[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:57

Inmiddels kan het wel via Grandeur, zo'n pad op maat. Maar Ghost maakt inmiddels andere pads, ook in kleurtjes, desgewenst met wol aan de onderkant

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:00

Dank dank ! jullie horen het maandag.
echt super dat iedereen ze goed meehelpt !!!
Echt een super wereldje is dit

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:13

Weet iemand of de schuimblokken bij de Lazy Mountain/Happy Valley zijn aangepast, of nog steeds hetzelfde zijn? Ik heb gelezen dat hiermee werd gepuzzeld, omdat er soms gedoe was over de (te slappe?) cantle, maar weet niet of daar nu ook al echt iets mee is gedaan?

Pmarena?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:06

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 05:50

Rolgespen met elasriek, staat erbij.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 06:57

Ik wil een leren singel. Is voor mij makkelijker schoon te houden met de modder in het bos.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:20

Dat is hem inderdaad.

Ik rijd bijna alleen maar in het bos, en heb een paard wat niets mooier vind dan hard door de plassen te stampen. Deze singels zijn heel simpel schoon te houden, en trekken zich net wat minder aan qua onderhoud van modder, zand en water dan een leren singel imo.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:42

Berdien schreef:
Dat is hem inderdaad.

Ik rijd bijna alleen maar in het bos, en heb een paard wat niets mooier vind dan hard door de plassen te stampen. Deze singels zijn heel simpel schoon te houden, en trekken zich net wat minder aan qua onderhoud van modder, zand en water dan een leren singel imo.

Ik heb deze (Shires, Epplejeck) ook Yvonne en hij is echt fijn! Makkelijk schoon te krijgen ook inderdaad. Ik heb hem nu vanaf mei ofzo denk ik, dus of hij heel duurzaam is weet ik nog niet, maar hij bevalt mij prima.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:01

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:35

Oryani schreef:
Heeft iemand ervaring met deze pad als halfpad?
https://www.divoza.com/nl/rossner-xchange-pad
Leek me misschien wel interessant!

Zo te lezen is het zo dat je 3 aparte inlages in kan doen en niet 1 grote per kant. Lijkt me dan niet geschikt voor boomloos?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:40

3 losse inlages per kant is alleen handig als je een wisselend probleem op wilt lossen. Voor een blijvend probleem geef ik de voorkeur aan één inlage die het probleem aanpakt en meteen daardoor net wat meer stevigheid geeft om de druk te verdelen.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:44

Ik zag de verdeling in vakken niet, dus ging er van uit dat er een volledige inlage in kon.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:36

Moet ik hem maar bestellen. Ben beetje huiverig geworden...Wil het als ik over week of vier weer mag rijden goed voor elkaar hebben....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:58

MissWeenie schreef:
Weet iemand of de schuimblokken bij de Lazy Mountain/Happy Valley zijn aangepast, of nog steeds hetzelfde zijn? Ik heb gelezen dat hiermee werd gepuzzeld, omdat er soms gedoe was over de (te slappe?) cantle, maar weet niet of daar nu ook al echt iets mee is gedaan?

Pmarena?

Bij de volgende lichting hebben we besloten de cantle-vulling net iets steviger te maken.
Maar er zijn natuurlijk nog zadels over die nog de zachte vulling hebben.

Het zal ook iets heel persoonlijks zijn wat je het fijnste vindt :)

Ik heb hier een aantal dijblokken en cantleblokken liggen nog van het testen / beoordelen / kiezen wat we met de volgende lichting zouden gaan doen dus als je iets stevigers wilt dan kan je bij aankoop van een nieuw zadel zó een steviger blok er bij krijgen hoor.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:21

Hallo iedereen,
Sinds een paar maanden heb ik een ghost firenze. Echter is hij de laatste tijd wat bijgekomen waardoor het zadel begint te knellen bij de schoft. Ook spant het zadel rechts iets meer dan links door zijn ongelijke bespiering. Hoe los ik dit nu het beste op? Kussens wat breder zetten? Andere inlages??? Aan de ongelijke bespiering wordt ook gewerkt uiteraard. Maar Lou liet vandaag duidelijk merken dat hij het zadel niet leuk meer vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:33

Wat vinden jullie van de lengte van deze Trekker True Talent?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:09

