Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:06

Ik heb ook weleens gehoord van een zadelmaker niet Arno overigens. Dat mensen met 'probleemzadels' die altijd ontiegelijk krom zijn zelfs een maatzadel vaak wordt veroorzaakt door de ruiter die extreem scheef zit of een paard die krom loopt en waarbij niet goed op het rechtrichten wordt gelet tijdens het trainen. Ik denk dat hier zeker weten wel een kern van waarheid in zit.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:29

Ik zie ook dat ruiters die erg scheef zitten hun zadel scheef trekken met hun houding, als dat structureel gebeurd dan zal het zadel gegarandeerd ook scheef worden maar het is sowieso altijd makkelijker om de schuld bij je materiaal of iemand anders te zoeken dan bij jezelf. Net als protest van een paard, als de ruiter vermoed dat een zadel niet lekker ligt en onbewust of zelfs bewust voorzichtig en ongeconcentreerd gaat rijden (paard kruipt achter been, denkt niet meer voorwaarts) dan zijn er paarden die daardoor in verzet gaan.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:21

Klopt helemaal sharmila! Antoine de both kan dit ook heel mooi onderbouwen. Elk paard wordt "scheef"geboren net als dat wij links of rechts handiger zijn. Daarom kan bijv. Aan de andere kant opstijgen al een heleboel verbeteren als je dit met grote regelmaat zal doen. En dan heb je o.a. nog de holle en bole kant. Veel ruiters voelen dit geeneens laat staan of ze voelen of het paard recht is. Laat staan dat ze de zadel maker goeie info kunnen geven........

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:11

Arno komt volgende week dinsdag mijn zadel passend maken op mijn 3 jarige.
Hij belt mij een uur van te voren wanneer hij er is.

bon24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:06

Arno komt 14 juli bij mij aan het begin van de middag. hij belt mij van te voren even! ik hoop zo dat de afspraak doorgaat en dat ik eindelijk een fijn passend zadel kan vinden.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:23

Ik heb vandaag zelf af moeten bellen. Paard heeft ontsteking in zijn oog en moet daar eerst maar even van herstellen. Da vond dat hij gewoon kon lopen, maar hij vind hoofdstel zo dicht bij zijn oog niet gaaf dus ik laat hem maar ff. Nieuwe afspraak maken als hij beter is... Dus nog even geduld :(

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:29

Heeft Arno ook 2e hands zadels van hemzelf te koop.
Heb van de week op een van hem gezeten, met een ondiepe zit. Was de eerste keer dat ik pijnvrij kon zitten. Ik ben al maanden bezig om een geschikt zadel te vinden. Gezien de leeftijd van het paard waarvoor het zadel bedoeld is, koop ik liever geen nieuw zadel.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:43

Dan moet je hem even bellen of mailen ankem :)

Ik ben vandaag de eerste is zijn afspraken lijst, ben benieuwd hoelaat hij er is :))

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:05

Die heeft hij ook Ankem. Weet ik zeker. Ik heb hetzelfde nl. Mijn paard is 3 dus ik wil geen nieuw zadel.
Als je nu een 2de hands koopt en over een jaar een nieuwe van hem krijg je het volledige aankoopbedrag terug voor de 2dehands. En je hebt een jaar kunnen uitproberen zal ik maar zeggen. Ideaal dus als je tevreden bent ;).

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:47

bij mij had hij toen geen tweedehandse dat was in februari..

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:18

Bij mij in maart had hij er een stuk of 4 van hemzelf... Vond alleen de prijsklasse tegen het feit dat ze tweedehands waren nog behoorlijk aan de hoge kant, aardig richting de nieuw waarde :o

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:48

hm dat is vreemd..

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:51

Zal toch ook per week verschillen.

A_nouk schreef:
Bij mij in maart had hij er een stuk of 4 van hemzelf... Vond alleen de prijsklasse tegen het feit dat ze tweedehands waren nog behoorlijk aan de hoge kant, aardig richting de nieuw waarde :o

Dit heeft mis ook te maken met het feit dat je als je een nieuwe koopt je je geld terug krijgt? Heb de prijzen nog niet gehoord haha. Alleen voor een nieuwe en dat wil ik echt niet met een 3 jarige. Dan kan ik volgende jaar weer een nieuwe en jaar erop weer. Zo rijk ben ik niet :P

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:01

Ik denk dat dat ook wel zal verschillen of je je zadel al 3 maanden of 1/2 jaar hebt... Die hij toen bij had waren al zeker een jaar oud, persoonlijk vind ik dan dat je er de hoofdprijs niet meer voor kan vragen.. :)

Al zagen ze er nog wel super uit natuurlijk, maar het blijft een tweedehands en gebruikt zadel :j

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:13

de mijne was al 2 jaar oud en hoef voor mijn nieuwe maar een beetje bij te leggen, dus ik ben er wel blij mee haha ;)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:34

Hij was er iets voor 10, dus super optijd :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:36

Ja dat is dan wel weer fijn patty!

En heeft hij je vooruit kunnen helpen?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:40

Jaa, heb het nieuwe zadel gehad.. nu er mee gaan rijden en dan komt hij in aug weer langs..
De praktijk zal uitwijzen of dit het wel is.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:29

Gister heerlijk gereden met het nieuwe zadel & hij is op zijn plek blijven liggen :D echt top!

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:57

PartoutZ schreef:
Gister heerlijk gereden met het nieuwe zadel & hij is op zijn plek blijven liggen :D echt top!

jeej dan kan je weer lekker aan de slag!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:31

Ik heb gisteren per post mijn ergonomische leren dressuursingel ontvangen. *\o/* Een mooie en fijne singel. +:)+

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:13

Ik tel de dagen af nog 12 te gaan en dan krijg ik mijn zadel!

Miss_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:06

In februari heb ik ook een zadel besteld bij Arno, na ruim 20 weken wachten kwam hij gister langs om het zadel te passen. Reden voor mij om een nieuw zadel aan te schaffen is het feit dat alles, en ook echt alles, bij mijn paard naar voren schuift.
Gister met het nieuwe zadel gereden, nog ietsje aangepast maar Arno was nog niet tevreden(schoof nog ietsje naar voren).
Hij heeft het zadel daarom weer meegenomen om aanpassingen aan de singelstoten te doen. Als het goed is komt hij volgende week weer langs, met hopelijk een zadel dat nooit meer schuift.

Heb dus al wel eventjes op m'n nieuwe zadel kunnen rijden, nu weer wachten tot hij belt.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:42

PartoutZ. Fijn dat het zo goed ligt!

margeth. Laat even weten hoe je singel bevalt! Ben wel benieuwd.

Ilona. Spannend!

Ice, nog even geduld dus....

mijn paardje zijn oog moet eerst beter worden voor ik weer kan bellen om te passen. Voor mij trouwens wel een 2de hands dus. Ben heel benieuwd wat hij heeft uitgezocht.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:09

leonie87 schreef:
margeth. Laat even weten hoe je singel bevalt! Ben wel benieuwd.
Singel bevalt prima! +:)+