Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 07:51

Wat een negativiteit op Arno. Ik heb gelukkig geen slechte ervaring. Mijn zadel schoof een tijd geleden. Maar dat kwam achteraf doordat mijn paard minder bespierd is vanwege zijn nekartrose.
Ik heb overigens een Tinker. Hoe rond kan je paard zijn en mijn zadel schuift niet. Voor mij is dan ook een compleet nieuw patroon gemaakt in Engeland omdat ik heel erg klein ben. Mijn zadel ligt nu perfect. En als ik mijn veulen in ga rijden over een aantal jaartjes gaat ook daar een AB zadel op. Na jaren zoeken naar een zadel dat en goed ligt op mijn paards rug en waar ik met mijn benen onderuit kom was AB de enige die wat voor me kom betekenen.
En hij heeft zeker ook zijn negatieve kanten hoor. Daar ben ik absoluut niet blind voor. Maar ja welke zadelmaker komt altijd op tijd.... Ik ken er geeneen om eerlijk te zijn. En hij vergeet altijd alles wat je met hem afspreekt. Prima dan regel ik het mijn zijn administratiemuts. Probleem opgelost.
Hij neemt teveel werk aan. Dat is gewoon zo daarmee snijdt hij zichzelf vaak in zijn vinger.
Maar een prutser???
Nee als jij een zadel kan maken voor een ronde brede Tinker met een baas met dwerggroei dat gewoon goed ligt. Dat vind ik knap. Dan ben je goud waard.

Heb verschillende zadelmakers gesproken en niemand kon wat voor me betekenen.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:51

Sharmila schreef:
Wat een negativiteit op Arno. Ik heb gelukkig geen slechte ervaring. Mijn zadel schoof een tijd geleden. Maar dat kwam achteraf doordat mijn paard minder bespierd is vanwege zijn nekartrose.
Ik heb overigens een Tinker. Hoe rond kan je paard zijn en mijn zadel schuift niet. Voor mij is dan ook een compleet nieuw patroon gemaakt in Engeland omdat ik heel erg klein ben. Mijn zadel ligt nu perfect. En als ik mijn veulen in ga rijden over een aantal jaartjes gaat ook daar een AB zadel op. Na jaren zoeken naar een zadel dat en goed ligt op mijn paards rug en waar ik met mijn benen onderuit kom was AB de enige die wat voor me kom betekenen.
En hij heeft zeker ook zijn negatieve kanten hoor. Daar ben ik absoluut niet blind voor. Maar ja welke zadelmaker komt altijd op tijd.... Ik ken er geeneen om eerlijk te zijn. En hij vergeet altijd alles wat je met hem afspreekt. Prima dan regel ik het mijn zijn administratiemuts. Probleem opgelost.
Hij neemt teveel werk aan. Dat is gewoon zo daarmee snijdt hij zichzelf vaak in zijn vinger.
Maar een prutser???
Nee als jij een zadel kan maken voor een ronde brede Tinker met een baas met dwerggroei dat gewoon goed ligt. Dat vind ik knap. Dan ben je goud waard.

Nou ik had een haflinger...ook rond.........en ik heb alleen maar een slechte ervaring.....kijk...dat iets gewoon niet past dat kan altijd gebeuren...ook door bv een verandering aan het paard...maar dan stug volhouden dat het zadel past terwijl het 6 boommaten te krap is dan ben je of blind of een prutser!

