Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jowien schreef:Ik zit met een vraag over een singel. Ik heb een rechte dressuursingel nodig. Mijn eisen: er moet in het midden onderaan een ring zitten, en de gespen moeten van RVS zijn. Ik vind op internet de Barefootsingel, de FRA superdresuursingel en de Westip.
Heeft iemand hier ervaring met de FRA en de Westip?
uudje schreef:Hoorde ook dat als je eenmaal de sitting hebt losgehad, hij moeilijk weer netjes recht op zijn plaats is te krijgen.
En skyriding, geen een zadel kun je zo uit het rek trekken en op een paard leggen, zeker een boomzadel niet.
Dat zou een zadel verkoper toch moeten weten.
Buitenzinnig schreef:Helaas "denken" veel mensen nog in termen van een boom zadel en gaan de 2 soorten met elkaar vergelijken - willen ook graag dat ze er uitzien zoals een boomzadel, "want anders rijden ze voor gek" volgens hun meer traditioneel ingestelde vriendjes. Wat andere mensen van je denken is kennelijk nog steeds heel belangrijk.
Buitenzinnig schreef:Berdien schreef:Je mag toch gewoon starten met de meeste boomloze zadels in de basisklassen van de dressuur?
Ja, dat mag - maar zodra je de M voorbij bent, gaan ze eisen stellen.
Buitenzinnig schreef:Berdien schreef:Je mag toch gewoon starten met de meeste boomloze zadels in de basisklassen van de dressuur?
Ja, dat mag - maar zodra je de M voorbij bent, gaan ze eisen stellen.
Citaat:Het paard dient te zijn opgetoomd met een goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud verkerend Engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel, hoofdstel en bit. Het rijden met een westernzadel is niet toegestaan. Het zadel moet voorzien zijn van ruime beugels. Vanwege veiligheidsredenen mogen de stijgbeugelriemen en/of de stijgbeugels niet aan de singel worden vastgemaakt.