Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jepsica

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:22

Advantage R, lange wrong. Zilveren piping, swaroski lepel.

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:03

Maken jullie een foto als het zadel er is? Ben erg benieuwd! :D

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:01

Zal ik doen sunrise!

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:44

Vraagje.. Wie hebben jullie in omgeving Brabant voor zadel controle+ opvullen (Custom uiteraard). Degene die mijn zadel 1,5jaar geleden heeft aangemeten ed. werkt niet meer officieel voor Custom, doet nog wel nacontroleren en had haar graag terug gehad maar ze reageert amper op berichten over wanneer ze in de buurt is. Ben dus benieuwd over wie jullie tevreden zijn

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:12

Bij ons is mark geweest ( ook Brabant ) maar dat was aankoop en hij is nog niet geleverd dus kan je daar verder niks over zeggen

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:32

Bij mij komt Marielle. Staat ook op de website van Custom. Heel tevreden. Zij doet nieuwe zadels, na controle ed. Ze komt vrijdag weer, zadel gaat naar rechts hangen. Dus weer even checken :)

carpediem007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:41

bij ons komt Mariëlle Rovers . ben heel tevreden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:46

kbiermans schreef:
Ik ben al Lange tijd heel tevreden met mijn icon coda. Bij de laatste controle door de zadelmaker kon het toch nog beter...Inmiddels is mijn paard dusdanig ontwikkeld dat ik toch te weinig ruimte blijk te hebben in de tunnel....dus
Heeft iemand een icon flight, 17.5", korte wrong voor mij in de aanbieding?

Als ik die kan vinden heb ik een Icon Coda, 17.5", korte wrong, zwart met blauwe stiksel en zwart lak op de lepel in de aanbieding!

Volgens mij staat er sinds gisteren eentje op marktplaats, ben ook aan het zoeken maar moet met lange wrong en mt 18.

Nieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:15

Alice13 schreef:
Oh jammer!

Hier trouwens dezelfde vraag dan. Gezocht icon coda (voorkeur zwart) 17,5" medium(/wide)boom
:D

Ik heb wat je zoekt net op mp gezet :)

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:04

@Nieke, ik wil je zadel graag overnemen. Zie PB

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 06:29

Van de week eens op een Custom gezeten .
Zit wel echt fijn.
Was op t paard van mijn baas op m'n werk dus .
Even uitstappen alleen .
Heb geen Custom zadel zelf .
Maar misschien ooit als mijn nu 1 jarige zover is .
Hoop dat ze wat luxer blijft als moeders en dan het zadel van moeders niet op haar past

KayaKaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:37

kbiermans schreef:
Ik ben al Lange tijd heel tevreden met mijn icon coda. Bij de laatste controle door de zadelmaker kon het toch nog beter...Inmiddels is mijn paard dusdanig ontwikkeld dat ik toch te weinig ruimte blijk te hebben in de tunnel....dus

Als ik die kan vinden heb ik een Icon Coda, 17.5", korte wrong, zwart met blauwe stiksel en zwart lak op de lepel in de aanbieding!

Volgens mij staat er sinds gisteren eentje op marktplaats, ben ook aan het zoeken maar moet met lange wrong en mt 18.

Ik zie hem niet staan op marktplaats?? Alleen een coda, advsntage r en een wolfgang solo....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:51

kbiermans schreef:
kbiermans schreef:

Ik zie hem niet staan op marktplaats?? Alleen een coda, advsntage r en een wolfgang solo....

Had de modellen door elkaar gehaald, is ook een coda, excuus.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 23:32

Ach wat is wachten.... :D
54 wkn.
En nu heel blij met het juiste zadel.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:15

54 weken??? -O-

Dat is toch echt niet leuk meer, dan is je paard al zoveel verder ontwikkeld. Heeft een opmaat gemaakt zadel toch ook geen nut meer?!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:53

Alice13 schreef:
54 weken??? -O-

Dat is toch echt niet leuk meer, dan is je paard al zoveel verder ontwikkeld. Heeft een opmaat gemaakt zadel toch ook geen nut meer?!

Het eerste zadel zat voor mij niet goed en lag ook niet zoals gewenst vervolgens weer in de wacht voor een ander zadel. En de gemiddelde wachttijd is een half jaar dus thja zo kom je wel aan ruim een jaar wachten :o
Leuk is idd anders maar soms is het niet anders. Gelukkig is de service zo prettig dat het mogelijk is. Was en ben heel blij dat ik gebruik mocht maken van een leenzadel.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:24

Ik was ook anderhalf jaar verder voor ik een zadel had wat paste en passend bleef hoor. Dus ik kan me er wel een beetje in jouw situatie inleven. Alleen als ik er weer over nadenk betwijfel ik of dit dan nog "maatwerk" genoemd kan worden.

Ik had een flight besteld en gekregen, na 3 mnd was het of ik op een wokkel zat. Nieuwe flight gekregen binnen een half jaar weer helemaal scheef. In de tussentijd ook fysio en alles bij m'n paard gehad, ik heb een heel recht paard :D. Leenzadel voor de tijd en tussentijd gehad wat niet scheef lag/ging liggen.
Nu icon coda alweer klein jaartje denk ik. Deze ligt veel stabieler. Soms nog het gevoel dat we meer nr re zakken maar deze kan ik beter corrigeren de flight lag in stilstand al scheef.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:13

Mijn Custom Icon Flight is dondersag geleverd. Ervaring tot nu toe louter positief! Ik had een leenzadel dat al goed was (ook een icon flight) alleen waren het zweetblad en de wrong voor mij net te kort. Ik heb extra lange zweetbladen nu. Dit ondersteunt mij op een prettige manier.

Ik heb een zwart zadel besteld met lak piping en croco achterkant, zonder lusje voor de beugelriemen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:47

Dik tevreden met m'n mooie zadel. Gisteravond te paard ook weer genoten :D

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:11

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:01

Volgende week komt Custom naar mij toen om het een en ander te passen. Ik heb nu een hulsebos van net een jaar oud. Maar ik heb toch te weinig steun in dit zadel. Ik heb gister op een flight gezeten. Echt GEWELDIG! Paard liep er heel fijn onder veel meer schoudervrijheid. En zadel bleef veel mooier achter de schouder liggen. Het enige minpuntje vind ik: doordat je het CC zweetblad hebt pakt het zadel het steunpunt net achter de schouder. Waar echt weinig ruimte zit. Heeft een van jullie dit als een belemmering gemerkt bij jullie paarden?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:06

Ik heb een fries met enorme schouders die ver naar achter komen en die enorm gevoelig is op zijn schouders en hij loopt sinds december met een flight en gaat echt fan-tas-tisch! Ik heb hem nu 4 jaar, dit is mijn 3e zadel en de eerste waar hij echt fijn mee loopt. Ontwikkelt zich enorm, gaat met sprongen vooruit en het is elke keer weer een feestje om hem te rijden <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:10

Moderatoropmerking:
5 ! berichten gewist. Dit topic is geen verkoop topic of een markt voor tweede hands zadels! Daar hebben we op Bokt de http://www.bokt.nl/markt/ voor./ Als je daar een advertentie zet kun je een link in je onderschrift plaatsen Dat is namelijk wel toegestaan.

kjoedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:43

Ik heb ergens gelezen dat de bovenbeenwrong helpt je been lang te maken en je hak niet meer op te trekken. Is dat ook jullie ervaring met het custom zadel?

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:56

Ik heb sinds 2 weken een Icon Flight met bovenbeenwrong en je kan je been beter lang houden. Echt een heerlijk zadel voor mij en mijn paard!