Heb verschillende zadelmakers gesproken en niemand kon wat voor me betekenen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:10

Volgens mij wordt hier een quote verkloot :+

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:20

Net een berichtje terug van Arno: mijn zadel gaat terug naar Engeland voor reparatie (zullen wel nieuwe zadelrokjes en zweetbladen opgezet worden) en ik krijg tijdelijk een leenzadel. Nou, lijkt mij een keurige oplossing dus voor dit moment ben ik erg tevreden :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:47

En Zooist, is het gelukt met je zadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:07

Horseware schreef:
Net een berichtje terug van Arno: mijn zadel gaat terug naar Engeland voor reparatie (zullen wel nieuwe zadelrokjes en zweetbladen opgezet worden) en ik krijg tijdelijk een leenzadel. Nou, lijkt mij een keurige oplossing dus voor dit moment ben ik erg tevreden :)

Haha ja dit is was hij tegen iedereen zegt. Je zadel gaat echt niet naar Engeland hoor ;)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:46

Rowdine schreef:
Horseware schreef:

Haha ja dit is was hij tegen iedereen zegt. Je zadel gaat echt niet naar Engeland hoor ;)

Maakt mij helemaal niet uit, als er maar nieuw leer op de overmatig gesleten plekken komt

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:57

Rowdine schreef:
Horseware schreef:

Lees al een paar dagen mee en heb wijselijk mijn mond gehouden maar,

Met alle respect maar dit is zo'n zinloze reactie...
Dat jij niet tevreden bent mijn service dat kan, maar je draafd wel erg door in het opleggen van jou mening bij andere mensen.

Ik ben ook wel eens niet tevreden met een geleverde service, dat wil niet zeggen dat iedereen op de wereld niet blij is met hetzelfde product.....

Je punt is ondertussen wel duidelijk ! |o het is je goed recht je eigen ervaring en mening te delen maar je kunt ook doorslaan..

Ik ben tot nu toe nog steeds heel tevreden met het tweedehands zadel dat Arno mij verkocht heeft en hij prima service geleverd. Jammer dat er ook slechte ervaringen tussen zitten maar dat is helaas het risico van mensenwerk.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:06

Vooral grappig dat er geklaagd werd dat een aantal mensen Arno herhaaldelijk zouden 'verdedigen' maar het ook bijna constant dezelfde mensen zijn die keer op keer hun zelfde klaagzang doen :')

Wij zijn na 3 aangemeten zadels en 1 tweedehands waarbij alledrie de paarden een compleet andere bouw en rug hadden, nog altijd volledig vol lof! :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:42

Jaaaaaah! Helemaal tevreden! Super de tijd genomen en paard liep weer superfijn!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:49

Op naar de top met Zoo!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:03

Fijn :D !!

Bij mij is die ook weer geweest, samen met z'n vriendin!
Hoop dat ik nu weer lekker kan rijden met m'n mooie zadeltje!

En je kan 1 ding zeggen maar zijn service is TOP!

bon24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:26

fijn dat iedereen weer blij is!

Bij mij komt hij waarschijnlijk 14 juli, ik hooooop het zo want 15 juli gaat mijn paard het land op , dus hoop ik stilletjes verder dat de afspraak bevestigt word en neit veranderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:11

Solvej schreef:
Vooral grappig dat er geklaagd werd dat een aantal mensen Arno herhaaldelijk zouden 'verdedigen' maar het ook bijna constant dezelfde mensen zijn die keer op keer hun zelfde klaagzang doen :')

Wij zijn na 3 aangemeten zadels en 1 tweedehands waarbij alledrie de paarden een compleet andere bouw en rug hadden, nog altijd volledig vol lof! :)

Daarover werd niet geklaagd maar het werd slechts opgemerkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:13

A_nouk schreef:
Rowdine schreef:

Lees al een paar dagen mee en heb wijselijk mijn mond gehouden maar,

Met alle respect maar dit is zo'n zinloze reactie...
Dat jij niet tevreden bent mijn service dat kan, maar je draafd wel erg door in het opleggen van jou mening bij andere mensen.

Ik ben ook wel eens niet tevreden met een geleverde service, dat wil niet zeggen dat iedereen op de wereld niet blij is met hetzelfde product.....

Je punt is ondertussen wel duidelijk ! |o het is je goed recht je eigen ervaring en mening te delen maar je kunt ook doorslaan..

Ik ben tot nu toe nog steeds heel tevreden met het tweedehands zadel dat Arno mij verkocht heeft en hij prima service geleverd. Jammer dat er ook slechte ervaringen tussen zitten maar dat is helaas het risico van mensenwerk.

