[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:44

dianaw33 schreef:
Otti1977 schreef:
Ik heb een singel gevonden die denk vergelijkbaar is met oude model van barefoot. Kent iemand deze?

[ [url=m/8llyNX.png]Afbeelding[/url] ]

Waarom produceert Barefoot niet gewoon weer ook die oude singel? Niet alle vernieuwing is verbetering.

Die oude singel ging op een gegeven moment kapot. Het elastiek rekte verder dan het leer en dan ging na verloop van tijd de singel doorscheuren omdat alleen zacht leer met een schuim-vulling de trekkrachten van het èrg stevig aansingelen niet eeuwig kan verdragen. Dus daarom moest het ontwerp veranderen.

De singels zoals ze nu zijn hebben dat elastische deel min of meer los er bovenop liggen zodat het elastiek probleemloos aangespannen kan worden en kan werken, terwijl de zacht gevulde lederen basis van de singel gewoon netjes stil rond het paard blijft liggen en geen last heeft van bewegend elastiek :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:45

Oryani schreef:
Pmarena, een poosje terug had je het over een losse zitversmaller voor de Barefootzadels. Enig idee wanneer die er aan komt?

Ik heb er hier 1 liggen en 1 is er nog bij iemand om te testen...bedenk ik me nu dat ik daar niks meer van gehoord heb :o

Ik zal het nog eens navragen inderdaad wanneer ze "echt" komen :)

Oryani

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:14

Ah, top!

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:30

Citaat:
Heb inmiddels een afspraak gemaakt met een reguliere zadelpasser. De gegeven opties waren toch niet in de buurt. Ben benieuwd.

Citaat:
Hopen dat je daar wijzer van wordt. Veel hebben geen of zeer beperkte kennis van (semi) boomloze zadels.

Inmiddels een afspraak gehad en super tevreden. Heb 2 zadel laten checken en de conclusie was dat mijn boomzadel niet op mijn paard past en mijn boomloze wel met wat aanpassingen aan de panelen. Dit betreft een boomloos zadel (Freeform) wat ik een tijdje terug nieuw heb gekocht en door de verkoper met de juiste afstelling was geleverd. Na een paar keer rijden was ik niet tevreden met het boomloze zadel en helaas werd ik niet goed geholpen door de verkoper. Terwijl het vrij simpel te verhelpen was.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:28

Wat jammer dat de dealer van Freeform het niet kon oplossen - maar wel fijn dat het nu past!

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:04

Citaat:
Die oude singel ging op een gegeven moment kapot. Het elastiek rekte verder dan het leer en dan ging na verloop van tijd de singel doorscheuren omdat alleen zacht leer met een schuim-vulling de trekkrachten van het èrg stevig aansingelen niet eeuwig kan verdragen. Dus daarom moest het ontwerp veranderen.

Grappig, ik heb soort van het omgekeerde met mijn oude barefootsingel: het elastiek is nog prima maar het leer lijkt aan 1 kant iets opgerekt waardoor het daar wat rimpelig is. Maar daardoor is hij nog steeds prima te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:15

pmarena schreef:
Nee Don toets maar eens Gloockler in bij Google en dan afbeeldingen bekijken, aparte snuiter is dat :D En hele bling merk collectie ruitersportartikelen :P

Guilty as charged: [***] met zijn Gloockler dekje onder de Firenze: :D

Afbeelding

Dat gouden randje van die gouden Ghost past inderdaad wel echt perfect bij het gouden randje van het dekje, allebei hebben ze er iets glitterigs in. 8-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:23

dianaw33 schreef:
Citaat:

Grappig, ik heb soort van het omgekeerde met mijn oude barefootsingel: het elastiek is nog prima maar het leer lijkt aan 1 kant iets opgerekt waardoor het daar wat rimpelig is. Maar daardoor is hij nog steeds prima te gebruiken.

Dat is dus niet het omgekeerde maar precies het (beginnende) probleem wat ik omschrijf :P

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:25

pmarena schreef:
dianaw33 schreef:
[quote="Otti197
Ik heb een singel gevonden die denk vergelijkbaar is met oude model van barefoot. Kent iemand deze?

[ [url=m/8llyNX.png]Afbeelding[/url] ]

Wade arom produceert Barefoot niet gewoon weer ook die oude singel? Niet alle vernieuwing is verbetering.

