[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:00

Afbeelding
Barefoot cheyenne promotie 2x L2 onderling gereden op stal 210 & 214 punten. *\o/*

Degene die eerste werd in de B had een oude Ghost. :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:05

pmarena schreef:
Oja verrek, de gespen zit op hetzelfde punt, had ik niet eens gezien met mijn moeie hoofd :oo

Ik wist ook niet wat ik zag toen ik de doos openmaakte. Dacht dat ik verkeerde gekocht had hihi.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:07

Marcella schreef:
Mijn oude barefoot singel is ook langzaam aan het begeven.....en hij is zo fijn.... -O-

Balen is dat. De mijne was zo ineens doormidden. Had ik hem nog maar. Had ik nu niet zoveel pijn.

Goldenhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:15

Afbeelding

Afbeelding

Vraagje tussendoor over de ghost....

Ik heb de firenze en draag de beugelriemen onderlangs...
Nu schuren ze op het ijzer van de singelbevestiging en beschadigen behoorlijk.

Iemand een tip of handige oplossing daarvoor bedacht?
Laatst bijgewerkt door Goldenhaf op 08-10-16 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:40

Ja ghost heeft bescherm dingetjes voor over de singelstoten

Goldenhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:55

Buitenzinnig schreef:
Ja ghost heeft bescherm dingetjes voor over de singelstoten

Ik heb je een mail voor de maandag gestuurd

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 07:37

pmarena schreef:
Oryani schreef:
Pmarena, een poosje terug had je het over een losse zitversmaller voor de Barefootzadels. Enig idee wanneer die er aan komt?

Ik heb er hier 1 liggen en 1 is er nog bij iemand om te testen...bedenk ik me nu dat ik daar niks meer van gehoord heb :o

Ik zal het nog eens navragen inderdaad wanneer ze "echt" komen :)

Dat ben ik! Ik rijd tijdelijk niet momenteel en pak mijn zadel dus ook niet, waardoor ik er helemaal niet meer aan gedacht heb :o

Maar helaas, ik heb hem wel een paar keer getest en het verschil was nihil. Persoonlijk vind ik de versmaller ook wel erg dun en ik vond het dan ook niet gek dat ik er niks van voelde/zag. Heb nog foto's laten maken en ook daarop zag je er niks van. Jammer want een smallere zit zou heel prettig zijn!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:02

Zinook schreef:
@Kitty even een vraag over die Burioni 'western'pad. Ik ben meer op zoek naar een mooie felrood dekje en die zijn maar weinig te vinden. Burioni heeft mooie kleurtjes. Maar mijn paard is erg gevoelig op zijn rug. Ik rijd o.a in een dekje met een 3 mesh inlage die jullie verkopen met daarboven op een moosgummi of bij zwaardere ritten in een ander pad een dunnere 3mesh inlage met daarboven op een hd inlage. Waar zijn deze Burioni pads mee te vergelijken, en dan bedoel ik eigenlijk, met welke inlage....

Ik denk dat ik pech heb, maar als ik het niet vraag zal ik het antwoord nooit weten.

Ik heb hier toevallig een mooie rode Burioni Westernpad liggen ;-)

Hier hard ingeknepen:

Afbeelding

Normaal:

Afbeelding

De pads zijn prima voor paarden met wat spekjes naast de ruggengraat, maar minder geschikt wanneer je nu al met extra inlagen werkt, omdat de inlagen in deze pad niet verwisselbaar zijn.
Ik kan zo geen voorbeeld noemen waarmee deze inlagen te vergelijken zijn. Dry F is een soort schuim wordt alleen door Burioni gebruikt/gemaakt.

Tip: Mocht je snel antwoord willen, mail dan even. Ik krijg via Bokt en Facebook op verschillende manieren berichten, wat niet altijd overzichtelijk is.

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:04

Kitty_ schreef:
Zinook schreef:
@Kitty even een vraag over die Burioni 'western'pad. Ik ben meer op zoek naar een mooie felrood dekje en die zijn maar weinig te vinden. Burioni heeft mooie kleurtjes. Maar mijn paard is erg gevoelig op zijn rug. Ik rijd o.a in een dekje met een 3 mesh inlage die jullie verkopen met daarboven op een moosgummi of bij zwaardere ritten in een ander pad een dunnere 3mesh inlage met daarboven op een hd inlage. Waar zijn deze Burioni pads mee te vergelijken, en dan bedoel ik eigenlijk, met welke inlage....

