De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:24

Het gaat me niet om bescherming voor iets van buitenaf, maar om extra ondersteuning ónder de kogel zoals je hebt met die extra band bij lemieux of op het voorbeeld van Fillis (die ook iets om/onder de kogel zoekt zo te lezen).

mavantos

Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:34

manzano schreef:
Het gaat me niet om bescherming voor iets van buitenaf, maar om extra ondersteuning ónder de kogel zoals je hebt met die extra band bij lemieux of op het voorbeeld van Fillis (die ook iets om/onder de kogel zoekt zo te lezen).


Een paard weegt 400-700kg, ik denk niet dat een bandje onder de kogel dat gewicht houdt.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:43

Wat denk je te moeten ( en kunnen..) ondersteunen daar?

Ik vind die van equilibrium er wel goed uitzien eigenlijk

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:01

Is advies van de dierenarts nav een blessure. Maar dat lijkt me andere discussie. Ik vraag me gewoon af hoe dat zit bij die van Husk.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:59

manzano schreef:
Is advies van de dierenarts nav een blessure. Maar dat lijkt me andere discussie. Ik vraag me gewoon af hoe dat zit bij die van Husk.

Ik heb een soort van vergelijkbare situatie :j

Wat stom dat het zo slecht te vinden is -O-


Capriootje schreef:
Bij deze zeggen ze ademend maar is toch neopreen. Dit waren de enige die mij te binnen schoten

https://www.paardendrogist.nl/stretch-f ... olor-Zwart

Bedankt voor de aanrader!
Product is gemaakt van stomatex zie ik, googelen levert meer informatie op: link

Weet alleen niet goed wat ik ervan moet vinden. Site beloofd gouden bergen natuurlijk, maar het lijkt me ook een beetje 'wij van wc-eend' :') en om op proef dan €97 uit te geven aan een enkel paar... aangezien ik voorlopig nog echt heel licht werk doe is het sowieso onwaarschijnlijk dat mijn paard gaat zweten, dus dat is lastig inschatten. Heeft iemand ervaring met deze?

EDIT; de wiki-pagina geeft voornamelijk gebruik aan in situaties waarin je juist warmte vast wil houden (outdoorkleding, wetsuits voor duiken enz). Dus dat lijk me ook niet je van het.

Tenzij er nog een optie opduikt uit de krochten van het internet laat ik het maar bij mijn Professional's Choice beschermers dan %) tegen de tijd dat hij klaar is voor zwaarder werk zal een open-voorkant-model peeskap of zelfs 'gewoon bloot' prima zijn..

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:08

Welke beschermers raden jullie aan voor natte omgevingen? De bak is heel nat maar wil toch wat om omdat ze wel strijkt.
Het gaat trouwens om een B pony dus dan is de keuze maar heel beperkt

Horseloverl
Berichten: 2233
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:50

S_a_f_a_r_i schreef:
Welke beschermers raden jullie aan voor natte omgevingen? De bak is heel nat maar wil toch wat om omdat ze wel strijkt.
Het gaat trouwens om een B pony dus dan is de keuze maar heel beperkt


Gewoon van die simpele strijklappen. Kun je na het rijden gewoon afspoelen en laten drogen. Lemieux snug boots zijn ook top in een natte bak. Tuinslang erover en klaar

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:55

Idd de meest simpele strijklappen. Ideaal en ook in kleine maten.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 15:55

S_a_f_a_r_i schreef:
Welke beschermers raden jullie aan voor natte omgevingen? De bak is heel nat maar wil toch wat om omdat ze wel strijkt.
Het gaat trouwens om een B pony dus dan is de keuze maar heel beperkt


EQUILIBRIUM NEW TRI-ZONE die ik hierboven beschrijf en fotos van plaatste bevallen mij super goed, maar nemen ook geen water op. Open structuur dus spuit erop en daarna laten drogen

pol013

Berichten: 9040
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:59

SuperZodiaX schreef:
S_a_f_a_r_i schreef:
Welke beschermers raden jullie aan voor natte omgevingen? De bak is heel nat maar wil toch wat om omdat ze wel strijkt.
Het gaat trouwens om een B pony dus dan is de keuze maar heel beperkt


EQUILIBRIUM NEW TRI-ZONE die ik hierboven beschrijf en fotos van plaatste bevallen mij super goed, maar nemen ook geen water op. Open structuur dus spuit erop en daarna laten drogen


Die inderdaad. Heb ik prima ervaringen mee. Ken iemand die er ook mee crosst.

