[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:06

Dames ik heb een probleem

Ik heb het idee dat mijn Barefoot Cheyenne aan de achterkant loskomt van haar rug en klappert. Er zit al een dubbel setje inlages in. Ik weet niet welke maat Pommel erin zit maar ik heb niet echt het idee dat deze niet past. Aan de voorkant knelt hij niet... Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:35

M_hartje_M schreef:

Ik heb het idee dat mijn Barefoot Cheyenne aan de achterkant loskomt van haar rug en klappert. Er zit al een dubbel setje inlages in. Ik weet niet welke maat Pommel erin zit maar ik heb niet echt het idee dat deze niet past. Aan de voorkant knelt hij niet... Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

de pommel er eens uit halen en naakt op je paard passen.
Foto plaatsen en dan krijg je wel goed advies van Pmarena :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:47

maringe schreef:
Stybba: ik heb er een rechte neopreen singel aan zitten. De singel ligt ook schuin naar voren. Mijn pony's hebben een flinke hooibuik. Ze krijgen onbeperkt schraal hooi, dus altijd een volle buik.

Gisteren op mijn fries gereden met het zadel en daar trekt het zadel nog strakker om de schoft. Ook lijkt het nog meer voor over te kantelen. Dat kantelen zou dat ook veroorzaakt kunnen worden door de singel, Welke singel is dan een optie.

Zou het iets zijn om voor bij de pommel extra inlages in te doen. Moeten deze dan schuin aflopen in dikte of is het niet erg als ze recht afgeknipt worden

een anatomische of banaan singel, dan zit de singel wel op de goede plek bij het paard , maar trekt ie niet het zadel naar voren
welke daar de goeie van zijn weet ik zo 1, 2, 3 niet, maar dat kunnen anderen je vast wel vertellen
veel simpele neopreen banaansingels werken niet omdat die veel te stretchy zijn en recht trekken zodra je aansingelt.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:35

De comfort singel van kieffer is heel fijn als anatomische singel! Zelfs op mijn bolle pony blijft het zadel nu goed liggen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:46

Sonja_vR schreef:
maringe schreef:
Stybba: ik heb er een rechte neopreen singel aan zitten. De singel ligt ook schuin naar voren. Mijn pony's hebben een flinke hooibuik. Ze krijgen onbeperkt schraal hooi, dus altijd een volle buik.

Gisteren op mijn fries gereden met het zadel en daar trekt het zadel nog strakker om de schoft. Ook lijkt het nog meer voor over te kantelen. Dat kantelen zou dat ook veroorzaakt kunnen worden door de singel, Welke singel is dan een optie.

Zou het iets zijn om voor bij de pommel extra inlages in te doen. Moeten deze dan schuin aflopen in dikte of is het niet erg als ze recht afgeknipt worden

een anatomische of banaan singel, dan zit de singel wel op de goede plek bij het paard , maar trekt ie niet het zadel naar voren
welke daar de goeie van zijn weet ik zo 1, 2, 3 niet, maar dat kunnen anderen je vast wel vertellen
veel simpele neopreen banaansingels werken niet omdat die veel te stretchy zijn en recht trekken zodra je aansingelt.

Idd! :j

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:47

Hmmm had gehoopt dat ze met de ghost wel mocht springen op wedstrijden.

Zadel gepast. Pony vond t schijnbaar wel prima liggen want ondanks dat ze net uit de paddock was en aan het eten was heeft ze 0 keer proberen te happen bij het (veelvuldig) erop leggen, aansingelen etc. En meestal is ze dan wel knorrig...

Het idee vd ghost is goed, ook in draf etc beweegt t goed mee. Kussens steken alleen te ver over de schoft of naar achteren uit. Ga nu dus eerst eens kijken of ik andere kussens/ pad met inlages kan fabrieken. Ik heb de haf pad ook nog maar ook die is te groot en die wil ik niet kapot maken. Want als t niks wordt wil ik de ghost op jippe proberen, maar heb dan zeker de pad eronder wel nodig.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:19

ik had ook foto's opgevraagd van de rode ghost, maar die is idd heel vaal geworden van kleur.

Benieuwd hoe dochterlief zal rijden met de ghost, of pony het ook goedkeurt. :j

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:59

*\o/* Hidalgo Venice 2 besteld bij Buitenzinnig!

Vanmorgen is Suzanne langs geweest. Zelf had ik een voorkeur voor de special dus die eerst gepast, met diepe en vlakke zit. Lag op 't eerste gezicht erg mooi (fijn, zo'n makkelijke rug van ponylief!), maar tijdens het rijden begon 'ie helaas nogal te schuiven. Combinatie van Marena die rond is, mij op de voltes nogal scheef zet en ikzelf die dan ook nog eens inknik en dat nu nog niet goed genoeg kan corrigeren..

