Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Safiera schreef:Nog even reageren
Kifra pad gráág in (mint-, midden-, fel- of appeltjes-) groen, turqoise, misschien vierkant en misschien met leuk biesje.
Vind het lamsvel top. Heb ook een HAF-pad met sympanova die goed bevalt en die iets minder glad lijkt.
Onze pony zweet wel veel en het lamsvel is steeds best nat en inmiddels al zwart
En de HD inlages waren naar beneden gezakt in de inlage-vakken.Opgezadeld, ruiter er op en toen was de schoft niet vrij. Alles er maar weer af en goed getrokken. Als het eenmaal te paard ligt schuift het niet, maar dus wel met opruimen van het zadel. Moet ik nog wat op verzinnen.
Oh, wat trouwens ook opvalt, bij barefoot, de oude grandeur die we hebben of de agradi pad, zitten de inlage-vakken dichter op de ruggegraat. Kifra heeft best een breed 'kanaal'. HAF heeft daar bijvoorbeeld amper ruimte
Maar met die andere merken pads nooit problemen gehad. Nu moet ik de HD echt tegen het middenste randje aan duwen, dan is het ok. En dan nog zitten ze vrij ver uit elkaar.
Persoonlijk vind ik de 'breder is beter' trend bij zadels/kussenkanalen niet zo denderend. Te smal is niks, maar heel breed moet de boel ook niet uit elkaar zitten want dan komen de doornuitsteeksels en/of de schoft in het geding (zadel zonder VPS of kussens)
Marcella schreef:Jackytje bij zo'n buik en rug denk ik aan cushing sorry off-topic.Maar ga heel hard hopen dat dit niet zo is.
Kitty_ schreef:Staat genoteerd!
Vervelend dat de HD inlages zakken. Je zou, wanneer de HD inlages in je pad zitten, met naald en draad met een paar kleine steekjes ( die je niet hoeft te zien en simpel kunt verwijderen) de ruimte van het inlage vlak verkleinen.
Wat betreft de breedte van het rugkanaal; de plek waar de stof begint is niet altijd de plek waar de inlages beginnenzo lijkt het bij sommige pads alsof het rugkanaal in de pad heel smal is, terwijl het bij een andere pad weer anders lijkt
Ik heb bewust gekozen voor deze breedte
pleiada schreef:Het hoeft trouwens geen cushing te zijn hoor..Je geeft zelf al aan dat je paard darmproblemen heeft en dat kan denk ik ook zon beeld geven..Misschien kan je naar algea vitalis kijken?Bevalt mij heel goed om de darmen te ondersteunen..
Anoniem schreef:pleiada schreef:Er staat nog een groene barefoot cheyenne op de markt voor 185 euro jackytje!Het is een maat 2 zonder vps,maar als je moeder niet vaak rijdt lijkt het me nog een betere optie dan de trekker!
die groene zag ik ook al....zou dat een eigen 'gevraagde'' kleur zijn?>
Jackytje schreef:Momenteel heb ik echter écht geen geld voor nog een zadel. Want als ik er een koop, moet het wel in orde zijn. Ik heb er samen met mijn moeder wat over gepraat en we gaan samen zien of we een oplossing kunnen vinden.
Het aanbod dat ik in PB kreeg is erg aardig, maar zou ook direct dure uitkomst zijn ivm ik niet in NL woonEn zou dus mijn 'last resort' zijn.