Ja erg leuk! Hij is 46 cm lang totaal dus echt super! Dat het geen panelen heeft zit ik niet zo mee, desnoods schaf ik een andere pad aan o.i.d. Met die kleintjes is het zo geen issue qua gewicht.
46 cm is mooi kort!Denk ook niet dat het uitmaakt met die kleintjes erop dat er geen panelen onder zitten..Zo heb je toch nog heel snel iets kunnen vinden
moonfish13
Geplaatst: 31-05-15 21:53
Nouja het was 4 cm langer zie ik in app, maar dan nog steeds maar 50 cm. Het zadel zelf maar 44 cm ofzo ruglengte. Zitting 40 cm, mooie maat. De piccolo is al 2 cm langer zonder pad. Dan is dit een goede compromis. Door geen panelen is het geheel nog flexibeler ook nog.
Maat 2 is een normale maat voor zover ik weet, dus dat moet zat lukken.
pleiada
Geplaatst: 01-06-15 15:33
Ik heb ook een Virginia rose maat 2..Qua lengte kan het net bij 3 van mijn arabieren,bij de andere 2 is hij te lang..Als je Fries groot is moet het toch makkelijk kunnen als hij geen korte rug heeft!?Je moet denk ik alleen letten op de pommel,of die qua breedte past bij je paard..Ik heb touwens maat 40 en ben klein en pas prima in maat 2,maar ik hou wel van ruimte
Daks
Geplaatst: 01-06-15 17:21
Kwa lengte moet het vast kunnen. Die pommel kan je toch aanpassen naar verschillende breedtes?
Friezen willen nog weleens een korte rug hebben, als dat niet t geval is zal t prima passen hoor sowieso mag n boomloos iets langer zijn dan een boomzadel natuurlijk.
Daks
Geplaatst: 01-06-15 18:08
Niet een hele voordelige foto want hij staat op een dijkje
jomaro
Geplaatst: 01-06-15 18:29
Daks ziet er niet echt uit als een lange rug. Maar lastig te zien zo. Wat voor zadel heb je nu? Misschien heb je daar een foto van.
Een normaal westernzadel mag al een handbreedte voor het heupbot komen en daar zit je nog met een boom die niet verder dan een bepaald punt mag komen..Als je die lengte ongeveer aan houdt en je paard heeft geen last van de skirts die in de heup prikken of schuren bij de lendenen lijkt het me totaal geen probleem..
moonfish13
Geplaatst: 01-06-15 21:36
Ik heb de ghost opgehaald, het is gebruikt maar alles is netjes en heel. Erg blij met de flexibiliteit en de dikte van het geheel.
Zeker, scheelt veel geld en ik denk qua lengte de beste keus. De barefoot maat 0 is langer als deze. De kleur vinden ze thuis wel lachwekkend, maar functionaliteit voor kleur. Mijn vriendin zei nog bij aankoop van de pony: op zwart staat alles! Nou dat zal ze weten!
Ik heb vanmiddag een consult van teteltee gehad en ben nu op zoek naar een Barefoot Cheyenne in maat 2. Bij voorkeur van leer, met vps en met western fenders en beugels, maar sta ook open voor zadels die hier niet helemaal aan voldoen. Dus mocht iemand nog wat hebben liggen of weten... ?