Suzanne heeft er zelf ook nog even op gezeten omdat ik de galop niet durfde te proberen, dat uiteindelijk maar gelaten voor wat het was en besloten dat de Special 'm niet werd. Toen de normale Venice 2 er op gepast en die zat helemaal goed! Fijn voor mij en schuift niet.. Lag op Marena ook mooi! Ben helemaal blij.. :):) Na de special was ik echt bang dat 't niks zou worden.

Echt top service van Buitenzinnig dus +:)+ Ze heeft me super goed geholpen met de zadels en me zelfs nog even geholpen met mijn houding. Hele bruikbare tips!

Kan niet wachten tot 'ie er is.. :D En nu hopen dat mijn London snel verkocht wordt!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:00

Ook hier dan nog even een *\o/*

Gefeliciteerd :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:02

:D :D Haha, thanks!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:04

Fijn ! Dan moet er blijkbaar toch echt wel wat verschil zitten tussen de Special en de normale, niet ?

We willen wel een foto als je zadel er is hé. :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:08

Ja klopt! :j Vind de normale wel iets minder mooi, maar hij is alsnog leuk!

Tuurlijk! :D

Binkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:14

Yeey vandaag mijn wintec op de post gedaan en zaterdag ga ik mijn barefoot cheyenne halen.... ben helemaal blij

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:27

Zilfstar schreef:
Shirley schreef:
Ben benieuwd !

Heb uiteraard ook altijd een (on ;) )gezonde nieuwsgierigheid naar de Ghost gehad, maar de lengte weerhield me toch van aanschaf...

Heb je die rode gekocht ?

Nope, die rode was heel vaal. Ik heb de zwarte van Tjelley ;) Wel met een rode haf pad voor het geval dat ik hem op Jippe ga leggen.

het lijkt mij ook fijn zitten dus ik kijk wel. Het zou echt voor dochter super zijn. Maar ja pony is wel een C-tje. Hoewel de Christ ook ver naar achteren komt. Maar achter komt geen druk natuurlijk... Dus dat zal met de Ghost ook wel zo zijn, die is bijna net zo beweeglijk als de christ. maar we zien wel.

[ Afbeelding ]

Wat een heerlijke foto is dat toch, Zilfstar. Zo zouden alle kinders eens moeten rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:47

@Rianne: Bij mij was het hetzelfde verhaal, ook de special die niet goed lag maar de serie II wel :j Zijn toch een stukje flexibeler :)

En ook ik ben erg benieuwd naar foto's!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:52

Ah oké! Naja, ben allang blij dat 'ie past :D Was zo bang dat ik nooit een zadel zou vinden die niet schuift.
Welke kleur heb jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:02

Ik heb de Caracas II, in het zwart. Hele zwarte pony dus dan vind ik zwart het mooist :j
Venice vond ik eigenlijk mooier maar de Caracas lag (en zat!) toch nog lekkerder :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:06

Ah oké! Heel belangrijk dat het goed zit natuurlijk :) Ik wilde wel echt het dressuurmodel.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:29

Heb kussens (ter vervanging vd ghost kussens) geknutseld :) Ik had nog een dekje liggen en een goed idee voor de inlages. Uiteindelijk 1 van de 2 componenten eruit gehaald, want de delen van een zelfopblaasbaar slaapmatje maakten het toch te hoog. Met wat er nu in zit is het hoog genoeg (inlages gemaakt van een matje van memoryfoam). Bij de schoft wel iets er tussen gedaan (deel vh slaapmatje) kussens zijn nu dus korter en iets dikker. Geeft goed ruggegraadvrijheid. Moet nog even iets aanpassen zodat het goed blijft liggen, maar ben best tevreden. Nu kijken wat dochter en pony er samen van vinden. Foto's volgen nog.

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:32

Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig wat je er van hebt gemaakt :D Klinkt héél crea allemaal.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:50

Ik ben ook wel erg benieuwd!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:11

Ik ook :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:41

Vanochtend plaatste ik de volgende post:

Citaat:

Ik heb het idee dat mijn Barefoot Cheyenne aan de achterkant loskomt van haar rug en klappert. Er zit al een dubbel setje inlages in. Ik weet niet welke maat pommel erin zit maar ik heb niet echt het idee dat deze niet past. Aan de voorkant knelt hij niet... Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Op aanraden van bokker Iana heb ik dus foto's gemaakt van de pommel los op Angel.

Als ik heel erg eerlijk ben heb ik het zadel toenertijd van Shirley overgekocht en hem zo op Angel gelegd en later nog eens een extra setje inlages in de pad gedaan. Zij gebruikte deze ook op haar fjord en aangezien zij ook vrij rond is had ik verwacht dat het wel zou passen.

Heb vandaag toen voor het eerst de pommel er los opgelegd en ik zelf zie meteen dat hij te smal is.. Wat vinden jullie?

Afbeelding

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:43

Gefeliciteerd Rianne! Top zeg, ben heel benieuwd naar foto's dalijk :D

Ik ben nog steeds in de gloria met de london, nu paard zo lekker loopt :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:43

Dankjewel Phillipa! :D
Super dat jij zo tevreden bent met de London!