De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:41

Wauw, die zien er heel fijn uit.
Ook fijn om te lezen dat ze niet zwaarder worden met water.
Dat is wat ik nu vaak merk met mijn LeMieux. Na een buitenrit (door de plassen en modder) zijn de beschermers duidelijk wat zwaarder.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 08:24

Ik gebruik deze equilibrium nu een maand of 3 (zie paar pagina's terug) en ik ben er ook nogsteeds erg tevreden over. Ze nemen idd geen water op en zitten erg mooi qua pasvorm. Elastiek blijft ook mooi en ze draaien of schuiven niet. Tevreden over de ademendheid, nagenoeg geen warme benen hier, behalve als het paard echt bezweet is. Ik heb ze toen besteld bij Ride Away in Engeland. Had ze ook met 3 dgn binnen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:10

Zoals gezegd ter vergelijking nog de Equilibrium Tri-Zone All Sport Boots. Deze zijn het 'oude' model: rondom gesloten, hebben geen elastiek en geen leer aan de achterkant.
Pasvorm is iets minder mooi gevormd dan de open-fronted vind ik.

Deze zijn maat L en kunnen ook voor de voorbenen gebruikt worden. Ik heb ze alleen voor de achterbenen.

Afbeelding

Ter vergelijking naast maat L Achterbenen van LeMieux.
Afbeelding

En het setje compleet, super blij mee!
Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 00:26

Even een beetje een offtopic vraag.... Equifit is behoorlijk vaak genoemd als een enorm goede peesbeschermer maar in mijn zoektocht blijkt dat de dealers die er waren, het uit het assortiment gooien. Iemand een idee waarom?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-20 13:38

Bielsje schreef:
Even een beetje een offtopic vraag.... Equifit is behoorlijk vaak genoemd als een enorm goede peesbeschermer maar in mijn zoektocht blijkt dat de dealers die er waren, het uit het assortiment gooien. Iemand een idee waarom?

Ik denk dat het te duur is en dat ze het daarom te weinig verkopen. De prijzen lopen van 100 voor de basis tot 300 euro voor de nieuwere versies en dan heb je alleen 2 peesjes. Meestal wil je voor de achterbenen ook nog wat, dus de meeste mensen gaan toch voor wat goedkopers.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 02:09

Poe... Heb net de Equifit D-Teq beschermers gekocht. In Engeland |o
Nadat ik bij Dochorse had besteld en uiteindelijk de mededeling kreeg dat ze er niet meer waren (of ik een andere maat wilde... :roll: ) was Engeland een van de weinige opties in Europa. Gelukkig een beetje black friday korting erop en ik had een kortingscode van 10%!

Ik ben enorm benieuwd!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:10

Hebben jullie nog aanraders?

Ik heb nu een tijdje de Kentucky Turnout Boots in gebruik, maar merk dat hij schuurplekjes krijgt net onder de knie omdat de rand best wel stug is. Ik wil daarom deze peesbeschermers alleen nog met springen en buitenritten gebruiken (ze kunnen namelijk wel goed tegen een stootje) en een tweede paar beschermers die wat zachter is, bijvoorbeeld een 3 in 1 beschermer. Paard kan sowieso geen harde beschermers ivm schieffel.

Heb al naar de Lemieux Support beschermers gekeken maar die zijn toch van neopreen, iemand ervaring met hoe warm dit wordt? De brush boots zijn luchtiger maar hebben wel weer op dezelfde hoogte zo'n dikke rand bovenlangs. BoT ben ik niet zo fan van. HH claimt luchtige beschermers te hebben, wat zijn jullie ervaringen daarmee?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:10

Zo! Ik ben weer bijgelezen!

Die trizone open frontend zien er heel goed uit zeg! Zijn die alleen in Engeland te bestellen?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 16:07

annelinnie schreef:
Zo! Ik ben weer bijgelezen!

Die trizone open frontend zien er heel goed uit zeg! Zijn die alleen in Engeland te bestellen?

Ride away zit officieel in Engeland, maar heeft gewoon een Nederlandse site en voor zover ik me kan herinneren heb ik ze ook gewoon in euro's afgerekend. Ze waren ook met 4 dagen al binnen. Zou voor mij dus geen reden zijn om ze daar niet te bestellen. Ik kon ze toen ook nergens anders vinden hier.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 16:12

MxW schreef:
Hebben jullie nog aanraders?

Ik heb nu een tijdje de Kentucky Turnout Boots in gebruik, maar merk dat hij schuurplekjes krijgt net onder de knie omdat de rand best wel stug is. Ik wil daarom deze peesbeschermers alleen nog met springen en buitenritten gebruiken (ze kunnen namelijk wel goed tegen een stootje) en een tweede paar beschermers die wat zachter is, bijvoorbeeld een 3 in 1 beschermer. Paard kan sowieso geen harde beschermers ivm schieffel.

Heb al naar de Lemieux Support beschermers gekeken maar die zijn toch van neopreen, iemand ervaring met hoe warm dit wordt? De brush boots zijn luchtiger maar hebben wel weer op dezelfde hoogte zo'n dikke rand bovenlangs. BoT ben ik niet zo fan van. HH claimt luchtige beschermers te hebben, wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Volgens mij helaas eigenlijk alle 3 in 1 beschermers van neopreen. Ik heb de support boots van le mieux in het wit voor het losrijden bij wedstrijden en ik merk echt enorm verschil in warmte met mijn trizone beschermers. Benen komen er ook altijd zwetend onder vandaan, ookal is het airneopreen.
HH geeft wel zo'n claim op beschermers, maar als het alsnog met neopreen is dat zou ik ze aan me voorbij laten gaan.
Ik ben toen op zoek gegaan naar andere beschermers omdat 1 van mijn paarden altijd zo'n ruig randje haar had bij de bovenrand als ik ze af deed na de training. Ik gebruik nu de trizone open fronted en daar ben ik echt super tevreden over. Licht, stevig, heel erg ademend en geen schuurplekjes meer.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:33

Was er al een beetje bang voor dat de Lemieux warm zouden worden... Heel jammer. Zeker voor dat geld. Die van HH durf ik dan nog wel te proberen, die zijn niet zo duur.

