[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 15:24

Ik heb net een heel mooi zwart zadeltje binnen gekregen. :)
Hoe saai zeg, alleen zwart. Dat ie maar gauw ergens bij een tester blijft hangen. _O-

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 15:28

Volgens mij heb je dat zelf besteld Joke :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 15:32

Hihi ja tuurlijk. Maar aangezien mijn piccolo is blijven hangen bij een tester, heb ik het nieuwe demozadel maar direct besteld volgens de wensen van degene die dit zadeltje wilt testen. Als ie bevalt, blijft ie daar. :)
Kan ik eindelijk eens een bordeaux roma piccolo bestellen daarna. :D
(En die andere zwarte piccolo was sowieso al op bestelling)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 15:36

Mooi!!! :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 15:38

Heb ondertussen op de bok op het zadel gezeten, moet zeggen dat die wrongen van een firenze voor mij echt niet interessant zijn. Geef mij maar Quilty & Roma. :) <3

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:19

Iemand was op zoek naar de zitting van de barefoot just adjust. Maar wie???

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:47

Ik zit echt enorm in dubio. -O-
Zoek me nu een aantal dagen suf naar een boomloos zadel in een kleine maat via bokt en marktplaats.
Er is gewoon NIKS te vinden..
De ghost vind ik geweldig maar ik krijg maar geen reactie, een nieuwe florac piccolo vind ik toch wel zonde: er komen kleine kinderen op. -O-
Mijn zadel is nog nul reactie op gekomen dus dan moet ik ook nog dik bijleggen, en dat wil ik momenteel echt even niet. -O-

Ik zie nu wel een barefoot ik hoop maat 1 zonder vps, die 2 cm langer als het huidige zadel zit ik niet mee dat is de ghost ook wel.
Maar de pad is 58 cm zag ik, dat is minder.
Is het geen optie om een kleinere strak passende pad onder een maat 1 te leggen of is dat met een maatje c pony echt veel te groot?
De vps maakt het geheel ook weer stugger, vandaar dat het mogelijk kans heeft?
Echt lastig, dit kieffer zadel bleek geen 16.5 inch maar 15.5 en is dus nog te lang.
Ik hoop dat jullie je mening willen geven, want ik weet het echt even niet meer. -O-
Alles wat ik geschikt vind is dus gebruikt niet te krijgen. :') %) -O- #)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:30

Moonfish13 Misschien iets meer tijd nemen om rustig te zoeken en een keus te maken.
Er zijn best korte zadels maar of ze dan in jou budget vallen.
Als een 15,5 inch boomzadel te lang is dan spreek je over een 40 cm nu kunnen daar keilkussens onder gezeten hebben en dan iets langer zijn geweest. Maar veel ruimte is er dus niet en het moet ook nog eens leuk staan natuurlijk. Maar hoe groot zijn die kinderen? kan je niet beter kijken dan naar een boomloos kinderzadel Barefoot of Ghost heeft volgens mij ook een kindermaat.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:45

moonfish schreef:
De ghost vind ik geweldig maar ik krijg maar geen reactie, een nieuwe florac piccolo vind ik toch wel zonde: er komen kleine kinderen op.

Wat wil je weten? Heb ik iets gemist?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:45

Dat is uiteraard wat ik wil, maar dat lijkt iets met een speld in een hooiberg.
Keilkussens begin ik niet aan en je noemt zelf inderdaad het budget al.
Alles is te maken, das duidelijk. :Y)
Een ghost piccolo of barefoot maat 0 zou top zijn, maar de eerste zal je 94% zeker niet gebruikt vinden. De tweede zal ook knap lastig worden.
Om nou even 500 euro te betalen zodat een ander rondjes op mijn pony kan hobbelen?
Ik had gehoopt dat er enigsinds interesse in mijn zadel zou zijn en dat valt tegen.
Er moet een maatje kleine 36 in passen, de rest is kleiner.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 30-05-15 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:47

Kwetal schreef:
moonfish schreef:
De ghost vind ik geweldig maar ik krijg maar geen reactie, een nieuwe florac piccolo vind ik toch wel zonde: er komen kleine kinderen op.

Wat wil je weten? Heb ik iets gemist?

Haha oh sorry. :+
Ging om een verkoopster op marktplaats. :Y)
ik had er een gezien, oude model ghost, maar heb nooit meer antwoord gekregen van de verkoopster op mp.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:49

De ghost is er ook nog in kindermaat. Dus kleiner dan de piccolo. Weet niet of daar een kleine maat 36 in past alleen.. En ga je wslk ook niet tweedehands vinden..

