Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:01

Op eBay kosten ze ook een stuk minder!
Maar alleen nog small horse en pony helaas
Ik snap niet dat ze die kleur eruit gegooid hebben, er staan overal gezocht advertenties

Anoniem

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:06

Hoe groot of klein valt de cob maat?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:08

Officieel mag er niet gestart worden met de multi MET ringetje op de neusriem.
Echter vele jury's weten dit niet......

@[***]: ik begrijp het ook niet. Die tobacco kleur is echt ontzettend mooi. Maar ja. Waarschijnlijk gaan er toch veel meer mensen voor de zwarte of 'gewone' bruine versie....
Hoe groot is je paard [***]? Ik heb een SH voor mijn merrie van 1.61m. Ik ben bang dat een cob te klein is voor een klein paard....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:12

Ik denk het eigenlijk ook, ze is 1.69...
Geen groot hoofd, ze past cob maar pasvorm bridle is wel belangrijk denk ik

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:15

HW haalt artikelen uit het assortiment als er wereldwijd te weinig van verkocht wordt of er geen vraag naar is.

Maten:
pony = pony
cob/small horse = cob
standard horse = full
large horse = xfull

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:36

Ik denk dat ik voor een small horse ga voor mijn pony :j.
Dat word flink sparen :)), maar ik denk toch dat ik voor de multi ga, omdat ik vaak buitenritten maak is dat lekker handig!
Of ik moet 2e hands een competition/ multi vinden :).

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:30

MargrietJonk schreef:

Hoe zouden ze dat moeten weten dan? M.a.w waar staat het officieel? Waar verwijzen de juryleden naar die het niet toelaten? Want zoals eerder gezegd, bij de toegestane optomingen staat niets over wel of geen ringetje?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:20

Moderatoropmerking:
Zojuist weer enkele reacties verwijderd. Er staan inmiddels meerdere moderatoropmerkingen in dit topic waarin te lezen valt dat het niet toegestaan is om artikelen te koop te vragen of aan te bieden op het forum. Hierbij dan ook het verzoek om deze moderatoropmerkingen niet meer te negeren.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:32

Zo niet....wat dan? :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:39

Icrack schreef:
Zo niet....wat dan? :)

Dan mogen ze dit topic op slot gooien en dat zou erg jammer zijn.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:45

Achso, da's minder idd -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:03

Tis maar waar je druk mee kan wezen

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:59

Dit is een informatief harnachement topic, voor advertenties heb je BoktMarkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:48

Verkrijgbaarheid lijkt me heel informatief

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:18

[***] schreef:
Verkrijgbaarheid lijkt me heel informatief

Ha ha

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:29

Als je naar de openingspost kijkt gaat dit topic over ervaringen met het Micklem hoofdstel.
Voor de verkrijgbaarheid moet je bij een andere rubriek zijn :D

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:38

IngeK schreef:
Ja, het schijnt dat het kinriempje nog wel eens tegen het bit aan kan duwen, wat niet erg prettig is in de mond. Hebben sommigen helemaal geen last van, anderen vonden het reden om het hoofdstel weer van de hand te doen. Je zou eens kunnen proberen de neusriem wat losser te doen om te zien of het daar aan ligt. Ik heb hem nu erg los omdat ik mijn pony stukjes wortel voer onder het rijden (lang verhaal :D ) en geen problemen.

Helaas is dit niet mogelijk omdat alles op het laatste gaatje zit. Heb gisteren nog een keer geprobeerd maar het werkt echt niet bij hem... Zo jammer, baal er echt van.... -O-

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:39

IngeK schreef:
MargrietJonk schreef:

Hoe zouden ze dat moeten weten dan? M.a.w waar staat het officieel? Waar verwijzen de juryleden naar die het niet toelaten? Want zoals eerder gezegd, bij de toegestane optomingen staat niets over wel of geen ringetje?