Ik ga hier toch ook een poging boomloos zadel proberen, net een mail gestuurd naar de passerive. Helaas was het boomzadel probleem niet op te lossen en ik had geen zin om enorm veel geld uit te geven aan het opmaat maken van een zadel terwijl mijn paard op het moment nog 0,0 bespiering heeft en dat hij dus naar mijn idee nogwel wat gaat veranderen. Hopelijk hoeven we niet al te lang te wachten op een afspraak het is koud en ik weet niet hoe de bak het gaat houden, we krijgen wel een nieuwe laag erop maar dat kan best nog even duren.
Iemand anders hier toevallig ervaringen met een boomloos zadel en een IJslander ? Ik zou enorm graag fotos willen zien, ben namelijk bang dat barefoots bf enorm groot lijken op ijsjes en die van mij is behoorlijk smal gebouwd ( lang hengst geweest hij heeft enorm veel nek and thats it hahah)
Stalgenootje had een lexington geloof ik maar die zat voor haar te breed, iets waar ik dus echt geen probleem mee zou hebben met mijn smalletje. Verder had ze ook ooit een ghost maar die veroorzaakte bij haar paard drukplekken maar ik begrijp dat dat ook aan de combinatie kan liggen soms ?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:13

Ik weet dat ze bij ijslanderstal Foxan veel van de ijslanders met boomloze zadels rijden! Barefoot, torsion etc. Misschien kan je hun ook eens om foto's vragen. (of op de site spieken)
http://www.foxan.nl/fotopagina/mei-2015/

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:05

Ik rij mijn kleine ijslandermerrie van 1,37 met een Karlslund Kontakt2 16,5 inch, die zijn 44 cm lang en ruim genoeg om in te zitten met maat 38. Het zadel zit fijn, ligt stabiel, maar ik ben niet helemaal happy met de schoudervrijheid, ik ga nu de toltknop er opzetten en ben daarom toch op zoek naar iets met meer schoudervrijheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:06

Klein vraagje: is er een max. aan inlages wat je in een pad kan doen? Gewoon een barefoot-pad. Zitten nu 2 verschillende inlages in (gewoon de barefoot en ??? Is steviger) maar heb het idee dat er toch wat weinig ruimte is door wat verlies aan spieren. Zou ik daar tijdelijk nog wat kunnen tussenduwen? Heb er nog in mijn andere barefootpad zitten..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:29

xyzutu2, ik vind het zadel zeker niet te lang ogen zo :)

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:34

Ik rijd ook nog een Mérens bij met een een zeer korte rug. Hier gooi ik mijn oude BF London op. Past prima bij dit paardje. Gooi ik mijn Happy Valley erop, dat verzuipt ze onder het zadel. Hier even een foto van de Mérens met het BF London zadeltje. Misschien een optie voor je IJslander?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Zinook op 13-10-16 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:37

Azmay schreef:
Oryani schreef:
Heeft iemand ervaring met deze pad als halfpad?
https://www.divoza.com/nl/rossner-xchange-pad
Leek me misschien wel interessant!

Zo te lezen is het zo dat je 3 aparte inlages in kan doen en niet 1 grote per kant. Lijkt me dan niet geschikt voor boomloos?

Ik heb hem gebruikt. Werkt prima. Ik heb hem te koop voor 40 euro. Had hem als reserve wanneer grandeur pad nat is of gewassen moet worden. Maar dat blijkt maar 2 keer per jaar ofzo voor te komen.
Er zitten al inlages in.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:01

Hhaha wat grapig mijn Ijslandertje komt toevallig bij foxan vandaan, ze hebben idd wel een aantal boomlooze zadels maar zover ik weet rijden ze niet alle paarden daarmee, maar leggen ze gewoon op het paard wat goed past en beschikbaar is op dat moment. Ohh dat zadeltje hierboven staat helemaal niet verkeerd ! Lijkt erg mee te vallen met hoe groot ze uitvallen dus, wat fijn ! Hopelijk heb ik snel een afspraak dan kan ik zien hoe ze op die van mij uitvallen. Paard is namelijk erg smal dus vraag me af of het wel passend te maken zou zijn bij zijn rug etc ik hoop dat het door het flexibele fijn voor hem zit.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:10

[***] schreef:
Klein vraagje: is er een max. aan inlages wat je in een pad kan doen? Gewoon een barefoot-pad. Zitten nu 2 verschillende inlages in (gewoon de barefoot en ??? Is steviger) maar heb het idee dat er toch wat weinig ruimte is door wat verlies aan spieren. Zou ik daar tijdelijk nog wat kunnen tussenduwen? Heb er nog in mijn andere barefootpad zitten..

er passen bij mij met wat moeite ook shimps bij aan de voorzijde bij dubbele inlages.
lijkt mij dat dat over de hele lengte ook moet lukken dan