Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:05

Cambiar schreef:
Thx! Het zou wellicht te dik worden dan.

Inderdaad, maar dat schijnt de mode én politiek correct te zijn; te dik worden _O-

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:30

tamary

Re: Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 00:53

Zuidelijk lijkt het wel, maar ik zou denken verder midden/zuid amerika dan mexico. Wat zegt de verkoper?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:08

Lijkt meer Argentijns.....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:23

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:26

Als in : leuke barkruk?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:03

tamary schreef:
Als in : leuke barkruk?

Als in; niet eens een leuke barkruk!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:51

ik weet enkel wat in de advertentie staat. ik heb geen contact met de verkoper, dus weet ook niet wat hij zegt.
ik dacht dat het misschien een zadel voor een ezeltje was?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:13

Ok. Voor een houten ezeltje dan .

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:26

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:15

Jihahahaa!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:07

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:10

Ik baal nog steeds dat malibaud niet past op mijn paard, jammer jammer..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:18

Gimli_ schreef:
Ik baal nog steeds dat malibaud niet past op mijn paard, jammer jammer..

Ja, het is heerlijk makkelijk als jouw ecotope paardjes het model zijn voor deze zadels. Ik heb al járen niets hoeven aanschaffen. Zelfs geen dekjes of niets. Ik zal de boel weer eens invetten.
Er staat nog wel een zwarte ecuyer op de wensenlijst maar dat is puur decadente wéns.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:06

Wel Hc, moet je toch overschot van gelijk geven ivm zadels.....als je ooit een Ecuyer onder je kont gehad hebt, dan wil je nooit meer iets anders. Ik lééf de laatste tijd maar om te kunnen rijden :D
Jammer genoeg staan er de laatste tijd niet veel te koop meer (wil graag nog een 2e), ofwel is het in vlagen dat ze te koop aangeboden worden.

Als er hier plaats voor is, wil ik dit toch even delen. Sprekende foto's die de desolate aanblik van het gebied nog versterken.
One of the famous horse trainers in the self-Ata Jrglan. Traditional horse trainer in Thoroughbred horse breeding Jrglan Turkmen in the region for years to pay. Thoroughbred horse breeding and training techniques for years Turkmens in this area is passed through generations of fathers and sons.

http://www.farsnews.com/plarg.php?nn=469409&st=897851

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:13

Hey, ik kom even binnenvallen. :)

Heeft iemand hier ervaring met Camarque zadels? Ik heb een dergelijk zadel eergisteren uitgeprobeerd en was zeer te spreken over het aansingelsysteem en de dikte van de kussens. Echter, de zitting was wat aan de krappe kant. Volgens de verkoper werden deze zadels (zadel dat ik uitgeprobeerd heb was van Zaldi) maar in 1 maat gemaakt. Nou leek mij dat nogal stug, dus ik vroeg me eigenlijk af of iemand weet of dit klopt? Of dat er anders merken zijn die de zadels wel naar wens aanpassen?

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:37

Jetta schreef:
Ok. Voor een houten ezeltje dan .

(ik kom ook maar even binnenvallen)

Ik heb weleens in griekenland op een ezel een tochtje gemaakt en daar was juist het zadel voor een groot deel van hout :+ vond ik ook wel een erg apart zadel toen

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:49

Klopt, een houten frame met wat kussens en dekentjes.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:30

rider schreef:

Heeft iemand hier ervaring met Camarque zadels? Ik heb een dergelijk zadel eergisteren uitgeprobeerd en was zeer te spreken over het aansingelsysteem en de dikte van de kussens. Echter, de zitting was wat aan de krappe kant. Volgens de verkoper werden deze zadels (zadel dat ik uitgeprobeerd heb was van Zaldi) maar in 1 maat gemaakt. Nou leek mij dat nogal stug, dus ik vroeg me eigenlijk af of iemand weet of dit klopt? Of dat er anders merken zijn die de zadels wel naar wens aanpassen?

