Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:53

Einder schreef:
Ik heb ook een Riano momenteel, en daar ben ik ook erg tevreden over. De afstand tot je paard is even wennen als je van een Malibaud komt, zeker met een kort wendbaar paardje, maar na een paar ritten zit het heerlijk.

Het heerlijk zitten is voor mij volstrekt ondergeschikt aan het voordeel van dichter op je paard zitten. Dat is functioneel beter en dát is primair waar ik geen compromis mee wil.

Ik rij zelf het liefst op mijn Malibaud Ecuyers doch de Gardian geeft meer ruimte voor een vrouw; het vrouwenbekken legt nu eenmaal meer beperking op in het correct laten afhangen van de benen. Het is niet realistisch om te verwachten dat een eerste kennismaking met die zit al gelijk in de onvergeeflijke Ecuyer past.

Moragh

Re: Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:39

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:29

Linkt niet naar de advertentie maar naar de voorpagina van Markt (zie het al, laatste twee letters van de link zijn weggevallen bij jou)
Als 't goed is werkt deze wel. http://www.bokt.nl/markt/ad/205187/ston ... ance-zadel

Als'ie breed genoeg is zou 't wel wat voor Raya kunnen zijn.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:10

Ik heb helaas moeten besluiten mijn niet engelse exemplaar te koop te zetten. Paardlief is nogal breed en degelijk terwijl dit type zadel beter ligt op een slank type. Zadels zitten en rijden heerlijk dus baal enorm dat hij er nu al uitgegroeid is. :( Voor geïnteresseerden staat de link van de advertentie in mijn onderschrift.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:20

Wat zonde zeg, da's een mooie.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:30

Leuk zadel Esther, weet je toevallig ongeveer hoe lang het zadel is?

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:36

Medium breed en ongeveer 45 cm lang (dus kort ;) )

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:47

Mocht iemand een Malibaud te koop weten, grootte: 38W open (de maat net na de oudere maten en onder de forty), je mag me gerust contacteren.
Ik heb geboden op een randonnée, een spiksplinter nieuwe die niet pastte op het paard, vraagprijs 600 euro compleet met paar dekjes http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/malibaud-randonn%C3%A9e-sattel,-gr-38-weit,-wie-neu,-m-prutsmuts/151465425-139-12143?ref=searchen ze wilden hem laten voor 500 ipv 600 euro. Nu willen die mensen niet verzenden, ik moet het gaan ophalen in Duitsland, maar is 670 km rijden....
Wat een gemiste kans zeg ;( ;(

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:09

Ik quote even heel asociaal mezelf :o :o :o , misschien dat jullie erover heen gelezen hebben ?
En misschien dat er hier in het topic een liefhebber voor is ? Dan wil ik best even de zolder op om foto's te maken ;)

Shayla schreef:
Hallo, sorry dat ik zomaar binnen kom vallen :o
Ik kwam dit topic tegen en vroeg me af of jullie misschien weten wat voor waarde een cavalerie zadel heeft ? Ik heb er hier een op de zolder liggen en vroeg het me eigenlijk al die tijd al af.

Even als voorbeeld (dit is niet mijn zadel, maar qua model wel hetzelfde ongeveer ;) )

http://www.bokt.nl/markt/ad/51680/voor- ... ages-51680

Alvast bedankt !
Laatst bijgewerkt door Shayla op 24-11-13 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:23

@ cambiar

OP kapaza staat er 1 net te koop!!!
€375.00
Ik heb er zelf ook interesse naar maar helaas nu effe geen geld ervoor!!
Dus snel kijken zou ik zeggen!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:34

Shayla, waarde is zo'n relatief iets en hangt van veel factoren af. Om te beginnen staat van onderhoud en bruikbaarheid. En verder moet er net iemand zijn die zoiets zoekt en blijft het een kwestie van 'wat de gek er voor geeft'.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:44

Shayla schreef:
Ik quote even heel asociaal mezelf :o :o :o , misschien dat jullie erover heen gelezen hebben ?
En misschien dat er hier in het topic een liefhebber voor is ? Dan wil ik best even de zolder op om foto's te maken ;)

Shayla schreef:
Hallo, sorry dat ik zomaar binnen kom vallen :o
Ik kwam dit topic tegen en vroeg me af of jullie misschien weten wat voor waarde een cavalerie zadel heeft ? Ik heb er hier een op de zolder liggen en vroeg het me eigenlijk al die tijd al af.

Even als voorbeeld (dit is niet mijn zadel, maar qua model wel hetzelfde ongeveer ;) )

http://www.bokt.nl/markt/ad/51680/voor- ... ages-51680

Alvast bedankt !