Of de Compositie.
https://hypostore.nl/compositi-protech- ... GdEALw_wcB

Bielsje

Berichten: 1439
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:57

Iemand die een idee heeft welke peesbeschermers voor mij ideaal zijn? 8-)

Paard staat frans en niet een beetje, dus hij tikt zijn eigen kogel best hard aan in draf. Hij kwam dan ook met een enorm litteken uit de opfok en dat litteken wordt er niet beter op...

Ik heb de Lemieux snug boots geprobeerd maar die sloten niet mooi aan aan de voorkant en maakten het litteken slechter. Ik heb de Veredus carbon STS maar ook die maken het erger. BR Ultimo zelfde verhaal. Lemieux brushing boots leken mijn paard absoluut niet te bevallen maar ik had ook niet het idee dat die erg goed waren voor het litteken.

Vaseline eronder heb ik al geprobeerd maar ook dat zonder succes. Paard heeft enorme kogels en moet Xfull hebben of een groot vallende full...

Iemand een idee? :D

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 08:30

Bielsje schreef:
Iemand die een idee heeft welke peesbeschermers voor mij ideaal zijn? 8-)

Paard staat frans en niet een beetje, dus hij tikt zijn eigen kogel best hard aan in draf. Hij kwam dan ook met een enorm litteken uit de opfok en dat litteken wordt er niet beter op...

Ik heb de Lemieux snug boots geprobeerd maar die sloten niet mooi aan aan de voorkant en maakten het litteken slechter. Ik heb de Veredus carbon STS maar ook die maken het erger. BR Ultimo zelfde verhaal. Lemieux brushing boots leken mijn paard absoluut niet te bevallen maar ik had ook niet het idee dat die erg goed waren voor het litteken.

Vaseline eronder heb ik al geprobeerd maar ook dat zonder succes. Paard heeft enorme kogels en moet Xfull hebben of een groot vallende full...

Iemand een idee? :D

Equifit! Traagschuim binnenvoering en stevige buitenzijde. Moet je wel zeker de grootste maat van hebben want ik vond ze aan de kleine kant.
Ik ben er erg tevreden over, gebruik nu wel andere maar dat is omdat ze op waren en ik op zoek wilde naar nog iets luchtigers

Bielsje

Berichten: 1439
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:29

SuperZodiaX schreef:
Bielsje schreef:
Iemand die een idee heeft welke peesbeschermers voor mij ideaal zijn? 8-)

Paard staat frans en niet een beetje, dus hij tikt zijn eigen kogel best hard aan in draf. Hij kwam dan ook met een enorm litteken uit de opfok en dat litteken wordt er niet beter op...

Ik heb de Lemieux snug boots geprobeerd maar die sloten niet mooi aan aan de voorkant en maakten het litteken slechter. Ik heb de Veredus carbon STS maar ook die maken het erger. BR Ultimo zelfde verhaal. Lemieux brushing boots leken mijn paard absoluut niet te bevallen maar ik had ook niet het idee dat die erg goed waren voor het litteken.

Vaseline eronder heb ik al geprobeerd maar ook dat zonder succes. Paard heeft enorme kogels en moet Xfull hebben of een groot vallende full...

Iemand een idee? :D

Equifit! Traagschuim binnenvoering en stevige buitenzijde. Moet je wel zeker de grootste maat van hebben want ik vond ze aan de kleine kant.
Ik ben er erg tevreden over, gebruik nu wel andere maar dat is omdat ze op waren en ik op zoek wilde naar nog iets luchtigers


Super! Zit er dan nog verschil in E-foam of ImpacTec?

Moeilijk te vinden in Xfull, wordt bestellen uit polen denk ik :D

Horseloverl
Berichten: 2233
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:52

Bielsje schreef:
Iemand die een idee heeft welke peesbeschermers voor mij ideaal zijn? 8-)

Paard staat frans en niet een beetje, dus hij tikt zijn eigen kogel best hard aan in draf. Hij kwam dan ook met een enorm litteken uit de opfok en dat litteken wordt er niet beter op...

Ik heb de Lemieux snug boots geprobeerd maar die sloten niet mooi aan aan de voorkant en maakten het litteken slechter. Ik heb de Veredus carbon STS maar ook die maken het erger. BR Ultimo zelfde verhaal. Lemieux brushing boots leken mijn paard absoluut niet te bevallen maar ik had ook niet het idee dat die erg goed waren voor het litteken.

Vaseline eronder heb ik al geprobeerd maar ook dat zonder succes. Paard heeft enorme kogels en moet Xfull hebben of een groot vallende full...

