[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:45

Hij is idd wat te smal. :j

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:46

M_hartje_M, dat zou ook mijn eerste gedachte zijn. Maar ik kom echt net kijken hier, dus ik zou wachten op de mening van de experts! ;)

Cynthiaaapje, gave barrydale hoor! Ben heel benieuwd hoe het rijdt met zo'n wrong :j

Rianne, ja echt heel fijn. Weet niet of het voor mezelf nou net zo lekker zit als voor mn merrie, maar aangezien ik 2e hands een nieuwe heb gekocht (of er is 2x mee gereden ofzo maar hij ziet er ongebruikt uit :D :D) wordt dit al steeds beter.

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:15

*\o/* *\o/* *\o/*
Ik heb mijn HAF pad binnen voor onder mijn torsion. Nu vind ik de inlages niet echt stevig zeg maar. Ik rij lange afstanden dus best intensief. Welke inlages kan ik het beste kopen? De Heavy duty of de HD, of...? En passen al die inlages van de barefoot ook op een HAF pad?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:24

RvT, welke HAF pad heb je dan? Foto? :D

In mijn HAF westernmodel kan ik de inlages er niet uithalen :n

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:14

Dat is jammer xdonja.

Ik heb een endurance model. Zal straks eens een foto maken. Helaas dan wel zonder zadel en paard want pad is nu bij mij thuis :D

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:31

Geen officiële expert maar ook van mening dat de pommel te smal is... :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:53

Lukt me niet de foto's te uploaden vanaf mijn telefoon. morgen maar even foto's maken met echt fototoestel...

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 07:51

M_hartje_M
Ziet er inderdaad te smal uit, fijn da je een foto geplaatst hebt ;)
Er zal wel een verlossend antwoord komen, ken je niemand die een Large/extra large pommel heeft?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:27

Zilfstar, als ik ik ze van mijn telefoon op Bokt wil hebben en geen computer bij de hand heb, dan upload ik de foto's op Facebook, maar dan zo dat alleen ik ze kan zien. Dan ga ik naar de mobiele site (dus niet de app) en dan klik je de foto aan die je wil uploaden. Dan kun je dat adres kopieren en hier tussen [img] [/ img] plakken.

Persoonlijk vind ik het ideaal haha.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:47

M_hartje_M schreef:
Dames ik heb een probleem

Ik heb het idee dat mijn Barefoot Cheyenne aan de achterkant loskomt van haar rug en klappert. Er zit al een dubbel setje inlages in. Ik weet niet welke maat Pommel erin zit maar ik heb niet echt het idee dat deze niet past. Aan de voorkant knelt hij niet... Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Heb je wellicht nog even een foto waarop het probleem te zien is?
Vaak kan een Barefoot aan de achterkant ook wat omhoog gaan staan simpelweg omdat hij nogal "rond" gevormd is over de rug. Dit om te voorkomen dat het achterste randje van het zadel gaat schuren doordat het "in" het paard gaat staan.

Zeker wanneer je dan bvb. een paardje met een erg korte rug t.o.v. het zadel hebt, ligt de achterkant van het zadel op het deel van de rug dat al omhoog loopt richting te achterhand waardoor zeg maar de kont van het zadel in de lucht gestoken wordt :P

Zou dat hier ook niet het geval kunnen zijn?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:49

Pippaa schreef:
De comfort singel van kieffer is heel fijn als anatomische singel! Zelfs op mijn bolle pony blijft het zadel nu goed liggen.

Ja, echt een fijne singel zoal ik het verneem :j
Voor veel paarden (en zeker ponies :P ) is zo'n model singel echt een uitkomst als je met bolle buikjes of ver naar voren liggende singelgroeve te maken hebt :j

Buitenzinnig

jokari schreef:
Fijn ! Dan moet er blijkbaar toch echt wel wat verschil zitten tussen de Special en de normale, niet ?

We willen wel een foto als je zadel er is hé. :)

Dat klopt. De ll serie (normaal) is wat vlakker en daarom ook geschikter op paarden met een rondere rug, zoals een haflinger in dit geval.
De Special is toch wat stugger en blijft beter liggen op paarden met wat meer schoft/ruggewervel. Dus niet zulke ronde paarden.

pmarena

jokari schreef:
ik had ook foto's opgevraagd van de rode ghost, maar die is idd heel vaal geworden van kleur.

