Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:54

Jeej, vandaag een advantage R besteld.
Zwart, zwarte stiksels witte bies.
Gewoon lekker mezelf, ben niet zo uitbundig haha en mijn jasje is zwart met witte bies dus lijkt me een mooie set zo.
Heb ook een leenzadel, iets met star. Kan na het weekend nog bellen als ik zou willen wisselen naar het type leenzadel.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:57

@Kelly-Taco: ik heb oo nooit een bevestiging gehad. Als het goed is heb je getekend voor wat je besteld hebt. Dan word het in bestelling genomen.

Ik ben nog steeds erg blij met mn Custom. Alleen glijden de dekjes naar achteren, dat had ik met mn leen custum niet. Hoe komt dit?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:24

Mijn bruine zadel begon op steeds meer plaatsen rood te verkleuren. Er is een paar dagen geleden geprobeerd het zadel opnieuw te verven. Dit leek eerst nog redelijk gelukt te zijn, maar al na 2x rijden kwam het rood weer te voorschijn. Een paar foto's van het probleem naar Engie was genoeg; er werd direct een compleet nieuw zadel aan mij aangeboden. Dat vind ik nou topservice!

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:40

Wauw dat is wel heel fijn nieuws! Netjes hoor van Custom +:)+

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:09

Ik kan nu ook officieel zeggen dat ik een custom zadel heb :D
Vandaag is Maaike langs geweest om m'n zadel helemaal passend te maken. M'n paard was een stuk breder geworden vergeleken in augustus dus de boom moest breder gemaakt worden. Van achter is ie nog wat opgevuld en nu kunnen we dus eindelijk lekker rijden!
Ik zit als een huis! Hopelijk kunnen we er een hoop plezier aan beleven :)

caipirinha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:21

Helaas knelt die van mij nu bij de schouder waardoor mijn paard kort en onregelmatig wordt,heb hem nog maar 3 maand in gebruik .
Heb contact gehad voor de 1e controle maar ben bang dat er veel moet gebeuren ...
Hier ben ik dus wel ff verdrietig van is toch echt de bedoeling dat ik een aantal jaren met dit zadel vooruit kan

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:28

Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ongeveer een half jaar geleden heb ik mijn Custom zadel gekregen. Ontzettend blij mee en wat een verschil met mijn vorige zadel. Ik heb nog al dikke billen, en daardoor kwam ik altijd al wel teveel achter in het zadel. Nu heb ik van 2 instructeurs en laatst ook op wedstrijd van de jury commentaar gehad op mijn zadel. Dat ik een groter zadel moet kopen omdat het zonde is van mijn houding. En niet dat mijn houding geweldig zou zijn met een ander zadel, maar misschien dat ik wel minder achter in het zadel terecht kom..
Is het mogelijk om je zadel om te ruilen? Hebben jullie daar ervaring mee? Ik snap ook niet waarom hij dit zadel voor mij en mijn paard heeft opgemeten, ik ben ook niet dikker geworden ofzo. Maar ik vind het wel erg zonde van het geld, ik ging er niet van uit dat ik binnen een jaar moest denken aan een ander zadel..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:48

Hoe lang ben je? En welk model heb je. Ik ben klein en heb maat 42. En ben nu in het bezig van een 17,5 inch coda. Ik heb ook andere modellen gepast en had bij verschillende modellen ook een andere inch maat

caipirinha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:30

Ik ben 1.72 en weeg 55 kg. Rij in een 17,5 inch coda omdat ik anders mn benen niet kwijt kan. Een beetje ruimte in je zadel is niet verkeerd, als je te vast zit kan je een paard ook in de beweging blokkeren

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:35

Ik ben 1.63 en weeg 62kg. Ik heb een Wolfgang Omni. Ik weet niet eens hoeveel inch mijn zadel is.. Maar juist omdat ik mijn paard kan blokkeren, is dit niet hét zadel voor mij/ons. Morgen maar een belletje plegen en overleggen wat we hieraan kunnen doen want ik ben verder super tevreden over Custom!
Hier een recente foto.
Afbeelding

caipirinha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:51

Lijkt me wel een beetje klein voor jouw postuur ... snap wel dat je dat commentaar krijgt van je instructeur en de jury. Het lijkt dat je weinig ruimte hebt en daardoor achter tegen de lepel aanzit