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:51

Sja... Toch geduld hebben denk ik moonfish... Ik heb heel lang gedaan over de verkoop van mijn barefoot lexington, en uiteindelijk toch kunnen verkopen. De Arizona ging een stuk sneller, soms gewoon weinig vraag... Ghost heeft idd de Bambino als kinderzadel. Weet niet hoe lang die is...

Ik ben nu op zoek naar een Notting Hill om te testen/voelen/proef zitten voor ik m ga bestellen. Als dat niet bevalt op zoek en ghost piccolo gaan testen. De gewone Roma op equiday op gezeten, maar die vond k echt te ruim haha

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:53

Raamzicht schreef:
De ghost is er ook nog in kindermaat. Dus kleiner dan de piccolo. Weet niet of daar een kleine maat 36 in past alleen.. En ga je wslk ook niet tweedehands vinden..

De piccolo zou prima zijn in zijn geval.
Maar ik heb nog nooit een nieuw model ghost te koop gezien.
Positief voor Ghost, minder voor mij.
Er zijn echt bijna alleen flutzadels te koop boomloos tweedehands in deze maat.
Ik gluur al een tijdje regelmatig op marktplaats maar eigenlijk niks voor kleintjes.
Daarom baal ik ook zo. :+

Lang over een Lexington?
Ik had mijn Trekker binnen 24 uur verkocht en opgehaald, super vlot.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:06

Met zadels kopen en verkopen weet je het nooit. Zoek je iets kan je het niet vinden en heb je het en wil je het verkopen dan staat ineens heel marktplaats ermee vol :D

Buitenzinnig heeft soms wel eens iets leuks in de aanbieding een testzadel of een zadel met een klein foutje , maar ja ook dan moet dan maar net je model zijn of in je budget passen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:09

True. :')
Ik koop nooit meer een pony, maar gewoon voortaan weer een paard! :')
Gein, maar ik snap ineens de frustratie van mensen met pony's over dingen als niet passende zadels en beschermers. :Y)
Ik dacht altijd zo erg kan het niet zijn. :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:52

Ja hoor, heb nog steeds een quilty met extra stiksel en een oud model ghost liggen. Dat oude model zou prima zijn voor kids, zitten al de nodige beschadigingen op ;) heeft alleen geen verstelbare cantle en de lengte weet ik zo niet uit mijn hoofd

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:53

Nou, zo erg is het dus wel moonfish :+

Is het een idee om een Ghost te bestellen in suede of wol? Dat is goedkoper.... en anders toch geduld hebben :o

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:12

Ik val even binnen als het niet erg is met een vraagje.. Onlangs heb ik dus een Trekker Ultimate Luxury gekocht voor mijn Tinker merrie. Ik had al reeds een Trekker Pro Endurance, waar ik gewoon DOL op was. De zadels passen prima en zitten heerlijk. Echter dient mijn nieuwe zadel niet enkel voor mij, maar ook voor mijn moeder. Mijn moeder is echt niet veel zwaarder dan ik, maar heeft wel een euhm.. iets groter achterwerk :o Het probleem is dus dat dit iets meer op de cantle komt. Ik vermoed dat de Trekker standaard op 18 inch staat qua zitting, dus die kan niet groter.. Nu, als mijn moeder dus op het zadel zit, vond ik het erg in de rug drukken van mijn merrie. Natuurlijk is dit zonder pad..
Afbeelding

Ik heb het al reeds gevraagd aan de zadelpasser, wat ik het beste kan doen. Zij zei dat ik de kussens wat meer naar achteren kon doen of dus gebruik moet gaan maken van een pad met inlages. Ik heb een pad op het oog, een Torsion aangezien ik regelmatig langere afstanden rijd. Maar die is direct nogal duur en aangezien we toch graag eens een rondje willen rijden zonder discomfort van mijn paard kwam ik een Norton Endurance pad tegen in de aanbieding. De vraag is.. is dit voldoende? Er zitten geen verwisselbare inlages in. (is in principe niet nodig met een Trekker zadel natuurlijk..) Of kan iemand mij een andere, goede en niet al te dure pad aanraden die ik tijdelijk zou kunnen gebruiken?
http://www.ekkia.co.uk/products/saddle- ... /--Z02801/

