Celebi schreef:Ik ben niet voor 1 gat te vangen. Hier een redelijke look a like gevonden:
https://www.agradi.nl/waldhausen-singel ... -zwart.htm
Haha dank! Maar helaas ook tot 85 cm
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celebi schreef:Ik ben niet voor 1 gat te vangen. Hier een redelijke look a like gevonden:
https://www.agradi.nl/waldhausen-singel ... -zwart.htm
Marije_jiplover schreef:Op deze foto lijkt het of je zadel voorover ligt (en dus te breed is aan de voorkant).
Je singel kan nooit een zadelprobleem oplossen, zowel het zadel als de singel moeten passen.
Maar omdat de foto iets schuin en van boven is genomen, is het ook niet heel denderend te zien en de na-foto ontbreekt nog, dus echt vergelijken is ook nog niet mogelijk.
Saaams schreef:Marije_jiplover schreef:Op deze foto lijkt het of je zadel voorover ligt (en dus te breed is aan de voorkant).
Je singel kan nooit een zadelprobleem oplossen, zowel het zadel als de singel moeten passen.
Maar omdat de foto iets schuin en van boven is genomen, is het ook niet heel denderend te zien en de na-foto ontbreekt nog, dus echt vergelijken is ook nog niet mogelijk.
Dit was ook mijn eerste gedachten, dit zadel ligt voorover.
Maar dit is een boomloos edix toch? Is dat aanpasbaar? Je zou eens kunnen testen met een inlage of het dan wel op zijn plek blijft.
Marije_jiplover schreef:Op deze foto lijkt het of je zadel voorover ligt (en dus te breed is aan de voorkant).
Saaams schreef:Dit was ook mijn eerste gedachten, dit zadel ligt voorover.
Maar dit is een boomloos edix toch? Is dat aanpasbaar? Je zou eens kunnen testen met een inlage of het dan wel op zijn plek blijft.
Spenk schreef:Dan is dit zadel toch gewoon niet het juiste zadel? Ik ken het dat je de breedte nodig hebt maar dat betekend helaas niet dat elk zadel er dan maar zo breed op moet passen.
DuoPenotti schreef:Ik heb een prolite liggen. Maar vind de horka anatomic toch fijner. Zelfde pasvorm.
Vind leer bij singels toch fijner dan kunststof.
RachelVos schreef:MarjanB schreef:Je hebt geen geschikte pad onder het zadel, zou daar mee beginnen want zo gaat je zadel nooit blijven liggen..
Wat voor pad zou je aanraden dan?
Spenk schreef:Nouja een zadelprobleem ga je met geen enkele singel oplossen helaas... En ik denk je hier een zadelprobleem hebt jammer genoeg.
Zijn er hier nog mensen met advies voor een lange singel?
Ik heb sinds heel kort een springzadeltje erbrij voor af en toe springen. Er zat gewoon een rechte wintec singel bij die heb ik er even aan gehad gewoon.
Met dressuur heb ik een licht crecente singel.
[ [url=m/dG0mfD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik dacht eventueel aan de prolite.
Celebi schreef:Ik heb ook een horka anatomic liggen van het oude vzh zadel. Vond het echt een hele fijne singel met veel okselvrijheid.
Dat Edix zadel hierboven vind ik helaas ook niet zo denderend liggen. Mocht je singels gaan proberen. Neem een langere, smallere singel met hele duidelijke kromming. Hoe ronder hoe beter denk ik in dit geval. Maar het zadel probleem ga je er niet mee oplossen ben ik bang.
Hoe zit het trouwens met die twee vergelijkings foto's? De eerste zie je die pad liggen en een singel met bont. De tweede zie je geen pad en ook een singel zonder bont. Is dan toch niet volledig vergelijkbaar?
Spenk schreef:Dank! Ja mijn paard is rondgeribt en breed met schoftextra wijde boom zit er in.
Met lange singels heb ik totaal geen ervaring. Volgens mij is deze singel een 130 die er aan zit. Zat ook een 155 bij die was te lang. Zal even kijken op welk gaatje die zat.