Iemand een idee? :D


Ik heb veredus en zandona besteld, moeten nog binnenkomen mijne staat ook iets Frans dus kan je ff laten weten welke beter zitten als je dat fijn vind

Bielsje

Berichten: 1439
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:12

Horseloverl schreef:
Ik heb veredus en zandona besteld, moeten nog binnenkomen mijne staat ook iets Frans dus kan je ff laten weten welke beter zitten als je dat fijn vind


Graag! Al weet ik al dat de Veredus met bont het niet is ;(

Horseloverl
Berichten: 2233
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:27

Bielsje schreef:
Horseloverl schreef:
Ik heb veredus en zandona besteld, moeten nog binnenkomen mijne staat ook iets Frans dus kan je ff laten weten welke beter zitten als je dat fijn vind


Graag! Al weet ik al dat de Veredus met bont het niet is ;(


Heb ze zonder bont besteld :)

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 15:30

Super! Zit er dan nog verschil in E-foam of ImpacTec?

Moeilijk te vinden in Xfull, wordt bestellen uit polen denk ik :D[/quote]

https://equifit.net/collections/front-boots
Ik heb de basisvariant met efoam. Zo te zien zit dat in de peesbeschermers. Voordeel dat je die eruit kan halen en kan wassen en evt nabestellen als het kapot gaat.
De impactec zit ingenaaid in de pijpkousen. Ik gok omdat die een minder stevige buitenzijde hebben dat die impactec gemaakt is om de klappen beter op te absorberen. Dus maar net wat je voorkeur heeft.
Er staat op de website trouwens een size chart dus dan kan je even nameten welke maat je precies moet hebben. En ik zou dan wel een variant met klitteband aanraden en niet met van die knopjes, dan heb je wat meer verstelmogelijkheden

MariekeS_

Berichten: 4711
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:30

Ik heb de Equilibrium Open Fronted boots binnen uit Engeland. Super tevreden over! Mooie pasvorm, heel licht qua gewicht en snel droog na afspoelen.

Na een intensieve training zijn de benen gewoon helemaal droog, dus doen echt wat ze beloven qua ventilatie.

Voor mijn paard met fijn beenwerk heb ik maat Medium (Small Horse). Ter vergelijking even naast de LeMieux Large snugboots (die veel te groot waren :') ).

Afbeelding
Afbeelding

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:08

De open fronted zijn ook mooi zeg! Zit er trouwens ook ietsje elastiek in deze? Ik heb de volledig gesloten variant, gevoelsmatig vind ik dat wat fijner maar mis eigenlijk dat er een stukje elastiek in zit,

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:24

Hoe is de binnenkant van de open boots? Heb je daar een foto van toevallig? Ze zien er goed uit zo bij jouw paard!

MariekeS_

Berichten: 4711
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:51

Ellen_ov schreef:
De open fronted zijn ook mooi zeg! Zit er trouwens ook ietsje elastiek in deze? Ik heb de volledig gesloten variant, gevoelsmatig vind ik dat wat fijner maar mis eigenlijk dat er een stukje elastiek in zit,


Ja de sluitingen hebben elastiek. Ik heb de gesloten variant nog besteld voor de achterbenen, die zijn nog onderweg dus dan kan ik echt vergelijken.


MartineC1711 schreef:
Hoe is de binnenkant van de open boots? Heb je daar een foto van toevallig? Ze zien er goed uit zo bij jouw paard!


Heb ik toevallig haha, heel apart spul. Ik denk dat dit met name voor de mooie pasvorm zorgt.

Afbeelding

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:06

Neemt dit materiaal water op? Of juist niet net als cross beschermers (aka handig in natte bak) en waar bestel jij ze?

MariekeS_

Berichten: 4711
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:17

Het zijn oorspronkelijk cross beschermers geloof ik. Gisteren in onze natte bak en afgespoten en ze waren niet zwaarder. Maar of ze echt niks opnemen weet ik niet. Iig veel lichter dan m'n doorweekte neopreen springschoenen :P

Ik heb deze besteld bij Online for Equine.
Heel fijne service. Verwachtte levertijd was 7-10 werkdagen, maar de track & trace stopte op het sorteercentrum in NL. Heb goed met ze kunnen communiceren en na 2 weken kreeg ik zonder gedoe een nieuwe set opgestuurd. Die kwamen wel aan :+

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:30

@MariekeS_ Dank je wel! Zo te zien hebben ze dezelfde binnenkant als de “oude” (?) Tri-zone beschermers. Die lijken er heel erg op.
Die van jou zijn wel mooier qua vorm!

Afbeelding

Afbeelding

MariekeS_

Berichten: 4711
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:18

Jep lijkt hetzelfde. Die versie verwacht ik nog voor de achterbenen. Dan kan ik echt vergelijken ;)