[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:54

Houd er wel rekening meer dat er geen inlages bij zitten.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:32

Vraag over Ghost zadel: moet daar een haf pad/ dekje met inlages onder of niet?
Ghost heeft toch kussens net als de Trekker bijv?
Zie tegenstrijdige afbeeldingen op internet nml
(En een Ghost lijkt mij erg ideaal voor dochter alleen is zo'' n pad dan weer te lang)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:38

Er zitten kussens onder, maar ik dacht dat er ook nog een pad onder moet......ik weet het niet meer zeker eigenlijk :?

Maar jou dochter heeft een C-pony toch? Ik denk dat het dan sowieso lastig word, op mijn (weliswaar vrij korte, maar toch) grote E-pony was de Ghost al echt te lang, lag zowat op zijn kont := Een c-pony zal er helemaal onder verdwijnen ben ik bang.
Tenzij je dochter hem op je Fries wil gebruiken, dan heb ik niks gezegd :)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:38

De kussens van de Ghost zijn erg dun, ik heb er zelf altijd een Haf pad met vullling (geen uitneembare inlages) bij gebruikt of een Hi-tech pad met de VPS inlages. De pad van Ghost zelf vond ik echt een onding.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:40

Blijheid schreef:
Er zitten kussens onder, maar ik dacht dat er ook nog een pad onder moet......ik weet het niet meer zeker eigenlijk :?

Maar jou dochter heeft een C-pony toch? Ik denk dat het dan sowieso lastig word, op mijn (weliswaar vrij korte, maar toch) grote E-pony was de Ghost al echt te lang, lag zowat op zijn kont := Een c-pony zal er helemaal onder verdwijnen ben ik bang.

hmmmm ga ik toch weer twijfelen. Met opmeten leek het wel te kunnen nml. Omdat haar Christ net zo lang is. Leek mij vrij ideaal: weinig zweetblad, volledig verstelbaar qua singelophanging enzo. Pffft lastig hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:41

Zilfstar schreef:
Blijheid schreef:

hmmmm ga ik toch weer twijfelen. Met opmeten leek het wel te kunnen nml. Leek mij vrij ideaal: weinig zweetblad, volledig verstelbaar qua singelophanging enzo. Pffft lastig hoor.

Volgens mij was hij een cm of 60 lang. Ik heb nu de Hidalgo van 50 cm en die past op mijn pony prima, dus de Ghost was sowieso ruim langer dan dat :)
Verder is het zeker een heel mooi zadel :j

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:44

De Ghost is volgens mij ook 60 cm lang en was voor mijn Haflinger ook echt aan de lange kant, op onze compacte C-pony zou ik hem nooit kwijt kunnen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:46

Ok 60 cm dus. Ik dacht 55 nml wat ik gevonden had.
dat wordt errug lang op kato denk ik.
Zelfs op Jippe ben ik bang.
Of ligt de Ghost miss verder naar voren? Lijkt me stug...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:53

Een Ghost was 60cm - maar de voorste en achterste 10 lagen nergens op en lieten de schouder vrij - de pasvorm was zoals een westernzadel - dus ver voor op de schouder/schoft.

Maar waar kan jij een Ghost kopen?

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:27

Bedankt Blijheid. Inlages heb ik nog Stybba.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:35

*\o/* eindelijk ben ik bezitter van een barefoot cherokee in maat 1.
ik had een maat 2 gekocht voor mij en mijn moeder, maar mijn moeder kan er toch niet aan wennen helaas -O-
Dus eigenlijk wilde ik een barefoot london gaan kopen.
Mar toen kwam ik het zadel dat ik al lang wil hebben tegen:
Een barefoot cherokee maat 1 met VPS, verplaatsbare beugelophanging, veiligheidsbeugels, barefoot beugelriemen, een dure singel, een grandeur en een barefoot pad voor 250 euro gekocht :oo

Nu nog de maat 2 in de verkoop dan maar.

Weet iemand of het nog op de planning staat een barefoot cherokee maat 0 te maken?
Daarop zit ik al jaren te wachten, maar hij komt maar niet -O-
Ik denk eigenlijk dat een maat 0 cherokee wle zou verkopen, zo'n stoer zadel voor de kleintjes.
Ik zou heel graag een barefoot cherokee hebben voor mijn kleintje -O- -O-

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:41

Wauw Romyloverrr, da's een goeie deal! Groot gelijk heb je :j Die maat 2 was toch een Cheyenne?