Dat staat in het reglementen boekje die iedere wedstrijd ruiter/ amazone en jury uit zijn hoofd moet weten (grapje) / kennis van genomen hebben.
In het reglementen boekje staat de Mickelem Competition afgebeeld. Niet de Multi MET ring. Haal je van de multi de ring af, is deze gelijk aan de competition.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:58

Dat plaatje uit de reglementen is hier inderdaad eerder langsgekomen, dat heb ik ook gezien. Maar alle afbeeldingen van toegestane optomingen zijn heel schematisch. Er staan ook geen gespen op, versieringen van de frontriem, rozetten... Ik vraag me dus af waar de grens ligt tussen "het mag niet, want het staat niet op de tekening" en "het mag wel, maar het staat niet op de tekening want het is niet relevant" bij dit soort "extra's". Ik kan me voorstellen dat het ene jurylid dit anders interpreteert dan het andere.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:22

Daar heb je inderdaad een punt. Daar zegt een ander reglement weer voor wat meer verheldering. Ik weet niet precies welk punt het in het reglementenboekje is. Kort door de bocht gezegd, dat je geen hulpmiddelen aan op of om je harnachement mag hebben.

Een ringetje bovenop de neusriem behoort (ook naar eigen interpretatie) daar aan.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:58

ik ga hem vragen voor mijn verjaardag :D (18 mag toch uitpakken ;) )
nou vraag ik mij af, hoe verstelbaar zijn ze? ik heb er 1 met een gewone maat pony en 1 met cob op het grootste gaatje/full...
en dan wou ik 1 voor beiden.. is dat mogelijk? :+ de cob bijv. en 1 gaatje erbij ?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:22

Ik heb mijn Multi vandaag binnen gekregen. Gelijk gepast natuurlijk...past haar perfect! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:10

@ unihorses : je kan proberen :j Maar is toch niks met zekerheid over te zeggen, hangt vooral van de kaken van de dieren af heb ik het idee ...

Hier heb ik vandaag de multi nog eens van onder het stof gehaald (naja, viel wel mee :Y) ). Wilde eens wat proberen omdat ik recent ontdekt heb dat mijn pony eigenlijk maat pony heeft van halsters/hoofdstellen (had altijd cob voor hem, gaat ook wel, maar pony blijkt net wat mooier te passen :+ ) en dus dacht ik: als ik nu mijn (cob)multi eens op het kleinste gaatje zet.... En zowaar, hij lijkt een stuk beter te passen. Hij zat al op het voorlaatste maar toch maakt dat ene gaatje blijkbaar wel verschil. Dus neusriem komt dan net een stukje hoger, waardoor vooral het "kinriempje" hoger komt en dat zit een stuk beter. Kan gewoon op het 2e gaatje en het hoofdstel schuift bijna niet (heb gelongeerd aan het ringetje vandaag). Dit in tegenstelling tot "vroeger", waarbij het eigenlijk tussen gaatje 2 en 3 moest zitten om fijn te zitten (2 was te los en 3 te strak naar mijn gevoel). En nog belangrijker (voor pony): hij kan nu gewoon snoepjes eten met de neusriem dicht :Y) Zat dus toch wat laag denk ik, ondanks dat de neusriem zelf verre van te laag op de neus zat. Weet niet of het met bit ook gaat lukken, maar denk wel dat ik er weer mee kan longeren/werken aan de hand.. en dat is toch wel fijn :) Enige probleem blijft de 'keelriem', ik weet dat die niet los moet zitten maar die kan enkel op het 1e gaatje en dan zit die echt wel vast, vast .. Pony lijkt er geen last van te hebben, maar toch, ik weet het niet goed :+

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:55

Weten jullie of het hoofdstel groter of kleiner uitvalt? Kun je de FULL maat erg kleiner richting cob? of valt dat allemaal mee?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:59

Ik vind hem normaal vallen. De keelriem is alleen niet erg lang.