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:56

Jackytje schreef:
Ik val even binnen als het niet erg is met een vraagje.. Onlangs heb ik dus een Trekker Ultimate Luxury gekocht voor mijn Tinker merrihttp://www.kifrahorse.nl/webshop/k ... rting.html. Ik had al reeds een Trekker Pro Endurance, waar ik gewoon DOL op was. De zadels passen prima en zitten heerlijk. Echter dient mijn nieuwe zadel niet enkel voor mij, maar ook voor mijn moeder. Mijn moeder is echt niet veel zwaarder dan ik, maar heeft wel een euhm.. iets groter achterwerk :o Het probleem is dus dat dit iets meer op de cantle komt. Ik vermoed dat de Trekker standaard op 18 inch staat qua zitting, dus die kan niet groter.. Nu, als mijn moeder dus op het zadel zit, vond ik het erg in de rug drukken van mijn merrie. Natuurlijk is dit zonder pad..
[ Afbeelding ]

Ik heb het al reeds gevraagd aan de zadelpasser, wat ik het beste kan doen. Zij zei dat ik de kussens wat meer naar achteren kon doen of dus gebruik moet gaan maken van een pad met inlages. Ik heb een pad op het oog, een Torsion aangezien ik regelmatig langere afstanden rijd. Maar die is direct nogal duur en aangezien we toch graag eens een rondje willen rijden zonder discomfort van mijn paard kwam ik een Norton Endurance pad tegen in de aanbieding. De vraag is.. is dit voldoende? Er zitten geen verwisselbare inlages in. (is in principe niet nodig met een Trekker zadel natuurlijk..) Of kan iemand mij een andere, goede en niet al te dure pad aanraden die ik tijdelijk zou kunnen gebruiken?
http://www.ekkia.co.uk/products/saddle- ... /--Z02801/

Ik weet niet wat je onder een niet te dure pad verstaat, maar ik heb nog 2 roze pads in de aanbieding. De pads zijn kwalitatief gezien vergelijkbaar met de Mattes pads: http://www.kifrahorse.nl/webshop/kifra- ... rting.html

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:15

Ligt de wervelkolom van dat paard er nou zo bovenop??? Het lijkt of de lange rugspieren missen? Kan je moeder echt niet wat naar voor??? In elk geval een pad met inlagen en het liefst iets met vacht of zo....

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:25

Nee, wervelkolom steekt niet écht uit. Maar is wel duidelijk voelbaar. Ze is enkele jaren geleden graatmager geweest. Ze is er mooi bovenop gekomen, maar die rug blijft een klein beetje beenderig. Ikzelf vond het héél bizar om te zien hoe het zadel zo 'in' de rug zakte! Hier enkele foto's zonder ruiter. Ik kan nog eens zien of mijn moeder wat meer naar voren kan zitten idd. Ik heb het probleem namelijk niet.

Afbeelding
Afbeelding

De pad dat ik wou kopen is een Torsion Cool Pad (http://www.go-barhuf.de/bilder/seiten/g ... rsion5.jpg). Met deze heb ik ook gereden bij het zadelpassen. Prachtige pad, én met inlages. Misschien moet ik toch gewoon maar doorsparen hmm.. Kost 150 euro (excl. inlages vermoed ik)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:28

Hoeveel scheelt suede of wol Kwetal?
De oude ghost is ook zeker een optie, op dit moment stel ik mooi op plaats 20.. :')

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:35

moonfish13 schreef:
Hoeveel scheelt suede of wol Kwetal?
De oude ghost is ook zeker een optie, op dit moment stel ik mooi op plaats 20.. :')

Een Quevis/Quilty in wol (of suede) is 418 euro en een Ghost Barebackpad (die het zelfde onderstel heeft als een normale Ghost, maar waar de pommel en cantle ontbreken) kost 279 euro. Op die Barebackpad kan je gewoon rijden met beugels er aan (maar graag wel een pad er onder voor boomloos wanneer je echt gaat rijden)
De Barepackpad is ook een heel stuk korter, maar dan moet je ruitertje ook een niet al te groot achterwerk hebben

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:41

Die barebackpad is denk ik te weinig voor de ruitertjes, de oudste wel maar de andere niet.
De wollen versie vind ik wel erg leuk, eens goed over na denken.
Dat oude model ghost trekt mij ook wel erg, maar dat moet wel passen ik heb er een bericht uitgegooid.
Ik zie ook goede resultaten met leerverf op bokt, indringverf, dus dat valt wel bij te werken.
Vind ik nog best leuk ook om te doen.