Nou prima toch? Beetje apart dat je mijn reactie als zinloos beschouwt, want dat doe ik ook niet met die van jou. En fyi het is draaft, met een T.

Alle ab afnemers, veel succes en veel plezier van jullie zadel. Niemand is perfect en soms gaan er nu eenmaal dingen mis. Hopelijk blijft bij jullie alles naar wens :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:22

@rowdine: en zo is het!

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:55

Jaaa, ik heb nu een albion. ;( Had een hulsebos SPIJJJTT dat ik heb...

heb op een stal op een brandt gereden.. in de zevende hemel <3 , nog fijner als mijn hulsebosje was.
Voor mijn nieuwe paard wil ik een brandt laten aanmeten !!

Ik ben wel opzoek naar een type met gedwongen zit, aangezien ik mijn rug verkeerd gebruik, en ik op een zadeltje van arno zat met gedwongen zit op die stalling wil ik ook voor dat zadel gaan. ecter geen idee meer welk type.

iemand enig idee??

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:36

Volgens mij het eerste type, met diepste zit & dan dikke kniewrongen :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:45

JLD schreef:
Jaaa, ik heb nu een albion. ;( Had een hulsebos SPIJJJTT dat ik heb...

heb op een stal op een brandt gereden.. in de zevende hemel <3 , nog fijner als mijn hulsebosje was.
Voor mijn nieuwe paard wil ik een brandt laten aanmeten !!

Ik ben wel opzoek naar een type met gedwongen zit, aangezien ik mijn rug verkeerd gebruik, en ik op een zadeltje van arno zat met gedwongen zit op die stalling wil ik ook voor dat zadel gaan. ecter geen idee meer welk type.

iemand enig idee??

Niet vervelend bedoeld, maar is het dan geen goed idee om eerst naar je eigen ruggebruik/zit te kijken en dan op zoek te gaan naar een geschikt zadel?
Bv flexchair of mensendieck om je te helpen bewegen kan echt een wereld van verschil maken en hierdoor zoek je een zadel uit dat echt bij jou past, niet wat jou moet corrigeren. :o

Anders zeg ik idd kijk even op de site. Staan maar 3 opties en dan is de bovenste uiteraard het meest geschikt. ;)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:10

ik heb ook de diepe zachte zit met dikke kniewrongen besteld met een zilveren biesje aan de achterkant! Bij mij komt hij hem 16 juli leveren.. Ik rijd al die tijd dat ik moet wachten op een leenzadel dat vind ik ook wel een nette service maar moet ook wel als je 18 weken moet wachten op een zadel.

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:26

Ik snap je punt, maar ik weet het probleem. ik zak door mijn onder rug onbewust vaak, en dezen zadels gaven mij dat steuntje extra, dus daarom wil ik zodra mijn merrie er is een zadeltje aan meten. Zoals ik lees zal dat nog langer gaan duren..:(

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:18

hoe zit het eigenlijk met dat leen zadel?
krijg je die alleen als je een zadel inruild?
en moet je betalen voor dat leen zadel?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:50

Nee hoor, een leenzadel krijg je als je een zadel bij Arno bestelt en is volgens mij standaard service. Ik had ook niks in te ruilen (kon mijn zadel beter particulier verkopen) en ik heb ook een leenzadel gehad. Qua leenzadel kun je alleen gewoon niet zoveel eisen stellen, het is maar dat je vooruit kunt qua rijden. Ik had een vzh zadel, daar zou ik zelf nooit voor gekozen hebben maar ik kon er prima mee vooruit.

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:16

oke. :j begrijpelijk

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:33

ik heb een dressuurzadel te leen. Zo een van het drunensruiterhuis kom eff niet op de naam.. Zit verder prima hij heeft hem ook nog bijgevuld. Betaal er ook niet extra voor. En ruil mijn oude zadel niet in.