Misschien zo'n 150-200 euro?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:52

makkie79 schreef:
@ cambiar

€375.00

Waw, een guardian. Ik bel even! Is de maat onder deze die ik nodig heb, maar er zijn hier nog geïnteresseerden!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:11

Moragh schreef:
kennisje van me heeft dit zadel te koop:
http://www.bokt.nl/markt/ad/205187/ston ... urance-zad
Ik heb het gezien, best heel leuk zadel en net prijsje!

Ik heb haar gemaild en zou foto's en maten krijgen maar nog niks vernomen. Ben wel heel nieuwsgierig eigenlijk, kun jij een béétje een inschatting maken of het zadel geschikt is voor een breder/rond paard?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:03

Bedankt voor de reacties :)
Gewoon een keer foto's maken dus en kijken wie hem wil hebben, hij lig hier ook maar op de zolder.....

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:35

Francis schreef:
Moragh schreef:
kennisje van me heeft dit zadel te koop:
http://www.bokt.nl/markt/ad/205187/ston ... urance-zad
Ik heb het gezien, best heel leuk zadel en net prijsje!

Ik heb haar gemaild en zou foto's en maten krijgen maar nog niks vernomen. Ben wel heel nieuwsgierig eigenlijk, kun jij een béétje een inschatting maken of het zadel geschikt is voor een breder/rond paard?

Ligt nu op een Arabier... Geen mega smalle, maar aangezien ik jouw paard niet ken vind ik het moeilijk daar iets over te zeggen.
Als ik jou was zou ik het zadel gewoon om te passen vragen?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:39

Heb al wat extra foto's gekregen en hoewel het geen heel smal zadel is ben ik toch bang dat 't voor Raya niet gaat passen. Maar ze blijkt in Arnhem te wonen dus misschien binnenkort met de draadmal even die kant op of idd vragen of ze toch een keer bij mij op stal koffie wil komen drinken.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:15

makkie79 schreef:
@ cambiar

€375.00

Thx voor de link, heb het doorgestuurd naar iemand (was voor mijn paarden te smal, ik heb 38W open nodig, de maat 3) en die persoon is er heel blij mee!

saskiay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:01

Cambiar schreef:
makkie79 schreef:
@ cambiar

€375.00

Thx voor de link, heb het doorgestuurd naar iemand (was voor mijn paarden te smal, ik heb 38W open nodig, de maat 3) en die persoon is er heel blij mee!

Ik heb nog een malibaud randonnee te koop staat ook bij de zadels op bokt. zit ook nog een schapenvacht bij om erop te leggen , als je interesse hebt zak ik het zadel even opmeten.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:28

Ik denk dat ik toch wel es een keer een Forty op Raya wil zien. Ik begrijp dat de bars aan de achterkant wel echt 'plat' zijn bij de Forty en qua schouder is ze voor een pony wel breed maar weer niet zo breed dat ze echt extreem brede zadels moet. Niet dat ik er nu het geld voor heb maar als ik weet dat dat past weet ik wel dat ik dan daar voor wil sparen. Die zijn ook tweedehands nog wel es te koop.
Er is zeker niemand in mijn omgeving met een Forty die es langs wil komen?

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:37

Mijn testzadels is een forty, dus dat is misschien goed om te weten.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:59

Ja, weet ik Moragh, maar ik heb nu niet de centen om jou 'betaald' langs te laten komen om alleen even de Forty op Raya te leggen om te zien of het past. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:01

Koop je er toch een tweedehands op ebay?

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:18

Francis schreef:
Ja, weet ik Moragh, maar ik heb nu niet de centen om jou 'betaald' langs te laten komen om alleen even de Forty op Raya te leggen om te zien of het past. ;)

Kom je 'm toch zelf ff halen?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:39

Darkchrystal, ik koop niks meer zonder dat ik het op m'n merrie heb zien liggen en momenteel koop ik helemaal niks aangezien ik m'n baan kwijt ben geraakt waardoor ik momenteel op bijstandsniveau leef en er éigenlijk al tegenaan zit te hikken dat het verstandiger is m'n paarden weg te doen. Aangezien ik dat écht niet wil en mijn ouders me nog steeds willen ondersteunen én ik ze heel erg goedkoop heb staan, doe ik dat op dit moment nog niet maar een zadel kopen is even niet aan de orde. Ik ben al blij als ik geld voor hooi heb momenteel.
Dat zadeltje wat ik kon kopen kon ik betalen van het geld wat de boomloze oplevert die ik zojuist verkocht heb maar een Malibaud gaat voor dat geld niet lukken. Dat geld gaat nu in een spaarpotje voor hooi en de hoefsmid, ben ik weer een paar maandjes verder en ondertussen hopen en bidden dat het tij es gaat keren.

Moragh, als ik een keer die kant op moet kan ik dat doen, om de rede de ik net omschrijf rijd ik dus ook geen overbodige kilometers.