Ik denk dat ik pech heb, maar als ik het niet vraag zal ik het antwoord nooit weten.

Ik heb hier toevallig een mooie rode Burioni Westernpad liggen ;-)

Hier hard ingeknepen:

[ [url=m/Ewshrm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Normaal:

[ [url=m/ohlgCP.jpg]Afbeelding[/url] ]

De pads zijn prima voor paarden met wat spekjes naast de ruggengraat, maar minder geschikt wanneer je nu al met extra inlagen werkt, omdat de inlagen in deze pad niet verwisselbaar zijn.
Ik kan zo geen voorbeeld noemen waarmee deze inlagen te vergelijken zijn. Dry F is een soort schuim wordt alleen door Burioni gebruikt/gemaakt.

Tip: Mocht je snel antwoord willen, mail dan even. Ik krijg via Bokt en Facebook op verschillende manieren berichten, wat niet altijd overzichtelijk is.

Bedankt voor het antwoord en voor de foto's! Ik ga eens hard nadenken wat ik ga doen. Ik zie dat deze vrij dik blijft als je er hard in knijpt, dus misschien voor de kortere ritten wel goed te doen. Ik denk er nog even over na.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:34

Op de foto is het ook een heel klein oppervlak waar wordt gedrukt, maar dan ziet het er nog stevig uit. Met druk op een groter oppervlak wordt het natuurlijk nog beter verdeeld.

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:40

Pippaa schreef:
Op de foto is het ook een heel klein oppervlak waar wordt gedrukt, maar dan ziet het er nog stevig uit. Met druk op een groter oppervlak wordt het natuurlijk nog beter verdeeld.

Nou, het vervelende is, Zinook heeft al witte haren door druk van de beugelophanging van mijn bf-zadel. :( Ik heb echt een paard met een supergevoelig velletje....Ik moet echt hd-inlages gebruiken met daaronder de dunnere 3mesh inlages want vorig jaar had hij zelfs drukplekken van de hd inlages...vraag me niet hoe het kan maar sinds ik bij een of ander bedrijf dunnere 3mesh besteld heb en dit onder de HD inlage heb liggen, gaat alles prima.

De 3mesh inlages zijn voor mij een uitkomst. Maar alleen (de gewone) 3mesh inlages zijn weer te dun voor Zinook. Zoals ik al eerder schreef: Ik heb geen 'gewoon' paardje....bij mijn vorig paard kon ik alles opgooien en rijden maar. Maar bij Zinook: Ik hoef maar een vinger te wijzen of hij krimpt al ineen, om het zomaar even te verwoorden. Vandaar dat ik heel veel probeer (wat soms tot vlieglessen volgt, wat ook wel weer goed is voor het leren vallen :P ) maar het kost gewoon veel geld. Bij Zinook kom je er soms pas na een paar weken achter of iets een succes is of niet. Vandaar mijn bedenktijd... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:52

Ik kom hier weer even meepraten gezien mijn mooie dressuurzadel blijkbaar funest is voor mijn pony en ik waarschijnlijk (tijdelijk?) weer overga naar boomloos ... Er was toch ergens iemand met een passervice toch? Of zijn er meerdere? Is er ook iemand die er geen probleem mee heeft om naar de middle of nowhere te rijden? :+ Mijn ervaring met mensen tot hier krijgen is zeer slecht, dus dit zal ook wel weer niet lukken :') maar kan het maar vragen. Het gaat om Belgisch Limburg (wel dicht tegen de Nederlandse grens). Iemand een idee?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:15

Even een mooi bericht wat denkelijk ook wel positief is voor het boomloos rijden. Ik rijdt mijn paard al mu bijna 2 jaar boomloos. Hij heeft een best flink weke rug en ook extreem kort, een rug die mogelijk best problemen zou kunnen geven. Nu is er een osteopaat geweest en die had ook zeker problemen in zijn rug verwacht door de aanblik van de holling.... Maar zowaar was er helemaal niks mis te vinden in zijn rug!! Dus toch wel mooi met de gedachten dat ik alleen boomloos en met barebackpad rijdt (best wel intensief)

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:19

[***] schreef:
Ik kom hier weer even meepraten gezien mijn mooie dressuurzadel blijkbaar funest is voor mijn pony en ik waarschijnlijk (tijdelijk?) weer overga naar boomloos ... Er was toch ergens iemand met een passervice toch? Of zijn er meerdere? Is er ook iemand die er geen probleem mee heeft om naar de middle of nowhere te rijden? :+ Mijn ervaring met mensen tot hier krijgen is zeer slecht, dus dit zal ook wel weer niet lukken :') maar kan het maar vragen. Het gaat om Belgisch Limburg (wel dicht tegen de Nederlandse grens). Iemand een idee?

