Akshay schreef:Oke, ik ga eens kijken of ik het ook aandurf.
Ik heb een IJslander, die stilletjes aan onder het zadel is (6 jaar).
En het stukje ''singel'' zat mij al langer niet heel lekker. Ik heb een 60 cm leren barefoot singel, met elastiek, en anatomische vorm.
[ [url=m/W12dM0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar het ''voelde'' niet ideaal.
Gezien de bouw van mijn lieve paard leek me ook een crescent singel geen overbodige luxe. Die heb ik dus gisteren binnen gehad, 70 cm.
En ik dacht dat ik daarmee helemaal prima zat (paard reageerde er ook echt heel prettig en vrij op!).
[ [url=m/28p5c7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AtnwqL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5l6oGx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een Horka singel. Geen elastiek. Vind hem fantastisch soepel
Tot ik vanochtend in dit topic de ''oksels met lijntjes'' tekeningen zag van Daphara..
Ik moet nog 10 cm langer of niet? Waarbij ik dus met mijn singel ga uitkomen op het dekje en mogelijk zelfs op de onderrand van het zweetblad?
Mijn voorste singelstoot komt iets ''korter'' uit omdat deze door het zweetblad is gestoken om het zweetblad vast te leggen. Ik wil hem daar eigenlijk niet uit halen omdat ik dat stugge op de beugelriemen zelf erg prettig vind.
Wat betreft lengte echt al veel beter, deze singel is assymetrisch en niet crescent en ik denk wel dat je een crescent nodig hebt, omdat hier je achterste gesp lager ligt dan de voorste, een teken van ongelijke drukverdeling. Ik zou simpel beginnen met bijvoorbeeld een Crescent Kerbl singel van Agradi en in ieder geval 5 cm langer, omdat die singel de gespen op het uiteinde heeft heb je daar de ruimte voor. Kijk eens hoe dat ligt en hoe je paard die singel bevalt, mocht dat goed bevallen dan kun je verder kijken naar duurdere/betere kwaliteit singels in crescent vorm.