Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:40

Op facebook wordt een ponymaat aangeboden, geen idee of die van bovenstaande bokker is.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:43

Ik heb een witte :)

_LiliM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:47

@Buitenzinnig pb

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:58

Ik vond de Iberica een rotding, en de Butterfly super fijn. Net als stalgenootjes trouwens :j

Die Iberica daar had ik echt niet aan kunnen (willen :P ) wennen, dat paste gewoon niet bij mij, harde rotverhoging aan de voorkant..... bij de Butterfly was die vulling lekker zacht en dat was meteen het gevoel van thuiskomen zeg maar :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:59

Die vulling kun je eventueel vervangen door zachter materiaal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:00

Ik vind die vulling helemaal niet hard??Maar dat is denk ik enorm persoonlijk ook..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:01

Dank!

Ik vind de Iberica super. Ik vind de verhogingen helemaal niet hard, ik kan hem prima uitzitten (een jaar of 2 terug flink met Goya de Iberica uitgetest, wij rijden WE en heb hem aan een flinke test onderheven. Brug in galop, sprongetje, eenvoudige wissels. Allemaal zonder beugels en voelde mij geen moment bang, en had ook geen last van de verhogingen voor en achter. Veerden lekker mee)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:24

We hebben hier op stal met 3 man tegelijkertijd de Iberica en de Butterfly gehad, en toen we die dus achter elkaar probeerden vonden we alle 3 de voorkant van de Iberica irritant hard tegen ons bovenbeen aanvoelen terwijl de Butterfly er gewoon heerlijk zachtjes omheen vormde, vandaar de ervaring van het harde :)

Rena reageerde er ook huppelig op :P

Butterfly daarentegen vonden we allebei meteen helemaal top aanvoelen :)

Op wat dingetjes na dan die bij een langere rit weer boven water kwamen en waar we een tijd mee aan het rommelen zijn geweest om die te "tweaken" :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:31

Maar kan t ook zijn dat ze destijds harder waren dan nu?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:36

ja hoor, dat is heel goed mogelijk.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:39

Mijne is ook stevig, maar niet hinderlijk.
En nogmaals...hij kan er ook uit ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:24

Ja maar ja, als je iets nog moet kopen dan natuurlijk liever een bestaande optie die fijner is dan dat je meteen weer moet gaan verbouwen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:25

Daar heb jij weer gelijk in!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:30

Voor ons was het gewoon duidelijk met testen: Butterfly was een heerlijk zacht omsloten wolkje en de Iberica een vervelend hard randje tegen je bovenbeen, dus dan is het simpel kiezen :j

Bij de Iberica zit het harde ook hoger en de hele boog loopt door over de schoft, dat vond Rena ook niet fijn.

Butterfly heeft een opening tussen de schoft, ofwel niet 1 harde boog maar 2 zachte blokken rechts en links van de schoft, die heel veel comfortabele steun aan je bovenbeen geven bij noodstops ofzo.

Iberica had die steun niet, als je been daar dan wel een keer tegenaan kwam dan was het onprettig door die veel hardere vulling.

Verder absoluut een heel leuk ding hoor, die meer vierkante vorm lag in principe ook mooier vond ik, maar voor ons werkte die voorste boog gewoon niet. Vond het wel grappig dat stalgenootjes ook na een rondje door de paddock al meteen zeiden dat het niet fijn aanvoelde... en voor de rest hoor ik er zelden iemand over :P

Zal wellicht echt komen doordat wij 1 op 1 de verschillende modellen konden vergelijken, we waren misschien al verpest door de Butterfly eerst te proberen :P De Premium (zadelvormige) had ook die fijne zachte dijblokken overigens :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:00

ik heb toch behoorlijk forse bovenbenen, maa rik herken het verhaal van Pmarena helemaal niet.

Ik vind de onderkant van de Iberica juist minder met die lappen stof op het paard en die verschuivende inlages (bij mij dan), dus..... heb ik ooit, jaren geleden de onderkant van de Butterly overgenomen van Pmarena en daar de bovenkant van de Iberica aan geritst :)*

Past allemaal perfect! Is dus uitwisselbaar.

Jammer dat de bovenkant (Iberica) nu tot de draad versleten is.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:05

Ik had bij de Butterfly juist weer dat de achterkant maar steeds schuin ging liggen en het geheel steeds naar voren schoof, had het idee dat dat bij dde Iberica wel beter was :)

Heb idd. ook nog geëxperimenteerd met de Butterfly zitting op de Iberia basis en dat paste prima, maar was "het" toch ook niet...gedoe altijd :P

Ik heb die bijbehorende Butterfly bovenkant nu nog op een Barefoot Arizona zitten Els, ligt hier in een doos maar hoort wel echt bij elkaar want die Barefoot is er voor gemaakt en daar heb ik niks meer aan zonder die Butterfly zitting er op :P

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:23

_LiliM_ schreef:
Mocht iemand em willen verkopen ik meld mij :)
maatje pony, bruin heb ik te koop.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:32

pmarena schreef:
Ik heb die bijbehorende Butterfly bovenkant nu nog op een Barefoot Arizona zitten Els, ligt hier in een doos maar hoort wel echt bij elkaar want die Barefoot is er voor gemaakt en daar heb ik niks meer aan zonder die Butterfly zitting er op :P

beetje jammer Pmarena (voor mij dan haha)
Ik heb Christ al gemaild maar een losse bovenkant leveren ze niet. Ze hadden ook geen oren naar een combi van onderkant Butterfly en bovenkant Iberica te gaan maken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:15

Flauw hè.... maar is een Barefoot Lazy Mountain / Happy Valley dan niet iets voor je of wil je echt alleen maar zo'n flubberig geheel zeg maar en niet de stevigheid van een zadelbasis er onder?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:23

ziet er comfortabel uit, maar ik ben erg verknocht aan mijn Christ Butter-beria :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:26

Hihi, klinkt als een heerlijk snoepje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:36

haha, ja inderdaad.
Die lazy mountain vind ik ook wel gaaf Pmarena.
Wie weet als ik ooit weer in een barefoot mt1 pas..(mt2 vind ik echt te lang voor de mijne.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:07

hoe zou t kunnen dat er in duitsland veel mensen de iberica(en andere fellsattel)echt als zadel gebruiken...en dat je hier in nederland dat praktisch niet tegenkomt?

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:29

Anoniem schreef:
hoe zou t kunnen dat er in duitsland veel mensen de iberica(en andere fellsattel)echt als zadel gebruiken...en dat je hier in nederland dat praktisch niet tegenkomt?

Omdat dit steeds door andere af geraden wordt, maar dat zijn vooral mensen die de bel hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Zelf kan ik toch wel stellig zeggen dat het zeker wel mogelijk is.paard met prima rug, en veel ontspanning met rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:31

Ik ga t ook doen hoor. Maar ga absoluut na elke rit goed controleren en mocht t niet gaan, dan zal ik er ook accuut mee stoppen.
Gaat wel een pad met extra inlages onder.