Ik kom daar wel hoor (en verder :o).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:21

Ja? Interessant :Y) Ga zo je website eens bekijken ;)
Ik heb een boomloos zadel wat in principe ok zou moeten zijn, maar ik zou graag bevestiging zien. En verder eventueel kijken wat nog bij hem & mij zou passen want ik weet niet of ik weer terug kan wennen aan dat specifieke boomloze en misschien zijn er andere modellen die nog beter zijn ofzo :)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:49

Kitty_ schreef:
Fabster schreef:
Heel mooi! Wat voor pad is dat?

Fleece halfpad. :o
[ [url=m/wLNUr9.png]Afbeelding[/url] ]

hele mooie pad voor onder een ghost zonder zweetbladen.
alleen gaat fleece heel erg glijden op mijn ronde haf.
bestaat dat model ook in textech/sympanova versie?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:44

Ben heel benieuwd naar de Western pad kleuren straks Kitty!

Heb op equiday ook nog op de freemax gezeten. Heel anders als mijn huidige zadel. Maar mijn billen zijn toch meer van de barefoot Arizona nut. Maar verder mooi zadel.en blij dat ik erop heb gezeten. Aanzien ik nog twijfelde, nu niet meer dus

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:01

Weten jullie nog pads die aan de onderkant héél, hééél zacht zijn?

Een tijdje geleden heb ik een Barefoot cheyenne (met vps) verkocht aan een meisje op stal. Nu heeft het meisje er een pony bij en wilde ze graag met de cheyenne rijden.
Zondag heeft ze een les gereden met de pony en dat ging goed.

Helaas zag je de volgende dag precies waar de pad had gezeten: op vier plekjes aan beide kanten klonterde het zweet nogal samen en waren ook wat haartjes weg.

Nu zal de pony daar niet meteen dood van gaan, maar het beestje heeft wel een ontzettend dun huidje en vachtje, dus ik denk dat dit op lange termijn geen succes is.

Ze rijdt dus met een barefoot cheyenne met een standaard barefoot pad (met HD inlages). De afdrukken zijn op plekken waar de randen van de pad de huid veel raken. Ik heb aangeraden de pad eens goed te wassen. Ik denk dat het dan al beter wordt, maar omdat het zo'n gevoelig beestje is, weet ik niet of dit het probleem verhelpt.

Ik rijd zelf met een kifra-pad met lamsvel onderkant, maar ik denk dat de delen die niet bekleed zijn, ook al een probleem gaan opleveren met deze pony als ik zo de plekken van de andere pad heb bekeken (met name onder de singelstoten).

Het moet dus een pad zijn die zacht is aan de onderkant, die past onder een cheyenne maat 1, waarvan de inlages verwisselbaar zijn óf die genoeg 'padding' heeft om een opliggende ruggengraat vrij te houden.
Iemand de gouden tip?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:05

Christ waar je zelf de benodigde inlages in kan doen.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:09

thomas_bosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:27

zondag komen ze bij mij een wintec boomzadel passen. Maar ik ben bang dat het niks zal worden voor men pony. Dus was ik voor de zoveelste keer aan het kijken op de website van buitenzinnig en zag ik de trekker luxus pony en ik dacht wow wat een mooi zadel dan las ik de beschrijving en werd ik er helemaal verliefd op ( vooral door de korte kussens die mijn pony echt nodig heeft) .dus mijn vraag is hebben jullie ervaring met dat zadel of weten jullie waar ik het ergens kan testen??

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:30

Ah, die tweede christ zou wel eens dé oplossing kunnen zijn! Bedankt!
Ben ik even blij dat ik het niet hoef te betalen.. :+

Meer ideeën zijn welkom :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:19

Je mag zo een christ wel testen via mij hoor. Mail gerust even!

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:48

Bedankt Bz, we zullen even kijken hoe het gaat met een schone Barefoot pad en als dat tegenvalt, mail ik je zeker :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:55

Nog altijd super blij met m'n Barefoot Barry Dale
Behalve dat ik vindt dat hij tijdens t rijden te ver naar achter schuift .
Zou toch borsttuig gebruiken ??
Of pad zoals van ghost die ik eigenlijk oncomfortabel vindt ogen .

En zijn er pads passend onder de BD met echt schapen wol ipv synthetische wol ?