Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jepsica

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:31

Groot verschil is dat Arno de boom alleen kan vervangen maar niet kan versmallen of verbreden en dat kan custom wel.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:58

jepsica schreef:
Groot verschil is dat Arno de boom alleen kan vervangen maar niet kan versmallen of verbreden en dat kan custom wel.

AB kan ook met de warmtepers 1 tot 2 max boommaten hoor :) (kan volgens mij wel maar max 1 a 2 x )

Maar mijn paard is ouder en veranderd nooit veel, dus voor mij niet zo van toepassing

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:40

Voor mij wel van toepassing vandaar.

Mijn bestelling was al in productie genomen dus kon niet meer worden aangepast. Fitter heeft nu de bestelling opnieuw geplaatst. Vanaf nu wel weer 16 weken wachten maar das me eigen schuld.
Wel weer super service dat ik gewoon een nieuwe bestelling kan plaatsen.
Ik ben zo benieuwd hoe het eruit komt te zien in het echt.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:07

Vandaag is men van het Gareel weer langs gekomen om mn Prestige Milan na te kijken op mn nieuwe paard. Nou dat was geen succes. Met stilstand ligt het er prachtig op, maar zodra ik ga draven schuift het nog steeds, en in galop word ik telkens uit het zadel 'gewipt'. Bijna een discussie met de beste man... maar ik baal er van, want hij meent dat het goed ligt en mijn gevoel (en dat van meerdere mensen) zegt totaal van niet. Als een dekje op de schoft drukt, en als je aangesingeld en al je gewicht verplaatst en het zadel verschuift zeker 3 of 4 cm, dan lijkt mij dat niet goed!

Over 2 weken komt Arno Brandt dus tot die tijd moet ik er toch mee rijden. Net ook weer Jan Pieter van Custom gemailt of hij langs wil komen. Beetje lastige situatie om ze beiden te laten passen, maar ik wil het zeker weten. Ondertussen mn Prestige te koop gezet maar ik vrees dat ik er 3 keer niks voor terug krijg....

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:21

Oh ik hoor net dat ze er nog rond de 1000,- voor geven... even goed onthouden!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:15

Hm wat balen Koortje.. Maar het blijven wel verkopers, en sommige willen je écht iets aansmeren en anderen kijken wel echt of het goed ligt ja of nee en geven daar hun eerlijke mening over. Ik denk als jij voelt dat je zadel in draf schuift en de beste man tegen jou zegt je zadel ligt perfect, dan heb ik mijn twijfels over hoe kundig deze man is.. En dat je uit het zadel gewipt wordt in galop, als je dat bij een ander zadel ook niet hebt, dan lijkt mij dit ook geen goed teken.

Ik geef je groot gelijk dat je meerdere mensen langs laat komen, het is wel een groot bedrag wat je betaald en dan moet het wel naar jou wens zijn.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:58

Koortje schreef:

Die kun je dus beter privé verkopen ipv inruilen of naar een opkoper...is pas nieuw toch!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:55

listiglistje schreef:
Koortje schreef:

Die kun je dus beter privé verkopen ipv inruilen of naar een opkoper...is pas nieuw toch!

Ja... maar weet niet of ik er privé meer voor ga krijgen, ik hoop het wel! Het is gewoon echt n fijn zadel, net nog mee gereden en echt jammer dat het niet goed ligt.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:34

Ik neem mijn custom niet af. Paard heeft heel veel problemen gehad en nu zit ik lichamelijk in de lappenmand. Heb net enige gemaild om het zadel op te halen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:00

Ik heb mijn flight in kunnen ruilen voor een coda. Ben er blij mee, hopelijk paard ook. Is voor beide weer even wennen want ik werd al helemaal een bare back expert

Ik heb voor een bruine gekozen, met zwarte front en rear facing, stitching, cantle en welt. Alleen zo in het zonlicht valt zwart beetje weg ,maar geeft een erg subtiel tintje. Heb stijgbeugelriemlusje achterwege gelaten
Afbeelding

Hmm volgens mij is stiksel niets zwart maar goed dat boeit ook niet zo.
Allen jammer dat ook bij dit zadel en dekje , het dekje weer naar achter glijdt

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:03

Waarom heb je geruild als ik vragen mag?? Ik heb nu een flight:) Maandag komt de fitter voor de eerste opvulsessie sinds ik het zadel heb ontvangen.
Mijn dekjes schuiven ook naar achter. ik heb nu alleen nog een dekje van le Mieux, deze ligt perfect! ook beter anatomisch gevormd en mooie fijne stof. Ik heb deze via Aimee van past mijn zadel? gekocht. gewoon via Facebook een bericht gestuurd.

