Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ollytje schreef:oke, ik heb ze ook gehad de heavy duty maar met het vorige BF zadel mee verkocht (dom) ...
Ik vond de hd inlages idd precies zoals jij zegt een beetje plankerig , en was zelf een beetje bang dat deze in combinatie met de 3 lagen vps de rug dan wat minder goed volgen. Mijn paardje heeft een lichte holling in haar rug en een hoge schoft dus daar moet ik dan voorzichtig mee zijn.
Het zadel is nieuw en nog erg stug. ik ben er toch wel heel blij mee , het is iets wat tussen mijn oren zit maar ik voel me er prettiger op door de 3 lagen vps.. Ik vind trouwens dat het Notting Hill zadel nog steeds een heel fijn close contact gevoel heeft maar ik kom ook van een boomzadel af. Ik denk dat ik de HD toch weer ga proberen omdat ik het smalle zitten zelf wel fijn vind vanwege heupproblemen.
Blijheid schreef:Hoe lang heb je het zadel al, en hoe vaak rij je ermee?
Of anders gezegd, wat vind jij 'ingereden'?
Kirsha schreef:Uit de Barefoot-pad? Volgens mij wordt het juist aangeraden om dat niet te doen (ook niet met wassen), omdat je ze snel stuk trekt? Dan kan ik er net zo goed en andere pad zonder inlages onder leggen lijkt me
pmarena schreef:Ollytje schreef:oke, ik heb ze ook gehad de heavy duty maar met het vorige BF zadel mee verkocht (dom) ...
Ik vond de hd inlages idd precies zoals jij zegt een beetje plankerig , en was zelf een beetje bang dat deze in combinatie met de 3 lagen vps de rug dan wat minder goed volgen. Mijn paardje heeft een lichte holling in haar rug en een hoge schoft dus daar moet ik dan voorzichtig mee zijn.
Het zadel is nieuw en nog erg stug. ik ben er toch wel heel blij mee , het is iets wat tussen mijn oren zit maar ik voel me er prettiger op door de 3 lagen vps.. Ik vind trouwens dat het Notting Hill zadel nog steeds een heel fijn close contact gevoel heeft maar ik kom ook van een boomzadel af. Ik denk dat ik de HD toch weer ga proberen omdat ik het smalle zitten zelf wel fijn vind vanwege heupproblemen.
Nou, Hoooo.... ik vind de HD inlages absoluut niet plankerig hoor
De Notting Hill wel trouwens...voor mij persoonlijk is dat triple VPS echt een beetje "too much" zeg maar
Had je wel echt HD inlages dan, gezien je "plankerig" er wel bij vindt passen...? Waren het geen oudere Dubbeldikke of Flex inlages wellicht?
HD zijn juist superfijnIk gebruik ze bij die van mij, is nu een jaar of 20 met een wat diepere rug en schoft die er wat meer uitkomt en daarvoor zijn ze ook echt super
Ze zijn nog steeds heel soepel en veerkrachtig, maar dan wel met een extra drukverdelend plaatje erin.
Binkster schreef:Thanks ik ga er meteen kijken. Helaas kan ik niet veel 2de hands barefoot zadels vinden. Neem aan dat er dus veel mensen erg blij zijn met hun barefoothoop binnenkort ook bij de groep gelukkige barefoot rijders te horen hihi