Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Al weet ik niet in hoeverre je de flexibiliteit van de deuber zadels met de Hidalgo's kan vergelijken. Mijn Hidalgo komt uit de II serie, en die is ook veel flexibeler dan de special serie, er zit dus best wel wat verschil tussen de ene leren boom en de andere.
Paard "gezadeld" met slechts een dekje en dekensingel, neckrope om zijn nek voor evt steun (niet nodig gehad, braaf paard), en een bitloos hoofdstel in elkaar geknutseld van een niet gebruikt kopstuk met bakstukken, een frontriem die ik nog had liggen, stel springteugels en de Zirco-bitloos-roosjes-neusriem-sing die ik al een tijdje terug bij Don had gekocht. Via de opstaphulp te paard gegaan. Eerst in de longeerbak geprobeerd. dacht: als hij het in zijn bol krijgt of niet te stoppen is is de oppervlakte klein en zacht
en ben ik de bak rustig, doorzittend, rond gegaan. Jippe werd wel steeds heftig bij de balen kuil. Altijd al een eng plekkie van de bak en nu zat ik natuurlijk letterlijk en figuurlijk hem te knijpen dus bleef hij me in de zeik nemen daar. Tot ik besloot mijn paard te vertrouwen. En me dus beter ontspande en toen ging het best goed. Tot een ander paard daar steeds in galop maf ging doen. Toen was ik er wel klaar mee. Al met al was ie best braaf zo bitloos en zadelloos (dus boomloos
) Bleef ook erg goed stil zitten op hem vond ik zelf
_Dribbel schreef:lammie2701 schreef:Ik ga met de redenering van blijheid mee, dit is namelijk ook wat mijn schoonzus zegt (die hidalgo zadels verkoopt). Ook de special serie schijnt gewoon mee te veranderen, gezien leer altijd blijft werken en mee blijft veranderen.
Hee Annemieke, jij ook hier.

Voor die prijs zou ik het zeker durven proberen