Benieuwd hoe dochterlief zal rijden met de ghost, of pony het ook goedkeurt. :j

Ben eigenlijk wel benieuwd geworden naar die rode Ghost, jammer dat er geen foto bij de advertentie staat :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:50

Rianne_ schreef:
*\o/* Hidalgo Venice 2 besteld bij Buitenzinnig!

Vanmorgen is Suzanne langs geweest. Zelf had ik een voorkeur voor de special dus die eerst gepast, met diepe en vlakke zit. Lag op 't eerste gezicht erg mooi (fijn, zo'n makkelijke rug van ponylief!), maar tijdens het rijden begon 'ie helaas nogal te schuiven. Combinatie van Marena die rond is, mij op de voltes nogal scheef zet en ikzelf die dan ook nog eens inknik en dat nu nog niet goed genoeg kan corrigeren..

Suzanne heeft er zelf ook nog even op gezeten omdat ik de galop niet durfde te proberen, dat uiteindelijk maar gelaten voor wat het was en besloten dat de Special 'm niet werd. Toen de normale Venice 2 er op gepast en die zat helemaal goed! Fijn voor mij en schuift niet.. Lag op Marena ook mooi! Ben helemaal blij.. :):) Na de special was ik echt bang dat 't niks zou worden.

Echt top service van Buitenzinnig dus +:)+ Ze heeft me super goed geholpen met de zadels en me zelfs nog even geholpen met mijn houding. Hele bruikbare tips!

Kan niet wachten tot 'ie er is.. :D En nu hopen dat mijn London snel verkocht wordt!

Top +:)+

Nu hopen dat het bestelde zadel net zo goed ligt, dat blijft altijd nog een beetje tricky, het verschil dat er kan zijn tussen testzadels en koopzadels :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:52

Zilfstar schreef:
Heb kussens (ter vervanging vd ghost kussens) geknutseld :) Ik had nog een dekje liggen en een goed idee voor de inlages. Uiteindelijk 1 van de 2 componenten eruit gehaald, want de delen van een zelfopblaasbaar slaapmatje maakten het toch te hoog. Met wat er nu in zit is het hoog genoeg (inlages gemaakt van een matje van memoryfoam). Bij de schoft wel iets er tussen gedaan (deel vh slaapmatje) kussens zijn nu dus korter en iets dikker. Geeft goed ruggegraadvrijheid. Moet nog even iets aanpassen zodat het goed blijft liggen, maar ben best tevreden. Nu kijken wat dochter en pony er samen van vinden. Foto's volgen nog.

Spannend :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:53

M_hartje_M schreef:
Vanochtend plaatste ik de volgende post:

Citaat:
Dames ik heb een probleem

Ik heb het idee dat mijn Barefoot Cheyenne aan de achterkant loskomt van haar rug en klappert. Er zit al een dubbel setje inlages in. Ik weet niet welke maat pommel erin zit maar ik heb niet echt het idee dat deze niet past. Aan de voorkant knelt hij niet... Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Op aanraden van bokker Iana heb ik dus foto's gemaakt van de pommel los op Angel.

Als ik heel erg eerlijk ben heb ik het zadel toenertijd van Shirley overgekocht en hem zo op Angel gelegd en later nog eens een extra setje inlages in de pad gedaan. Zij gebruikte deze ook op haar fjord en aangezien zij ook vrij rond is had ik verwacht dat het wel zou passen.

Heb vandaag toen voor het eerst de pommel er los opgelegd en ik zelf zie meteen dat hij te smal is.. Wat vinden jullie?

[ Afbeelding ]

Ja, die staat inderdaad wel op de puntjes zo te zien dus een bredere zou beter zijn.
Maar dan wordt het omhoog steken van de achterkant van het zadel dus niet veroorzaakt door een te brede pommel. Ben wel benieuwd hoe het plaatje van zadel op paard is :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:55

RvT schreef:
*\o/* *\o/* *\o/*
Ik heb mijn HAF pad binnen voor onder mijn torsion. Nu vind ik de inlages niet echt stevig zeg maar. Ik rij lange afstanden dus best intensief. Welke inlages kan ik het beste kopen? De Heavy duty of de HD, of...? En passen al die inlages van de barefoot ook op een HAF pad?

Leuk *\o/* Wat voor kleur?

