Cambiar schreef:Thx! Het zou wellicht te dik worden dan.
Inderdaad, maar dat schijnt de mode én politiek correct te zijn; te dik worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ashkerlon schreef:Even het topic nieuw leven in blazen.
Ik zag net dit zadel langskomen op kapaza: http://nl.kapaza.be/luik/selle-tres-bon ... 851968.htm
Gimli_ schreef:Ik baal nog steeds dat malibaud niet past op mijn paard, jammer jammer..
rider schreef:Hey, ik kom even binnenvallen.![]()
Heeft iemand hier ervaring met Camarque zadels? Ik heb een dergelijk zadel eergisteren uitgeprobeerd en was zeer te spreken over het aansingelsysteem en de dikte van de kussens. Echter, de zitting was wat aan de krappe kant. Volgens de verkoper werden deze zadels (zadel dat ik uitgeprobeerd heb was van Zaldi) maar in 1 maat gemaakt. Nou leek mij dat nogal stug, dus ik vroeg me eigenlijk af of iemand weet of dit klopt? Of dat er anders merken zijn die de zadels wel naar wens aanpassen?
Cambiar schreef:Wel Hc, moet je toch overschot van gelijk geven ivm zadels.....als je ooit een Ecuyer onder je kont gehad hebt, dan wil je nooit meer iets anders. Ik lééf de laatste tijd maar om te kunnen rijden![]()
Jammer genoeg staan er de laatste tijd niet veel te koop meer (wil graag nog een 2e), ofwel is het in vlagen dat ze te koop aangeboden worden.
Huertecilla schreef:rider schreef:Hey, ik kom even binnenvallen.![]()
Heeft iemand hier ervaring met Camarque zadels? Ik heb een dergelijk zadel eergisteren uitgeprobeerd en was zeer te spreken over het aansingelsysteem en de dikte van de kussens. Echter, de zitting was wat aan de krappe kant. Volgens de verkoper werden deze zadels (zadel dat ik uitgeprobeerd heb was van Zaldi) maar in 1 maat gemaakt. Nou leek mij dat nogal stug, dus ik vroeg me eigenlijk af of iemand weet of dit klopt? Of dat er anders merken zijn die de zadels wel naar wens aanpassen?
Dit klopt; Zaldi maakt inderdaad 1 maat Camarque en die is overigens helemaal niet zo ´krap´.
Voor het type paard waar het zadel voor bedoeld is, is een nog grotere zit ongewenst.
Zie de heldere visie van Aimee Mohammed van Malibaud hierop.
Einder schreef:Rider, je kan een McClellan aanpassen op je paard/jezelf en die laten ombouwen. Hier een voorbeeldje van een bedrijf wat dat doet, maar er zijn er verschillende. Als je een traditionele zadelmaker met interesse weet te vinden is dat vast ook in Europa te realiseren. http://www.livesteelarmor.com/essay/ordering.html