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:44

Idd je zit op die foto echt achter op de lepel. Je bent slanker dan ik O:) en je bent ook niet langer. Zou toch verwachten dat jij beter in je zadel past dan ik hahaha.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:49

Heeft hier iemand een Custom op een PRE? Welk(e) model(len) paste het best?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:25

rebecc1994 schreef:
Heeft hier iemand een Custom op een PRE? Welk(e) model(len) paste het best?

Weliswaar geen PRE maar een fries, met flinke schouders en is daar zéér gevoelig/secuur in wat hij wel en niet duld. Ik heb er een icon flight op liggen en bevalt me super!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:27

Hier ook een fries met een behoorlijk breed front en rug. Ik heb er een Wolfgang Solo op liggen.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 18:39

Ik heb een PRE en daar een advantage mono met ponypanel op liggen ivm korte rug. Ponypanel is wat korter in de kussens. Bevalt Super

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:48

Heeft iemand al ervaring het de hybrid panels?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:37

Wat zijn dat Hybrid panels ?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:06

Zinzi_jewel schreef:
Wat zijn dat Hybrid panels ?

Custom Zadels heeft een nieuw panel ontworpen welke op elk model geplaatst kan worden. De Hybrid Panels zijn een combinatie van foam en wol, elk in hun eigen compartiment. Hierdoor blijft het kussen aanpasbaar doordat het wolgedeelte als vanouds bijgevuld of aangepast kan worden. Het foam gedeelte ligt op de rug van het paard en zorgt voor meer drukverdeling, meer demping en een optimale bewegingsvrijheid.

Ik heb het in handen gehad en het voelt erg fijn.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 01:05

Ik heb hem ff geprobeerd maar hij ging bij mijn paard scheef liggen. Erg jammer hahaha.

Op stal zijn er nu twee mensen met een hybrid panel beide erg tevreden.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:13

Helaas is de swarofski stof nu niet leverbaar. Dat vind ik erg jammer.
Ik kan wel nog langer wachten in de hoop dat ze het kunnen vinden.

Zadel is ook nog 500 duurder ivm de swarovski.

Zadel wat ik in eerste instantie had besteld is wel al klaar. 21 april kan maaike die komen brengen.

Ik ben erg in dubio. Nu me nieuwe zadel nemen goedkoper en zonder swarofski of wachten tot ze het kunnen leveren en met swarofski nemen.

Dit is het zadel wat klaar is met glimmend zilver randje en lak achterkant.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is met swarofski.

Afbeelding

Wat zouden jullie doen?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:25

Lastig dilemma, wat een luxe probleem :D. Als je kan wachten, ik bedoel je hebt het zadel nu niet echt 'nodig', zou ik het doen. Als je iets zó graag wilt hebben, krijg je spijt als je consessies doet.

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:00

Misschien een stomme vraag maar hoelang wordt er verwacht dat een custom zadel meegaat? Ik hoor vaak dat de zadels van vroeger een stuk langer meegaan als die van tegenwoordig. Wil graag een idee hebben hoelang ik met een custom zadel kan doen aangezien het toch een behoorlijk duur zadel is. Iemand een idee? :')

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:40

Net zolang als elk modern zadel denk ik :D
Zadels van tegenwoordig zitten lekkerder en zijn zachter daarom gaan ze minder lang mee.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:37

Ik zou geen 500 overhebben voor de Swarovski !
Hoe lang blijft dat mooi blingerig ? En hoeveel zie je er werkelijk van als je erop zit ?
In de ring valt t weg door je jasje denk ik .
Ben zelf niet zo van de bling en dat lak vindt ik al wel heel mooi maar ook meer dan genoeg