Wilma, jammer dat jij en je paard zo in de lappenmand zitten/hebben gezeten. Als jullie beide weer fit zijn ga je dan de zoektocht overnieuw doen?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:52

Ik trek m'n dekjes altijd overdreven omhoog en naar voren dan gaat het goed. Op wedstrijd heb ik een anatomisch gevormd dekje en die blijven idd ook beter liggen.
Mijn zadel ook toen d'r tijd ingeruild van flight nr coda. Erg blij met mee.

Wilma groot gelijk dat je het zadel terug doet en beterschap!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:24

Sorry dat ik zo ineens weer kom binnenvallen, maar kan een tweedehands Custom ook helemaal opmaat gemaakt worden?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:25

Ligt een beetje aan het paard, wij hebben het zadel nu pas gemaakt op een ander paard zonder problemen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:57

panache schreef:
Sorry dat ik zo ineens weer kom binnenvallen, maar kan een tweedehands Custom ook helemaal opmaat gemaakt worden?

Aanpassen is wel mogelijk. Maar een zadel en boom heeft altijd z'n grenzen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:16

VWestra schreef:
Waarom heb je geruild als ik vragen mag?? Ik heb nu een flight:) Maandag komt de fitter voor de eerste opvulsessie sinds ik het zadel heb ontvangen.
Mijn dekjes schuiven ook naar achter. ik heb nu alleen nog een dekje van le Mieux, deze ligt perfect! ook beter anatomisch gevormd en mooie fijne stof. Ik heb deze via Aimee van past mijn zadel? gekocht. gewoon via Facebook een bericht gestuurd.

Wilma, jammer dat jij en je paard zo in de lappenmand zitten/hebben gezeten. Als jullie beide weer fit zijn ga je dan de zoektocht overnieuw doen?

Ik heb dat dekje ook inderdaad. maar met de lusjes vast en dankzij de stevigheid blijft hij net aan voor mn zadel hangen, hetgeen betekent dat hij toch een cm of 5 weggegleden is.

De flight bleef gewoon scheef gaan met rijden. Bij de coda gaat het goed. En zit eigenlijk ook wel lekkerder heb ik het idee :D . Super opgelost door Custom, ik ben echt heel blij met de servicve

jolo25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:40

Ik heb sinds een maand een zadel van Custom na heeeeeeeeeel veel ellende zadels van bekende merken en zadelmakers. Top service en helder en duidelijk zonder verkoop praatjes. Mijn paard heeft in jaren niet zo fijn en ontspannen gelopen. Het is weer een genot om samen te werken met hem. Had ik jaren geleden maar dit besluit genomen om deze, toch best dure aanschaf te doen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:55

jolo25 schreef:
Ik heb sinds een maand een zadel van Custom na heeeeeeeeeel veel ellende zadels van bekende merken en zadelmakers. Top service en helder en duidelijk zonder verkoop praatjes. Mijn paard heeft in jaren niet zo fijn en ontspannen gelopen. Het is weer een genot om samen te werken met hem. Had ik jaren geleden maar dit besluit genomen om deze, toch best dure aanschaf te doen.

Hier echt precies hetzelfde! Heb m nu een maand of 2 en paard ontwikkelt enorm en het is elke keer weer een feestje om te gaan rijden!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:25

Ik ben gisteren op de site van Custom terecht gekomen. Ben erg enthousiast en wil graag een afspraak maken. Er komen 2 mannen in aanmerking die ik kan benaderen die in deze regio werken. Wat mij alleen opvalt is dat beide een site hebben maar vooral over hun eigen stal. Een is ook ruiter voor Custom. Zijn deze zadel filters ook echt opgeleid?
Krijg nu beetje het idee dat ze dit zo la la la erbij doen, terwijl dat vast niet zo zal zijn maar vind het wel belangrijk even na te vragen. Bij een staat op de site van zijn stal 'momenteel is hij ook zadel fitter voor custom' als enige erbij en vind dat niet zo lekker overkomen. Maar lees zoveel goede verhalen over Custom dat het vast allemaal wel goed zal zijn.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:58

alle fitters zijn MFSC opgeleidt geloof ik.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:12

Morgen heb ik afspraak met een custom fitter, ben benieuwd! Ik hoop te slagen morgen :)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:50

Ik heb afgelopen week een Custom Advantage R besteld en ben mezelf helemaal te buiten gegaan met opties :+
Achterkant en kussens lak en stenen :D :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:56

Gaaf Kelly_Taco! Kussens lak vind ik ook echt supergaaf!!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:28

Krijg je trouwens een bevestiging op de mail als je zadel is besteld?
Ik heb nog niets vernomen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:29

Ik heb nooit een bevestiging oid gehad.