Kan net qua lengte toch? Met 80cm zit ik op de rand van het zweetblad

Oh en had perongelijk ongelijk aangesingeld.. dit is na het rijden
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:[ [url=m/BiXNf0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kan net qua lengte toch? Met 80cm zit ik op de rand van het zweetbladdit is de horka
Oh en had perongelijk ongelijk aangesingeld.. dit is na het rijden
Daphara schreef:xxxmh schreef:Vraagje nog, de edix crescent singel is dat echt elastiek daartussen of niet? Ben zelf altijd bang dat ik die dan te strak aan singel of is dat niet het geval met dit elastiek?
Dit elastiek is 3 lagen dik, waarbij de vezels in het middelste stuk de andere kant op liggen. Het is niet met de hand te rekken. Het zorgt dus niet voor rek in de singel, maar voor flexibiliteit tijdens de beweging van het voorbeen. Bij wijze van kan het middenstuk onafhankelijk van de zijstukken meebewegen.
3 lagen elastiek, dat je niet met de hand kunt rekken, is het enige goede soort elastiek aan een singel. Wetenschappelijk onderzoek heeft al aangetoond dat elastiek dat wel in de lengte rekbaar is, zorgt in bijna alle gevallen voor een verhoogde ademhaling en hartslag bij een paard.
Freyr schreef:Omdat hier een aantal met de edix crescent zitten:
Staat de singel aan de voorkant bij jullie ook iets af? Paard stond wel vreselijk onderuitgezakt vanavond met passen, dus morgen weer even kijken. Alleen de middelste padding van de singel staat iets af van haar buik. Nu twijfel ik of het toch de juiste singel voor haar is. De gespen zaten echt heel, heel erg mooi.
Daphara schreef:Singels zijn ook niet bedoeld om het (naar voren of achter) schuiven van een zadel te voorkomen.
Dus als een singel mooi past: goede lengte, gespen recht en de elleboog vrij (ook in beweging) en je zadel schuift toch, dan heb je een zadelprobleem en niet een singel probleem.
MyWishMax schreef:Tenzij door de singelplek en de singel het zadel naar voren getrokken wordt door de singel.
Bij een goed passende singel hoort het zadel idd stil te liggen en dekjes ook. Maar het verkeerde model kan het zeker wel laten schuiven.
Zonder singel of met hele losse blijft mijne keurig liggen, met goede model singel ook. Zodra ik verkeerde model eraan heb en aangingen probeert de singel het zadel naar vorennte trekken, singelstoten sluiten dan niet aan op plek van gespen van singel.
Een singel lost een slecht passend zadel niet op. Net zo min als een anti slip onderleggerMaar ook de singel moet geschikt zijn.
JenniferU schreef:Bij mij stond de singel ook niet af, maar zadel bleef iets schuiven.
Mattes:
[ [url=m/y7J1Vt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edix cresent 65
[ [url=m/NctUho.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edix cresent 75
[ [url=m/PXwgyL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu met de mattes cresent zijn alle problemen opgelost incombinatie met t zadel aanpassen.
Igniss schreef:Hier is mijn merrie in 4 maanden uit haar edix gegroeid![]()
[ [url=m/3Z16QR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toen ik hem kocht
[ [url=m/P3z8dw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gisteren. Ze was was ook een stuk boter
Nu aan het twijfelen of ik hem een maat groter koop of dat ik voor nu bij de rossner blijf. Die is wel lang genoeg en loopt ze prima onder
Daphara schreef:Igniss schreef:Hier is mijn merrie in 4 maanden uit haar edix gegroeid![]()
[ [url=m/3Z16QR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toen ik hem kocht
[ [url=m/P3z8dw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gisteren. Ze was was ook een stuk boter
Nu aan het twijfelen of ik hem een maat groter koop of dat ik voor nu bij de rossner blijf. Die is wel lang genoeg en loopt ze prima onder
Oh wat goed dat je die Comfort gehouden hebt, ik zou die inderdaad gebruiken. Prima singel, heb ik jaren lang voor mijn ruin gebruikt.
Igniss schreef:Ja ze vind die heel fijn, beweegt er ook mooi ruim onder.
Ze was wel even boos met aaningelen tot ze in de gaten had dat dit de andere singel was. Toen was alles weer dikke prima.
De gespjes zitten niet helemaal horizontaal, en 1 zit altijd een gaatje strakker. Maar dat ligt meer aan hoe mijn singelstoten lopen denk ik.
[ [url=m/LARQpw.jpg]Afbeelding[/url] ]