Blijheid - ik geloof je -ik doe niet aan wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
izzy1985 schreef:Heb inmiddels het barrydale testzadel binnen. Hetis een maat 1, ik ga em vandaag opleggen. Maar voor mijn gevoel lijkt het zweetblad zo kort. Ik ben 1.75 met lange benen en ben bang dat het randje van mn laars erachter blijft haken. Ik zal het vanmiddag zelf wel zien maar heeft iemand om die reden een maat twee genomen? En ging dat wel beter?
pasdedeux schreef:izzy1985 schreef:Heb inmiddels het barrydale testzadel binnen. Hetis een maat 1, ik ga em vandaag opleggen. Maar voor mijn gevoel lijkt het zweetblad zo kort. Ik ben 1.75 met lange benen en ben bang dat het randje van mn laars erachter blijft haken. Ik zal het vanmiddag zelf wel zien maar heeft iemand om die reden een maat twee genomen? En ging dat wel beter?
En hoe zat het? Zijn de zweetbladen korter dan de london dan?
Millanka schreef:Ik ben echt specifiek op zoek naar de voor en nadelen van boomloze zadels.
Dus niet het verschil tussen bepaalde zadels of wat je van een bepaald zadel vind maar echt specifiek de voor en nadelen. De grootste nadeel wat mensen vinden blijkbaar is dat de dekjes duur zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het enige is?
Overigens heb ik een cheyenne drytex besteld en kan ik die hopelijk eind volgende week ophalen
Buitenzinnig schreef:De spoorplekken van mijn paard zitten ter hoogte van m'n kuitIk ben het met je eens, Jetta. Maar de KNHS doet andere dingen dan ze zegt. "het welzijn van het paard staat voorop" Maar waarom mag je dan al starten met een 4 jarige? Of vinden ze het prima dat er paarden rijden met duidelijke sporenplekken op de flanken. Vergeet niet de dichtgesnoerde neusriemen en andere martelwerktuigen die het paard dwingen iets te doen wat het niet kan vanwege slecht passend zadel, niet prettig zittend bit of een ruiter die niet kan rijden. Maar dat is off topic.
DivaBurga schreef:Nog even voor de info dat artikeltje komt uit 2006, neem aan dat er in die toch ook wel heel wat punten verbetert zijn bij bijna alle boomloze modellen. Dat zet voor mij wel de vraagtekens hoe realistisch dit stukje tekst dan nog is, moet wel zeggen dat ik het met sommige punten wel eens ben bij zowel de positieve als negatieve.