Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:56

Nou, ik ook!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:59

Lang verhaal Karin, niet echt zin om dat openbaar op Bokt te zetten. Maar voor mij echt nooit meer iets van Arno.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:18

Das vervelend Anouk.
Maar over het zadel zelf was je wel tevreden toch?

Hij heeft bij mij tot nu toe keurig zijn afspraken gehouden,maar ik heb hem al een hele tijd niet bij mijn zadel gehad.
Ben benieuwd of hij het tzt passend kan maken op mijn jonkie.
Dan oordeel ik opnieuw.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:55

PartoutZ schreef:
Ik krijg maandag een nieuw zadel.. Mijn zadel blijft ook naar voren schuiven, dat zullen alle zadels blijven doen. Zo is de bouw van mijn paard nu eenmaal. Dus Arno heeft iets nieuws verzonnen wat hem iig meer schoudervrijheid moet laten houden. Ben erg benieuwd!

Ik heb nu een gewoon standaard zadel aan laten meten bij Van Rijs (Jan) in Bodegraven. Ook al was het moeilijk (zei Jan ook) het is hem gelukt en het ligt nu perfect. Heb hem nu ongeveer een maand of 4 en is nagevuld. Het voordeel is, dat je meteen weet of het zadel past. Eerst type uitzoeken, daarna drukmeting, daarna afvullen (maten zijn genoteerd). Volgende dag je nieuwe zadel ophalen. Bij een maatzadel krijg je het zadel na x weken geleverd en moet je maar afwachten of het past. Past het niet, dan heb je een ellenlange discussie want een fout toegeven is natuurlijk nooit leuk. Want dat kost geld. Dus voor mij echt geen maatzadel meer.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:05

Babootje schreef:
PartoutZ schreef:
Ik krijg maandag een nieuw zadel.. Mijn zadel blijft ook naar voren schuiven, dat zullen alle zadels blijven doen. Zo is de bouw van mijn paard nu eenmaal. Dus Arno heeft iets nieuws verzonnen wat hem iig meer schoudervrijheid moet laten houden. Ben erg benieuwd!

Ik heb nu een gewoon standaard zadel aan laten meten bij Van Rijs (Jan) in Bodegraven. Ook al was het moeilijk (zei Jan ook) het is hem gelukt en het ligt nu perfect. Heb hem nu ongeveer een maand of 4 en is nagevuld. Het voordeel is, dat je meteen weet of het zadel past. Eerst type uitzoeken, daarna drukmeting, daarna afvullen (maten zijn genoteerd). Volgende dag je nieuwe zadel ophalen. Bij een maatzadel krijg je het zadel na x weken geleverd en moet je maar afwachten of het past. Past het niet, dan heb je een ellenlange discussie want een fout toegeven is natuurlijk nooit leuk. Want dat kost geld. Dus voor mij echt geen maatzadel meer.

Het zadel past ;) dat is bevestigd door een andere zadelmaker. Mijn paard is neerwaarts gebouwd, zijn lendenen drukken het zadel ook naar voren, ronde ribben, weinig schouder en zijn singelgroeve ligt ook te ver naar voren. Met zo'n bouw gaat alles naar voren schuiven :) Ik heb geen wellus/nietus spelletje hoeven spelen met Arno & heb ook niet om een nieuw zadel gevraagd. De laatste keer dat hij langs kwam is hij gaan brainstormen hoe we dit op konden lossen. Hij kwam toen met een idee voor een boom met teruglopende takken van de kamer voor meer schoudervrijheid. Ik heb gevraagd wat dat gaat kosten en het antwoord wat ik kreeg: "Jou?? Niks.. mij hoofdpijn!" Met mijn idee erachter dat hij een nieuwe boom ging bestellen en dan mijn zadel ging verbouwen. Tot ik werd gebeld dat er een nieuw zadel voor me klaar lag. Ik zeg; Super service! +:)+

Ik heb ook ervaring met Van Rijs..... die hoef ik niet meer ;) die kreeg er inderdaad een zadel op die niet schoof. Logisch, boom was te klein. Dan beweegt het zadel inderdaad niet meer, maar je paard ook niet meer naar behoren :(:) (maar goed, dat is mijn ervaring..)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:15

Hier ook geen goede ervaring met van Rijs,komen opvullen voor tig paarden en nemen dan je zadel mee naar de werkplaats waar iemand anders het vervolgens op kan halen.
Geen nacontrole nix!Knappe man om alles te kunnen onthouden en precies zo op te vullen dat het super past.

