Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bielsje schreef:Even een beetje een offtopic vraag.... Equifit is behoorlijk vaak genoemd als een enorm goede peesbeschermer maar in mijn zoektocht blijkt dat de dealers die er waren, het uit het assortiment gooien. Iemand een idee waarom?
annelinnie schreef:Zo! Ik ben weer bijgelezen!
Die trizone open frontend zien er heel goed uit zeg! Zijn die alleen in Engeland te bestellen?
MxW schreef:Hebben jullie nog aanraders?
Ik heb nu een tijdje de Kentucky Turnout Boots in gebruik, maar merk dat hij schuurplekjes krijgt net onder de knie omdat de rand best wel stug is. Ik wil daarom deze peesbeschermers alleen nog met springen en buitenritten gebruiken (ze kunnen namelijk wel goed tegen een stootje) en een tweede paar beschermers die wat zachter is, bijvoorbeeld een 3 in 1 beschermer. Paard kan sowieso geen harde beschermers ivm schieffel.
Heb al naar de Lemieux Support beschermers gekeken maar die zijn toch van neopreen, iemand ervaring met hoe warm dit wordt? De brush boots zijn luchtiger maar hebben wel weer op dezelfde hoogte zo'n dikke rand bovenlangs. BoT ben ik niet zo fan van. HH claimt luchtige beschermers te hebben, wat zijn jullie ervaringen daarmee?
MxW schreef:Was er al een beetje bang voor dat de Lemieux warm zouden worden... Heel jammer. Zeker voor dat geld. Die van HH durf ik dan nog wel te proberen, die zijn niet zo duur.
De Trizone lijken op de foto's een harde schaal te hebben, klopt dat?
MxW schreef:Was er al een beetje bang voor dat de Lemieux warm zouden worden... Heel jammer. Zeker voor dat geld. Die van HH durf ik dan nog wel te proberen, die zijn niet zo duur.
Capriootje schreef:Ik twijfel al langer voor die open front boots maar paard heeft een gevoelige huid dus dat hield mij toch nog een beetje tegen. Kan ze nergens even zien of voelen
Ellen_ov schreef:Capriootje schreef:Ik twijfel al langer voor die open front boots maar paard heeft een gevoelige huid dus dat hield mij toch nog een beetje tegen. Kan ze nergens even zien of voelen
Kom rustig langsde mijne heeft geen gevoelige huid dus daar kan ik helaas niets over zeggen maar verder erg tevreden erover.
SuperZodiaX schreef:Ik gebruik ze bij 2 paarden en 1 daarvan heeft een gevoelige huid en nergens last van. Ze draaien niet, zijn heel licht, en klitteband hoef je ook niet strak aan te trekken om ze op hun plek te houden
MariekeS_ schreef:MxW schreef:Was er al een beetje bang voor dat de Lemieux warm zouden worden... Heel jammer. Zeker voor dat geld. Die van HH durf ik dan nog wel te proberen, die zijn niet zo duur.
Hmm nee, ze zijn rondom flexibel van het dikke, lichte schuim. En open Fronted hebben alleen een stukje leer aan de achterkant gestikt als aantik bescherming.
Sas_Mon schreef:Heeft iemand ervaring met de BR Horse Boot Pro Mesh X-Shape?
[ Afbeelding ]
Waarom ze me aanspreken is omdat de binnenkant hoger eindigd dan de sluitingen. Mijn paard heeft schiefels die bescherming nodig hebben tijdens het werk en die zitten vrij hoog.
Mijn vraag is vooral of dat "plastic" aan de binnenkant echt hard is of meer rubber? ivm schiefels moet het wel meevormen en vanbinnen zacht genoeg zijn.
En wil iemand voor mij maat M eens opmeten? ik kan nergens maten vinden en ze heeft smalle korte pootjes...