De Trizone lijken op de foto's een harde schaal te hebben, klopt dat?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:48

Le mieux brush boots kun je nu voordelig bij Horze bestellen.
Ik ga voor de trizone open front maar hoop dat deze er ook komen in bruin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:24

MxW schreef:
Was er al een beetje bang voor dat de Lemieux warm zouden worden... Heel jammer. Zeker voor dat geld. Die van HH durf ik dan nog wel te proberen, die zijn niet zo duur.

De support boots worden wel wat warmer ja. Maar de brushing mesh niet hoor.. zelfs met die 30 graden benen niet warmer dan zonder.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:54

Even een snelle vraag: paard is 1.70 normaal beenwerk.
Passen de LeMieux brush boots voor dan L en achter XL?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:01

Ja dat denk ik wel :)

Mijn paard is 1,65 en heeft ook L voor en XL achter.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:20

MxW schreef:

Hmm nee, ze zijn rondom flexibel van het dikke, lichte schuim. En open Fronted hebben alleen een stukje leer aan de achterkant gestikt als aantik bescherming.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:40

Ik twijfel al langer voor die open front boots maar paard heeft een gevoelige huid dus dat hield mij toch nog een beetje tegen. Kan ze nergens even zien of voelen :=

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:34

Yvank_ schreef:
Ja dat denk ik wel :)

Mijn paard is 1,65 en heeft ook L voor en XL achter.

Dankjewel!
Heb ze besteld en ben benieuwd

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:52

Capriootje schreef:
Ik twijfel al langer voor die open front boots maar paard heeft een gevoelige huid dus dat hield mij toch nog een beetje tegen. Kan ze nergens even zien of voelen :=

Kom rustig langs :D de mijne heeft geen gevoelige huid dus daar kan ik helaas niets over zeggen maar verder erg tevreden erover.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 07:48

Ellen_ov schreef:
Capriootje schreef:

Kom rustig langs :D de mijne heeft geen gevoelige huid dus daar kan ik helaas niets over zeggen maar verder erg tevreden erover.

Ik gebruik ze bij 2 paarden en 1 daarvan heeft een gevoelige huid en nergens last van. Ze draaien niet, zijn heel licht, en klitteband hoef je ook niet strak aan te trekken om ze op hun plek te houden

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:50

SuperZodiaX schreef:
Ik gebruik ze bij 2 paarden en 1 daarvan heeft een gevoelige huid en nergens last van. Ze draaien niet, zijn heel licht, en klitteband hoef je ook niet strak aan te trekken om ze op hun plek te houden

Deze zou ik inderdaad zeker aandurven bij een paard met een gevoelige huid. De open fronted dan tenminste.

Ik ben daarnaast groot fan van de composities. Maar die zijn minder geschikt met een gevoelige huid.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:38

MariekeS_ schreef:
MxW schreef:

Hmm nee, ze zijn rondom flexibel van het dikke, lichte schuim. En open Fronted hebben alleen een stukje leer aan de achterkant gestikt als aantik bescherming.

Oehh, in dat geval lijken ze me perfect! Eerder wel naar gekeken maar was er toen van overtuigd dat er harde stukken in zaten, daarom voor Kentucky gekozen. Dan ga ik de Kentucky's denk ik verkopen...

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:23

Heeft iemand ervaring met de BR Horse Boot Pro Mesh X-Shape?
Afbeelding

Waarom ze me aanspreken is omdat de binnenkant hoger eindigd dan de sluitingen. Mijn paard heeft schiefels die bescherming nodig hebben tijdens het werk en die zitten vrij hoog.
Mijn vraag is vooral of dat "plastic" aan de binnenkant echt hard is of meer rubber? ivm schiefels moet het wel meevormen en vanbinnen zacht genoeg zijn.

En wil iemand voor mij maat M eens opmeten? ik kan nergens maten vinden en ze heeft smalle korte pootjes...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:14

Ik heb een variant op deze van kramer.nl. En ze zijn best zweterig.
Zou ze niet weer kopen.

De buitenkant is wel vrij flexibel.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:30

Sas_Mon schreef:
Heeft iemand ervaring met de BR Horse Boot Pro Mesh X-Shape?
[ Afbeelding ]

Waarom ze me aanspreken is omdat de binnenkant hoger eindigd dan de sluitingen. Mijn paard heeft schiefels die bescherming nodig hebben tijdens het werk en die zitten vrij hoog.
Mijn vraag is vooral of dat "plastic" aan de binnenkant echt hard is of meer rubber? ivm schiefels moet het wel meevormen en vanbinnen zacht genoeg zijn.

En wil iemand voor mij maat M eens opmeten? ik kan nergens maten vinden en ze heeft smalle korte pootjes...

Ik heb slechte ervaringen met de "gewone" BR mesh en de BR mesh met bont, na het laagje mesh zit er namelijk gewoon een dichte laag neopreen tussen - de mesh is gewoon schijn. Dat ze het als luchtig verkopen is voor mij genoeg reden om het merk op het gebied van 'luchtige' beschermers niet meer te vertrouwen. Maar wellicht hebben deze nieuwe beschermers dat niet.