Maar dat schijnen ze tegenwoordig ook anders te doen.Maar ook al doen ze het nu niet meer zo:ik heb een nare ervaring en ga er dus nooit meer heen.
Vroeger ging ik gewoon met mijn zadel(zonder paard) naar Hypodrama om het te laten vullen.
Dat was toen heel normaal.Gewoon ff wat wol erbij...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:22

Zo zie je maar dat er met iedere zadelmaker wel eens wat is wat niet goed gaat, maar dat kan ook niet anders.

Ja, ik ben ook wel eens zo met een zadel naar Hypodrama geweest. Volgens mij moest ik wel een dekje meenemen waar ik 1x mee gereden had.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:22

Babootje schreef:
PartoutZ schreef:

Ik heb juist mindere ervaring met hun.

Maar goed, het blijft moeilijk, je zou bijna zelf ervoor gaan leren, zodat je niet 'bedonderd' kan worden. Ik vind alle slechte ervaringen leerzaam hoor, dan heb ik weer iets om op te letten! Maar ik heb nu eindelijk voor het eerst een zadel waar paard al een jaar onder loopt en 0,0 protest geeft. Dat heeft toch een heel aantal zadels en ellende geduurd.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:26

Soms wenste ik ook dat ik iets studeerde waardoor ik mijn eigen zadel zou kunnen maken. :') Maar goed, aangezien dat niet zo is ligt mijn vertrouwen nu in Arno. Het is al met ups en downs gegaan maar voorlopig gaat het goed.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:22

Ik heb mijn gloednieuwe Arno Brandt zadel nu een week of 8 in gebruik. Ligt fijn op m'n paard en ik zit er ook lekker op. Maar... helaas slijten sommige plekken van het zadel enorm snel, terwijl andere plekken er nog als nieuw uit zien. Het zilveren biesje was binnen 2 weken al helemaal weggesleten en de zadelrokjes en zweetbladen beginnen behoorlijk kaal te worden. En dan heb ik het niet over gebruikelijke slijtage die je natuurlijk kan verwachten. Ik heb Arno een berichtje gestuurd. Ik ben benieuwd naar de service die hij gaat leveren.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:24

Ik heb nog niks gehoord .........

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:39

Ik heb ook geen goede ervaringen met Van Rijs, koop er in ieder geval geen zadel meer.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:12

Horseware schreef:
Ik heb mijn gloednieuwe Arno Brandt zadel nu een week of 8 in gebruik. Ligt fijn op m'n paard en ik zit er ook lekker op. Maar... helaas slijten sommige plekken van het zadel enorm snel, terwijl andere plekken er nog als nieuw uit zien. Het zilveren biesje was binnen 2 weken al helemaal weggesleten en de zadelrokjes en zweetbladen beginnen behoorlijk kaal te worden. En dan heb ik het niet over gebruikelijke slijtage die je natuurlijk kan verwachten. Ik heb Arno een berichtje gestuurd. Ik ben benieuwd naar de service die hij gaat leveren.

Ik heb dit ook. Heb dit tegen Arno gezegd en hij stuurt mijn zadel terug naar Engeland, dit mocht echt niet. Ik heb alleen afgesproken dat ik mijn zadel inlever als ik hem kan missen en nu ik naar de kampioenschappen mag word dit iets later.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:34

Ik heb mijn hoofdstel binnen.
Ziet er super mooi uit.
Dacht eerst dat hij donkerder was dan mijn zadel,maar na hem er naast gehouden te hebben is het precies dezelfde kleur.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:19

ambre schreef:
Hier ook geen goede ervaring met van Rijs,komen opvullen voor tig paarden en nemen dan je zadel mee naar de werkplaats waar iemand anders het vervolgens op kan halen.
Geen nacontrole nix!Knappe man om alles te kunnen onthouden en precies zo op te vullen dat het super past.