Ik krijg net bericht dat degene die mijn Cheyenne wilde testen hem ook wil houden, dus dat is mooi geregeld. Kan ik weer shoppen :D

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:42

Helenalena schreef:
Hmmm.. ik heb mijn cheyenne nu net max 3 weken. Tweedehands via MP gekocht, maar was nog helemaal nieuw.. tenminste 1x op een paard gelegd. Zaten verder ook totaal geen gebruikerssporen op..
Maar nu: Heb een paar keer de seatsaver los gehaald en zie nu dat het klittenband dat aan de cantle vast zit los begint te raken.. hoe kan ik dit weer netjes repareren?? Garantie heb ik denk ik niet, ik heb namelijk geen aankoopbon.. grmpfff -O-

Niemand tips... ? -O-

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:44

Nee, dat is helemaal de soep in gelopen.
Ik had het geld overgemaakt, maar ondertussen heeft diegene het zadel
verkocht aan iemand anders.
Ik zit al ongeveer een maand te wachten op mijn geld.
Maar daar wil ik pas meer over zeggen als ze zaak afgehandeld is :j

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:45

Volgens mij is er iemand die ook wel op bokt zit die goed bekend is met reparaties aan boomloze zadels misschien kun je haar eens benader. Volgens mij woont ze in Limburg maar kan je je zadel ook gewoon naar haar opsturen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:47

Oh dat is naar, hopen dat het netjes opgelost wordt dan maar -O-

Wat betreft het loslatende klittenband, ik heb geen idee waar je dat kan laten maken, gelukkig geen ervaring mee, sorry!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:49

Als je die barefoot wederverkoper is zou ik het afraden, die heeft mij behandeld alsof ik helemaal niet belangrijk was. (tot 3 keer toe de afspraak afgezegd zonder goed reden, heel traag contact, er zelf achteraan moeten gaan om een nieuwe afspraak te maken).
Uiteindelijk was ik het zat en heb ik op eigen houtje bij iemand uit een andere provincie een zadel gekocht :n

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:53

Akke_sSpring schreef:
Volgens mij is er iemand die ook wel op bokt zit die goed bekend is met reparaties aan boomloze zadels misschien kun je haar eens benader. Volgens mij woont ze in Limburg maar kan je je zadel ook gewoon naar haar opsturen.

Dan hoop ik maar dat diegene zich hier wilt melden. Ik zou het zonde vinden als het steeds verder los gaat... ;(
Of heeft romylover het over dit? Dan hoeft het voor mij niet. Haha

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:58

Oeh ik weet het! Het is bokker Shyla25 van Custom Treeless. Daar kom ik nu opeens op omdat ik weet dat bokker Safiera haar Cherokee-stijgbeugelophanging daar heeft laten maken, volges mij... Woont in Limburg. Misschien kun je haar pb'en?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:56

Helanalena: Is het geen optie om met je zadel bij een gewone zadelmaker langs te gaan? Of euhm schoenmaker zit ik te denken haha, maar gewoon iemand die vaardig is met dingen zoals leer en reparatie ;) . Ligt er denk ik ook aan hoe groot de beschadiging is? Of barefootsaddles een mailtje sturen voor meer informatie?

Ben weer helemaal happy van mn zo goed als nieuwe london afgestapt vandaag. Had nieuwe kniewrongen besteld (reed nog met de oude van mn bruine london haha) en die zitten heel fijn. Ook wordt de seatsaver eindelijk iets zachter. Dr galop gaat echt stuk-ken beter!!! En draf ook. En buiging ook. Eigenlijk alles :Y)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:25

MIsschien een rare vraag, maar weet iemand hoeveel een pad met inlages weegt?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:26

Kirsha schreef:
Oeh ik weet het! Het is bokker Shyla25 van Custom Treeless. Daar kom ik nu opeens op omdat ik weet dat bokker Safiera haar Cherokee-stijgbeugelophanging daar heeft laten maken, volges mij... Woont in Limburg. Misschien kun je haar pb'en?

Ja, die bedoel ik :j

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:34

Pmarena of medebokkers met verstand van inlages:

ik wil graag inlages bestellen maar ondanks alle info twijfel ik nog steeds... ik heb sinds gisteren een BF Notting Hill zadel en gebruik daar een FRA lamsvacht pad onder met vrij dunne inlages. Met enkel deze inlages kon ik krap aan een halstertouw onder het zadel door krijgen.

Nu wil ik graag de juiste inlages bestellen alleen twijfel ik tussen dubbele inlages of de heavy duty inlages. aangezien dit zadel al 3 lagen vps en extra drukverdeling heeft zou het dan verstandig zijn om daar nog HD inlages onder te doen? Wat zou de beste oplossing zijn ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:13

Poeh...heb je de Notting Hill nieuw gekocht of is hij al iets ingereden?

Je kan er gerust nog HD inlages onder doen als je die dikte nodig hebt om de ruggengraat vrij van druk te houden, maar het wordt nogal een plankerig geheel dan kan ik me voorstellen, zo'n hoog torentje.... het is maar net in hoeverre je zelf het close-contact gevoel belangrijk vindt :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:39

Ik ben erg tevreden over de HD inlages! Maar ik heb een cheyenne met het gewone vps en dat is voor ons een perfecte combi. Ik denk dat het met de triple-vps ook best kan zeker als je nu nog niet de gewenste ruggegraatvrijheid hebt.