Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:38

Marije_jiplover schreef:
De rechte kant moet naar voren, astridastrid. De brede kant naar achter. Het is voor betere drukverdeling op de atlasvleugels (eerste nekwervel), niet voor extra ruimte van de oren.

Thanks!
Dan zit hij op de site van Rambo/ Horseware dus ook fout:
http://www.horseware.com/images/product ... sbac9d.jpg

Pffffffffff......... lees nu ook dat dat een belangrijk aspect is van het hele hoofdstel hahahaha, ik vond die uitsparing juist mooi. Dat wordt weer uit elkaar halen :).

Marije_jiplover

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:17

Wat slordig van die foto...
Maar idd, daar zit hij fout ja.
Nu is er een partij in omloop waarbij het 'front' met pijl verkeerdom gestanst is. Daar is tig pagina's terug in dit topic ook al over gesproken.
Was ook best lüllig, denk je hem goed in elkaar te zetten volgens aanwijzing op het hoofdstel zelf, doe je het nog fout.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:23

Ik kreeg hem ook verkeerd om opgestuurd, zat al aan de rest vast, dat brengt je echt in verwarring dan!

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:26

Oeps.. Ik kijk dan ook maar even vanavond...
Ik heb hem bitloos geprobeerd. De eerste keer SUPER! De 2de keer ging ze hangen... Jammer.
IK heb hem kingekruist gedaan.
Wou bitloos proberen omdat mijn paard moeilijk in de mond is en jammergenoeg blijft. Denk dat ik hem wel blijf gebruiken om af te wisselen.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:49

Vera schreef:
Waar hebben jullie de tabacco modellen vandaan?

is nog te koop via E bay. als je GEEN standard horse nodig hebt....

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:38

Ik heb het gevonden op Ebay en meteen besteld, mazzel dat ik ook alleen Cob nodig heb :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:17

Mijn neppe komt inderdaad van equiplay, en de neusriem zit op zijn hoogst.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:29

Ik heb een vraagje over het micklem multi hoofdstel. Er zit een kaptoomringetje op, hoe bevalt het gebruik als kaptoom? Ik ben namelijk op zoek naar een kaptoom om aan de hand te werken. Ik heb les met een academisch kaptoom die ik leen van iemand. Maar kwa prijs ligt zo'n academisch kaptoom dichtbij dit hoofdstel, en ik vind het heel leuk aan dit hoofdstel dat je hem op meerdere manier kunt gebruiken.

En hoe valt het hoofdstel?

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:34

@me_marielle Het is in mijn ervaring een neusriem met een ringetje er op, dus de inwerking is mild en niet heel precies. Ik longeer aan de kaptoomring en dan schuift het behoorlijk, maar als je aan de hand werkt heb je waarschijnlijk maar licht contact en dan zal het wel meevallen denk ik?

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:47

Ik gebruik zelf het ringetje vrijwel nooit. Ik heb gemerkt dat het leer beschadigd/ingedeukt raakt door de musketon en dat vind ik zonde :) Gelukkig heb ik ook een 'normale' kaptoom waarmee ik aan de hand werk.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:07

Ik gebruik hem alleen maar als kaptoom of lange teugel. Bevalt mij zeer goed, wel zonde van de beschadiging musketon en hij draait soms iets. Mijn ervaring is absoluut niet dat het een neusriem met ringetje is. De buiging in de nek en hals is heel anders dan bij een gewoon hoofdstel.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:08

Ik heb een vraagje. Het clipje om het bit ook aan de neusriem vast te klikken wil bij mij niet goed zitten. Ik krijg het clipje niet goed vast. Het lijkt wel of ie te klein is voor de ringetjes en gaat dus heel raar half zitten. Het ringetje valt niet in het geultje van het clipje. Iemand ervaring?