Heavy Duty en HD is voor mij hetzelfde...? :P

Die moeten wel in een HAF pad passen volgens mij hoor, maar de afmetingen van alle inlages staan er gewoon bij bij mij in de shop. En vanaf een bestelbedrag van 50 euro is het nu gratis verzenden :)*

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:00

pmarena schreef:
Rianne_ schreef:
*\o/* Hidalgo Venice 2 besteld bij Buitenzinnig!

Vanmorgen is Suzanne langs geweest. Zelf had ik een voorkeur voor de special dus die eerst gepast, met diepe en vlakke zit. Lag op 't eerste gezicht erg mooi (fijn, zo'n makkelijke rug van ponylief!), maar tijdens het rijden begon 'ie helaas nogal te schuiven. Combinatie van Marena die rond is, mij op de voltes nogal scheef zet en ikzelf die dan ook nog eens inknik en dat nu nog niet goed genoeg kan corrigeren..

Suzanne heeft er zelf ook nog even op gezeten omdat ik de galop niet durfde te proberen, dat uiteindelijk maar gelaten voor wat het was en besloten dat de Special 'm niet werd. Toen de normale Venice 2 er op gepast en die zat helemaal goed! Fijn voor mij en schuift niet.. Lag op Marena ook mooi! Ben helemaal blij.. :):) Na de special was ik echt bang dat 't niks zou worden.

Echt top service van Buitenzinnig dus +:)+ Ze heeft me super goed geholpen met de zadels en me zelfs nog even geholpen met mijn houding. Hele bruikbare tips!

Kan niet wachten tot 'ie er is.. :D En nu hopen dat mijn London snel verkocht wordt!

Top +:)+

Nu hopen dat het bestelde zadel net zo goed ligt, dat blijft altijd nog een beetje tricky, het verschil dat er kan zijn tussen testzadels en koopzadels :P

Haha, ja, klopt.. Testzadel is al ingereden, nieuwe zadel moet dat nog :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:08

Ja, meestal valt het verschil wel mee maar het is echt sneu als je dan zo'n superblije klant hebt die net het zadel heeft uitgepakt en er al op heeft zitten lichtrijden op de leuning van de bank.... en dan de dag erna helemaal beteuterd is omdat hij (nog) niet zo supermooi ligt als het testzadel :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:16

Haha, ja.. Maar daar is een bank niet voor ;)
Nee, flauwekul. Ik snap precies wat je bedoeld

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:32

xDonja schreef:
Zilfstar, als ik ik ze van mijn telefoon op Bokt wil hebben en geen computer bij de hand heb, dan upload ik de foto's op Facebook, maar dan zo dat alleen ik ze kan zien. Dan ga ik naar de mobiele site (dus niet de app) en dan klik je de foto aan die je wil uploaden. Dan kun je dat adres kopieren en hier tussen [img] [/ img] plakken.

Persoonlijk vind ik het ideaal haha.

Krijg ze juist niet van mijn foon naar facebook :)
Want zo doe ik het ook altijd haha

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:46

Oh! Haha sorry, dan heb ik niks gezegd :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:39

Oei, ik krijg net te horen dat de JustAdjust zadels in maat 1 (0-1-2) uitverkocht zijn bij Barefoot -O-
Ben benieuwd wat de plannen zijn voor een nieuwe partij, zodra ik meer weet zal ik het hier even melden...

De Notting Hill zadels zijn ook bijna uitverkocht, van de maat 1 hebben ze nog 4 stuks en van de maat 2 nog 9 stuks maar gezien dat dus de centrale voorraad is waar iedereen ter wereld uit geleverd krijgt, zal dat ook wel niet lang meer duren.

Ik dacht ik meld het even, wel zo fijn wellicht om het nu te weten en niet pas als het echt te laat is om te bestellen als je dat wilde :P

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:06

pmarena schreef:
Ja, meestal valt het verschil wel mee maar het is echt sneu als je dan zo'n superblije klant hebt die net het zadel heeft uitgepakt en er al op heeft zitten lichtrijden op de leuning van de bank.... en dan de dag erna helemaal beteuterd is omdat hij (nog) niet zo supermooi ligt als het testzadel :P

:') Ik heb er ook al helemaal beeld bij..

Gelukkig ben ik wel wat gewend met de Barefoot. Wat viel een nieuw zadel eerst tegen na zo'n testzadel :')

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:49

Vertel eens?...

Mijn Welsh Cob heeft 48cm plaatst voor een zadel. Nu is de felbegeerde Cherokee (maat 1) 52cm. Is dit verantwoord? Of moet ik um nu uit mijn hoofd bannen -O-