Maar dat schijnen ze tegenwoordig ook anders te doen.Maar ook al doen ze het nu niet meer zo:ik heb een nare ervaring en ga er dus nooit meer heen.
Vroeger ging ik gewoon met mijn zadel(zonder paard) naar Hypodrama om het te laten vullen.

Ik heb ook slechte ervaring bij Van Rijs gehad. Maar niet bij Jan. Maar als je een paard met zo'n moeilijke rug hebt en je al een aantal miskopen hebt gehad..... Bij Van Rijs weet je iig meteen hoe t ligt ( ben je zelf bij ). Bij een maatzadel niet. Maar da's mijn mening.

bon24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:22

Hallo allemaal!

Ik heb van het weekend een e-mail gestuurd naar Arno omdat ik ook graag een zadel van hem wil. Heb ook een paard met een zeer moeilijke rug en al mijn vorige zadels passen niet en paard is ontzettend angstig en onrustig onder het rijden.

heb vandaag antwoord op de mail gehad met uitleg over de zadels, de service, de levering en de prijzen. vond het een nette en duidelijke mail en heb meteen geantwoord. ik ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben en hoop dat dit mijn 1e goede ervaring gaat worden want ik ben bijna hopeloos na al die rotzooi op mijn paard zijn rug.

vind het fijn dat iedereen zijn ervaringen hier deelt zo heb ik een beter beeld gekregen van het zadel en de service, en zo makkelijker een keuze kunnen maken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:23

ambre schreef:

Doen ze zeker tegenwoordig anders... :D :D :D :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:07

bon24 schreef:
Hallo allemaal!

Ik heb van het weekend een e-mail gestuurd naar Arno omdat ik ook graag een zadel van hem wil. Heb ook een paard met een zeer moeilijke rug en al mijn vorige zadels passen niet en paard is ontzettend angstig en onrustig onder het rijden.

heb vandaag antwoord op de mail gehad met uitleg over de zadels, de service, de levering en de prijzen. vond het een nette en duidelijke mail en heb meteen geantwoord. ik ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben en hoop dat dit mijn 1e goede ervaring gaat worden want ik ben bijna hopeloos na al die rotzooi op mijn paard zijn rug.

vind het fijn dat iedereen zijn ervaringen hier deelt zo heb ik een beter beeld gekregen van het zadel en de service, en zo makkelijker een keuze kunnen maken.

Zijn vrouw handelt de mails af. Dis komt dus niet van Arno zelf.

Hij komt bij mij vrijdag weer. Hopelijk heeft hij deze keer iets bij wat past :D. Paardje is wel dikker (gewoon vet!) geworden en gegroeid in de vakantie. Zal allemaal niet meevallen om het passend te krijgen en te gaan houden met zo een jonkie.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:15

Ik kreeg bericht dat hij morgen eind van de middag/begin van de avond komt.
Ben benieuwd of het zadel nu past.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:35

Ik heb een zadel bij hem gekocht maar vind de levering wel erg lang. Ga richting de 18 weken! Afspraak is nu wel gemaakt maar ook al weer 1 keer verzet...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:29

Ik ben als mn zadel eenmaal komt (ook hier alweer n week opgeschoven) ruim op de 20 weken.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:15

Hier foto's van mijn hoofdstel,ik heb er 2 neusriemen bij.
Hij valt niet al te groot,de keelriem al helemaal niet.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:24

Ohhh dat jij foto's op bokt durft te zetten met een slof :') :D _/-\o_ hahahahaha!

Hij ziet er goed uit hoor!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:31

Maar ik rij er niet mee hoor,puur voor de show.... ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 07:30

Ja, anders is het zo kaal he :D