien die vaak passen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:18

Poon was een blije poon vandaag.
Hij heeft voor het eerst met de bijrijdster gereden.
Ik had geen zadel en meneer is naar de osteopaat geweest, en dan moet je toch eerst opbouwen.
Gelijk met de ghost, dat ging prima!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:26

JoycexEnya schreef:
hallo,

Ik heb heel lang geleden ooit eens hier gereageerd.
Ik weet niet of er mensen zijn met een Barefoot cherokee, zoja hoor ik graag ervaringen.
Ik ben van boomloos naar boom overgestapt en nu wil ik toch weer over op boomloos, voor me gevoel fijner aangezien die vaak passen

Toevallig heb ik afgelopen week er weer 3 keer mee gereden, na maaaaaaaanden van ziekte van paards kant. Hij zit redelijk breed, maar ik rijd er prima mee. Geen spierpijn en aansporen gaat ook goed. Nu zijn wij geen dressuurmatige hoogstandjes. Ik denk dat als je echt serieus aan de slag bent met hele kleine en fijne hulpen dat het zadel dan te grof is onder je been.