Dit klopt; Zaldi maakt inderdaad 1 maat Camarque en die is overigens helemaal niet zo ´krap´.
Voor het type paard waar het zadel voor bedoeld is, is een nog grotere zit ongewenst.
Zie de heldere visie van Aimee Mohammed van Malibaud hierop.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:34

Cambiar schreef:
Wel Hc, moet je toch overschot van gelijk geven ivm zadels.....als je ooit een Ecuyer onder je kont gehad hebt, dan wil je nooit meer iets anders. Ik lééf de laatste tijd maar om te kunnen rijden :D
Jammer genoeg staan er de laatste tijd niet veel te koop meer (wil graag nog een 2e), ofwel is het in vlagen dat ze te koop aangeboden worden.

Er zijn er ook maar héél weinig gemaakt.
Juist relatief veel ervan komen op de markt en dat is omdat het een zadel is wat streng is mbt de rijstijl. Veel vrouwen worden er erg ongelukkig in vanwege een dressuurdoos-zit en/of niet met lange beugels kunnen rijden.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:36

Huertecilla schreef:
rider schreef:

Dit klopt; Zaldi maakt inderdaad 1 maat Camarque en die is overigens helemaal niet zo ´krap´.
Voor het type paard waar het zadel voor bedoeld is, is een nog grotere zit ongewenst.
Zie de heldere visie van Aimee Mohammed van Malibaud hierop.

Okay, helder, thanks. :) De zitting is voor normaal gebruik inderdaad prima, maar ik zoek eigenlijk een zadel om voor jousting te gebruiken en met harnas erbij wordt het toch wat krap. :P

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:09

Rider, je kan een McClellan aanpassen op je paard/jezelf en die laten ombouwen. Hier een voorbeeldje van een bedrijf wat dat doet, maar er zijn er verschillende. Als je een traditionele zadelmaker met interesse weet te vinden is dat vast ook in Europa te realiseren. http://www.livesteelarmor.com/essay/ordering.html

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:38

Grappig dat ze voor vrouwen "modern style McClelland endurance saddles" aanbevelen...
Ik ben nu bezig met Setzi saddles:
https://sphotos-b-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 4492_n.jpg
Is afgeleid van oud Sardiense herderszadels, op een McClellan achtige boom,
https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 5739_n.jpg
https://sphotos-b-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 3479_n.jpg

waar dan nu overigens extreem hard mee gereden wordt door alle Arabieren...
Met hele lange beugels...
https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 1429_n.jpg
https://sphotos-b-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 7666_n.jpg

Ik heb ze geprobeerd maar mijn zitbeenknobbels zitten dus net op de ronding waar de opening zit, dus niet heel prettig ;)
Wellicht zou ik eraan kunnen wennen hoor, en er rijden ook wel vrouwen mee... Modellen met verschillende zwetbladen, maar ik weet het zelf nog niet helemaal...
Misschien te verwend met mijn Gaston Mercier....

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:45

Einder schreef:
Rider, je kan een McClellan aanpassen op je paard/jezelf en die laten ombouwen. Hier een voorbeeldje van een bedrijf wat dat doet, maar er zijn er verschillende. Als je een traditionele zadelmaker met interesse weet te vinden is dat vast ook in Europa te realiseren. http://www.livesteelarmor.com/essay/ordering.html

Onze zadelmaker heeft weleens een poging gedaan, geïnspireerd op McLellan, maar dat was niet echt ideaal. Ik rij nu met een portuguesa, op zich een fijn zadel en prima voor jousting, maar ligt net niet goed op het paard. Ik zou graag een Gomes Equestre of Pedro Lopes laten aanmeten, maar daarvan zijn hier in NL helaas geen wederverkopers. :( Van Zaldi en Ludomar wel, maar daarvan vind ik de portuguesas weer minder fijn.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:01

Sellerie Phoenix maakt toch ook wel zadels voor stuntwerk en dergelijke?