[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:21

pmarena schreef:
Ollytje schreef:
oke, ik heb ze ook gehad de heavy duty maar met het vorige BF zadel mee verkocht (dom) ...

Ik vond de hd inlages idd precies zoals jij zegt een beetje plankerig , en was zelf een beetje bang dat deze in combinatie met de 3 lagen vps de rug dan wat minder goed volgen. Mijn paardje heeft een lichte holling in haar rug en een hoge schoft dus daar moet ik dan voorzichtig mee zijn.

Het zadel is nieuw en nog erg stug. ik ben er toch wel heel blij mee , het is iets wat tussen mijn oren zit maar ik voel me er prettiger op door de 3 lagen vps.. Ik vind trouwens dat het Notting Hill zadel nog steeds een heel fijn close contact gevoel heeft maar ik kom ook van een boomzadel af. Ik denk dat ik de HD toch weer ga proberen omdat ik het smalle zitten zelf wel fijn vind vanwege heupproblemen.

Nou, Hoooo.... ik vind de HD inlages absoluut niet plankerig hoor :oo
De Notting Hill wel trouwens...voor mij persoonlijk is dat triple VPS echt een beetje "too much" zeg maar :o

Had je wel echt HD inlages dan, gezien je "plankerig" er wel bij vindt passen...? Waren het geen oudere Dubbeldikke of Flex inlages wellicht? :)

HD zijn juist superfijn :j Ik gebruik ze bij die van mij, is nu een jaar of 20 met een wat diepere rug en schoft die er wat meer uitkomt en daarvoor zijn ze ook echt super +:)+

Ze zijn nog steeds heel soepel en veerkrachtig, maar dan wel met een extra drukverdelend plaatje erin.

ik heb voor als eerst de moosugummi inlages bij je besteld, we gaan proberen om deze 2 of 1 moosegummi en 1 zachte inlage in het pad te doen waarbij we de bovenste inlage net achter de pommel laten stoppen. Zoals ik op de site las :

Een variant op het gebruik van 2 inlages bovenop elkaar is het om bijvoorbeeld de bovenste inlage aan de voorkant zo ver in te korten dat hij precies stopt op de plek waar de pommel in het zadel zit. Je krijgt dan dubbele inlages onder de zitting van het zadel waardoor je profiteert van de dubbele laag beschermend en schokabsorberend materiaal en bovendien is de pommel "zwevend" geworden waardoor je absolute zekerheid hebt dat die niet op je paard kan gaan drukken. Een ideale optie voor mensen die toch wat twijfelen en extra voorzichtig willen zijn

mooie informatie volle site geworden trouwens!

pmarena

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:25

Senks :)

Ben ook erg blij met de site, heeft gruwelijk veel tijd in gezeten maar alles staat er nu wel zo'n beetje op...op wat nieuwe artikelen na in de matentabellen dan, en sommige stukken uitleg in de FAQ zouden wel wat bondiger kunnen :o

Ja op die manier de inlages inkorten is super fijn +:)+

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:22

Ik ga er van uit dat het zadel het VPS systeem (Is van 2009) heeft en er ligt een grandeur pad onder met de rubber foam inlages. Deze zitten tot helemaal vooraan, want ik heb ze zelf terug in de pad gedaan.

Wat zou ik kunnen proberen?
- extra inlages er in doen, maar welke dan?
- Smallere pommel, maar volgens de maatsjablonen (uitleg) heb ik de Wi (L) nodig

PMARENA: Complimenten voor de site van Barefoot zadels, ik begrijp dat die jou is. Heb er al veel aan gehad om me te orienteren op boomloze zadels, mede dankzij die site heb ik voor een barefoot gekozen

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:17

Ik heb destijds onder de pommel een stukje rubber foam inlage gedaan zodat mijn zadel wel wat werd opgehoogd maar wel "flexibel" bleef. De inlage is mijn ogen nog enigszins in te drukken en een smallere pommel niet.

Mijn zadel ligt op dit moment ook zo, als mijn paard gaat lopen tilt ze haar rug wat op en ligt het zadel wel recht. Ik heb er ook even een bontje onder gehad, onder de bfpad (ivm schuurplekken onder achteraan het zadel), toen lag het in stilstand recht maar tijdens het rijden lag het opwaarts.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:12

Ik ben nog steeds helemaal gelukkig met m'n Barrydale <3 nu nog de tijd vinden om weer eens te rijden..

Ik dacht direct de eerste avond al m'n Arizona verkocht te hebben, maar dat is door omstandigheden niet door gegaan :( helaas staat hij nog steeds te koop, heb hem inmiddels ook op MP gezet. Vind het wel belachelijk dat je daar geld voor moet betalen! Maar goed, is niet anders..

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:18

Cynthiaaapje schreef:
Ik ben nog steeds helemaal gelukkig met m'n Barrydale <3 nu nog de tijd vinden om weer eens te rijden..

Heb je 'n foto te paard? :D

Edit: je zadel te paard bedoel ik haha

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:27

Jazeker heb ik er een foto van! Ik heb stiekem inmiddels ook roze beugelblokjes :o

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:34

Erg mooi zadel :) Maar het lijkt wel alsof er worsten in d'r manen hangen... :')

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:48

Wahahaha Chelle_dora nu je het zegt! _O-

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:55

Gebandageerde manen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:58

Mooi zadel, staat haar prima, maar die manen zien er inderdaad vreemd uit :D

Klotst dat niet enorm tegen haar hals als ze beweegt ?