De singels zoals ze nu zijn hebben dat elastische deel min of meer los er bovenop liggen zodat het elastiek probleemloos aangespannen kan worden en kan werken, terwijl de zacht gevulde lederen basis van de singel gewoon netjes stil rond het paard blijft liggen en geen last heeft van bewegend elastiek :)

Tja probleem wat ik nu heb is dat het echt te veel elastiek is. Bij oude singel lag m'n zadel als een huis. Nu met de nieuwe al 2 keer ernaast gelegen omdat m'n zadel gewoon niet vast ligt. Met een zwaar gekneusd bekken als gevolg. Ik heb hem nu verkocht. Maar nu op zoek naar iets wat vergelijkbaar is met de oude. Heb gelukkig nog even om te zoeken. Zie me voorlopig nog niet op m'n paardje zitten. Baal ervan. Dus als iemand tips heeft. Mijn voorkeur is leer.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:10

xyzutu2 schreef:
pmarena schreef:
Nee Don toets maar eens Gloockler in bij Google en dan afbeeldingen bekijken, aparte snuiter is dat :D En hele bling merk collectie ruitersportartikelen :P

Guilty as charged: Rio met zijn Gloockler dekje onder de Firenze: :D

[ [url=m/e6xGLL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat gouden randje van die gouden Ghost past inderdaad wel echt perfect bij het gouden randje van het dekje, allebei hebben ze er iets glitterigs in. 8-)

Heb even iets gemist!? Kunnen er inlages in dat leuke dekje <<) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:28

Neen. :+
Ik had de Ghost aangepast zodat je er ook zonder inlages mee kon rijden. :)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:37

Zulke dekjes kun je met inlages laten maken! Informeer maar eens bij JVdekjes op Facebook....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:57

Bianca - Goockler had ik nog nooit van gehoord, maar ik sta er niet van te kijken - sommige stands waren alleen te bezichtigen met een zonnebril 8-) :+

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:38

@Kitty even een vraag over die Burioni 'western'pad. Ik ben meer op zoek naar een mooie felrood dekje en die zijn maar weinig te vinden. Burioni heeft mooie kleurtjes. Maar mijn paard is erg gevoelig op zijn rug. Ik rijd o.a in een dekje met een 3 mesh inlage die jullie verkopen met daarboven op een moosgummi of bij zwaardere ritten in een ander pad een dunnere 3mesh inlage met daarboven op een hd inlage. Waar zijn deze Burioni pads mee te vergelijken, en dan bedoel ik eigenlijk, met welke inlage....

Ik denk dat ik pech heb, maar als ik het niet vraag zal ik het antwoord nooit weten.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:56

Otti1977 kan iemand je niet helpen met zo'n oude singel? Ik zal toch niet de enige zijn die nog zo'n ding heeft liggen.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:27

Ik ga het denk met deze proberen
Afbeelding

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:18

Je kunt hem altijd terugsturen als het niets is. Succes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:29

Hopelijk is die singel de oplossing voor je :j

Ik vind zelf smalle singels ook veel fijner dan brede....baalde er dan ook van dat die nieuwe van BF zo modern breed was geworden...voor ponies is dat (vaak) gewoon niet fijn... maargoed dat oude ontwerp dat konden we gewoon niet blijven maken toen bleek dat het niet duurzaam genoeg was naar de BF standaard.

Volgens mij is het al 10 jaar geleden dat die oude singels niet meer gemaakt werden, dus de meeste zullen zachtjes aan wel kapot zijn.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:59

Hij lijkt me beetje vergelijkbaar met de oude van barefoot.
Ik schrok ook beetje van het formaat van de nieuwe. Ik heb hem gelukkig weer kunnen verkopen.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:27

Nu waren langere maten sowieso al wat breder volgens mij waardoor het nog een beetje extra vertekent :P Ik vind het zo'n suffe ontwikkeling, die brede singels...had gehoopt dat het een mode-gril was maar het lijkt er op dat het zo blijft -O-

Gelukkig zijn de Stretch & Breath singels wel lekker smal :)

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:04

Ik weet niet hoe smal de kleine maatjes waren maar ik heb een oude van 75 cm en die haalt op het brede ondergedeelte ook maar net aan 10 cm.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:24

Deze zijn beide 55 cm lang..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:16

Oja verrek, de gespen zit op hetzelfde punt, had ik niet eens gezien met mijn moeie hoofd :oo

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:42

Mijn oude barefoot singel is ook langzaam aan het begeven.....en hij is zo fijn.... -O-

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:45

Zou ik hier een vraag kunnen stellen ivm pads & boomloze zadels?
Ik ben al een tijdje informatie aan het inwinnen over boomloos en de bijhorende pads. Nu vroeg ik mij hoeveel verschil er is tussen zo'n pad voor onder een boomloos zadel en barebackpad? Weet iemand het verschil qua inlages, ruggengraatvrijheid, is het een harder of zachter dan het ander, ...?

En nog een ander vraagje: heeft iemand hier ervaring met de Libra boomloze zadels?
(Voor recreatief gebruik, dwz enkele keren in de week < uur rijden en soms een wandeling van ong 2 uur. Wel voor een dun paard met een wat hogere schoft.)

Alvast bedankt!