Hier bedoel ik:
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:59

Daar moet je even een beetje kracht voor zetten.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:01

Nog meer kracht? :P Morgen maar nog een keer proberen dan...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:17

Bij mij helpt het om hem er een beetje schuin op te zetten, eerst een zijkant van de bitclip op het ringetje duwen en dan met wat kracht hem rechttrekken.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:32

Gaat best moeilijk. Ik had alleen probleem dat ie niet op het rechte stuk blijft zitten maar half in de bochtige tegen het leer aan. Vond ik jammer want werd beschadigt daardoor. Dus ik gebruik ze niet.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:30

Mocht iemand van een competition model af willen, ik heb interesse!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:49

Net verkocht, helaas :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:06

me_marielle: Ik gebruik het hoofdstel regelmatig als kaptoom en dat bevalt mij erg goed. :j
Ik zie eigenlijk helemaal geen slijtage aan de neusriem daardoor. Ik longeer er voornamelijk mee en vind het echt ontzettend prettig werken.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:13

Ik heb besloten dat ik mijn Competition hoofdstel in Tobacco ga verkopen. Ik heb hem maar drie keer gebruikt. Maar mijn paard loopt echt veel beter op een hoge neusriem en zonder sperriemen etc.

Ik heb de originele verpakking/ zak nog, kaartjes, bit clips, extra riempje... Had hem ook via Ebay gekocht en heeft me EUR203 gekost incl. versturen etc. Is er iemand geinteresseerd?

Mag weg voor een goed bod :) . Ik vind het zonde om hem alleen te gebruiken voor de foto dus ik hoop dat ik er iemand blij mee kan maken. Het is maat cob en deze kleur wordt dus niet meer geproduceerd.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:32

@astridastrid; wat zonde. Het was overigens om dezelfde reden als jij dat ik hem heb verkocht. Wel bijzonder opzich, maar goed te horen dat ik niet de enige ben die ermee zat.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:34

Jotoma schreef:
@astridastrid; wat zonde. Het was overigens om dezelfde reden als jij dat ik hem heb verkocht. Wel bijzonder opzich, maar goed te horen dat ik niet de enige ben die ermee zat.

Ja, ondanks dat ik het riempje gewoon vrij los doe, heb ik echt de indruk dat het daar drukt bij het bit. Of dat het bit toch anders in de mond komt te liggen. Mijn paard gaat daar echt op protesteren. Dus lekker weer hoge neusriem :-).

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:43

Ik had het riempje ook los, maar mijn paard wilde continu zn mond opensperren en werd heel strak in zn lijf. Erop nageven was dus ook niet aan de orde. Heb het 4 maanden geprobeerd.
Het riempje kwam wel echt tegen het bit (die cm die aan beide kanten overblijf tussen lip en bitring), daar schoof hij wat overheen.. dus het zal wellicht daarmee te maken hebben.
Ik ben nu ook weer terug naar hoge neusriem en alles weer goed qua nagevelijkheid en geen mond die open wordt gespert.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:53

Jotoma schreef:
Ik had het riempje ook los, maar mijn paard wilde continu zn mond opensperren en werd heel strak in zn lijf. Erop nageven was dus ook niet aan de orde. Heb het 4 maanden geprobeerd.
Het riempje kwam wel echt tegen het bit (die cm die aan beide kanten overblijf tussen lip en bitring), daar schoof hij wat overheen.. dus het zal wellicht daarmee te maken hebben.
Ik ben nu ook weer terug naar hoge neusriem en alles weer goed qua nagevelijkheid en geen mond die open wordt gespert.

Ha ha ha, ik vind dit echt heel grappig! Ik heb precies hetzelfde! Ik had dit geschreven kunnen hebben. Stom he! Ik vind dus ook dat het riempje toch tegen het bit aan duwt. Maar mijn paard heeft het er maar druk mee, mond open etc. Normale hoge neusriem en het is opgelost :-).

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:29

Wat zonde he? De kaptoom versie gebruik ik zonder bit voor lange teugelen en longeren, daar is het zo'n fijn ding voor. Vind dat sperriempje echt zonde, net niet goed over nagedacht.
Oprecht blij dat ik niet de enige ben die t heeft!