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:24

Over haar manen denk ik niet eens meer aan, wij noemen het dildo's. Ze heeft er geen last van, in tegendeel. Haar manen zijn inderdaad ingebandangeerd, anders vernielt ze ze. (hangen los tot op haar knieen).

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:37

Je plaatste vast de foto om het zadel en niet om de manen :D Mooi zadel hoor! Ik ben helaas al voorzien van een Arizona..

Kleurtje kleurt mooi op je Tink! Zit denk ik ook wel fijn met die bontjes om je beugelriemen?

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:04

Die Bontjes om mn beugelriemen vind ik maar irritant :P Moet nog wennen aan die verdikking daar..

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:06

maringe schreef:
ik heb foto's gemaakt,

Het zadel trekt dus strak op de schoft. Nu ligt het op mijn haf, maar op mijn fries gebeurt dit dus ook.
Er zit een Wi pommel in, deze past het beste

Deze foto's zijn als ze net opgezadeld is

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Deze foto's zijn na een uur rijden genomen
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Na het rijden zie ik wel geen ruwe haren op de ruggewervel

Mij valt op dat de singel zo naar voren trekt. Heb je er een rechte singel of een anatomische onder?

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:22

Stybba: ik heb er een rechte neopreen singel aan zitten. De singel ligt ook schuin naar voren. Mijn pony's hebben een flinke hooibuik. Ze krijgen onbeperkt schraal hooi, dus altijd een volle buik.

Gisteren op mijn fries gereden met het zadel en daar trekt het zadel nog strakker om de schoft. Ook lijkt het nog meer voor over te kantelen. Dat kantelen zou dat ook veroorzaakt kunnen worden door de singel, Welke singel is dan een optie.

Zou het iets zijn om voor bij de pommel extra inlages in te doen. Moeten deze dan schuin aflopen in dikte of is het niet erg als ze recht afgeknipt worden

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:52

@Maringe, ik zou de smallere pommel er in doen en dan kijken hoe het zadel ligt. Ik had ongeveer hetzelfde probleem. Los leek de smallere te smal, de schuinte klopte niet, maar de bredere zakte te ver op de schoft. In het zadel lag het hele zadel beter met de smallere pommel.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:02

Heb gisteren het Ghost zadel binnen gekregen. Ga het straks eerst erns op onze pony leggen. Zadel is wel heerlijk flexibel nml, precies wat dichter eigenlijk wil. De flexibiliteit en close contact van de christ met toch beugelophanging en meer zadellook voor evt (spring)wedstrijden. Oogt wel lang zowel voor als achter, maar wellicht is er een optie de kussens in te korten. Er zijn geen kortere kussens te koop denk ik?
Voordeel is wel dat t zadel erg flexibel is natuurlijk en dochter toch niet op de achterkant leunt. Maar we zullen straks wel zien.

Past t niet en is inkorten geen optie dan ga ik hem eens op mijn Fries leggen en kijken of t iets voor mij dan wel zoon is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:25

Ben benieuwd !

Heb uiteraard ook altijd een (on ;) )gezonde nieuwsgierigheid naar de Ghost gehad, maar de lengte weerhield me toch van aanschaf...

Heb je die rode gekocht ?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:56

Shirley schreef:
Ben benieuwd !

Heb uiteraard ook altijd een (on ;) )gezonde nieuwsgierigheid naar de Ghost gehad, maar de lengte weerhield me toch van aanschaf...

Heb je die rode gekocht ?

Nope, die rode was heel vaal. Ik heb de zwarte van Tjelley ;) Wel met een rode haf pad voor het geval dat ik hem op Jippe ga leggen.

het lijkt mij ook fijn zitten dus ik kijk wel. Het zou echt voor dochter super zijn. Maar ja pony is wel een C-tje. Hoewel de Christ ook ver naar achteren komt. Maar achter komt geen druk natuurlijk... Dus dat zal met de Ghost ook wel zo zijn, die is bijna net zo beweeglijk als de christ. maar we zien wel.

Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:00

De Christ misstaat totaal niet, maar denk dat de Ghost toch een iets ander beeld gaat geven, maar wat je zegt: we gaan het zien.
Ben echt heel benieuwd :j

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:01

Alleen mag ze met de christ geen wedstrijden rijden ;( En wat meer steun met springen is ook wel prettig. Op de christ doet ze geen beugels en springt ze dus beugelloos. (Doe haar dat niet na haha)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:02

Jij hebt ook iets meer gewicht om omhoog te drukken ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:05

Voor het springen kun je altijd nog iets met HD inlages onder de Christ leggen en er toch gewoon beugels aan hangen, dan is alles echt voldoende beschermd hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:06

Zilfstar schreef:
Alleen mag ze met de christ geen wedstrijden rijden ;( En wat meer steun met springen is ook wel prettig. Op de christ doet ze geen beugels en springt ze dus beugelloos. (Doe haar dat niet na haha)

Met de Ghost mag je voor zover ik weet ook geen officiële wedstrijden starten :n
Geen 'Engels' uiterlijk, geen zweetbladen. Hoewel ze voor de Ghost dressage misschien een uitzondering maken omdat die wel zweetbladen heeft, maar die is dan weer niet zo geschikt voor springen :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-14 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt