Wel grappig dat je dat zegt van dat plankerige gevoel.. Dat ervaring ik dus ook zo. Kom van een boomloos zadel en had eerlijk gezegd een wat zachter gevoel verwacht bij deze barebackpad, maar vind de inlages vrij hard aanvoelen. Wil proberen de origineel inlages eruit te halen en dan een pad met HD inlages eronder. Lijkt mij ook fijner!
Vandaag voor het eerst wat langer gereden op mijn Christ Premium, met stijgbeugels, ook lekker gedraafd, en Wow wat zit dat hemels! Had veel steun, voelde me echt veilig. Binnenkort de HD inlages eronder, wordt het NOG beter :-D
Leuk!! Vooral dat je je echt veilig voelt, dat is toch fijn! Ik heb ook echt zin om mijn iberica weer uit de kast te halen, maar het is hier zooo nat.. En op een of andere manier durf ik het op een buitenrit niet aan.. Paardlief heeft moeite met van huis gaan, dus dan worden er nogal wat rondjes gedraaid. Aangezien ze zelf ook bijna helemaal rond is ben ik toch bang dat ik op een gegeven moment onder haar buik hang. Maar goed, we oefenen rustig verder, komt vanzelf
izzy1985
Geplaatst: 18-03-15 15:03
Dit topic wordt al een tijdje niet gebruikt.. maar ik was benieuwd hoe de Christ Iberica zich houd op ronde paarden met weinig schoft. Of het niet gaat schuiven...
ik heb een rond paard met weinig tot geen schoft. Ik heb al jaren een Iberica (het bovendeel is zelfs al kaal en versleten) en ik heb er een anti-schuifmatje onder (simpel ding van Agradi geloof ik) en het zadel ligt als een huis. Je moet wel goed aansingelen natuurlijk....
Tegenwoordig is dit soort BBP vrijwel volledig verhuisd naar het boomloze zadel topic hihi - niemand vindt het meer een pad, allemaal denken ze aan een erg soepel boomloos zadel
Gisteren op Equitana gekocht, vanmorgen gelijk getest! Wat zit het heerlijk! Maar wel erg breed, hopelijk gaat het meer zetten naar het paard. Ben er al wel erg content mee!
Anoniem
Geplaatst: 23-07-15 14:52
heeeel stil hier, maar toch...
hoe zijn de ervaringen met langere/intensievere ritten ondertussen? nu de 'zadels' al wat langer in gebruik zijn?
Hier nog steeds super! Inmiddels weer op een ander paard maar ook daar ligt hij super op. Gisteren mijn les mee gereden en dat ging heerlijk. Ben er nog steeds super blij mee. Paardlief ook denk ik!
Morrie
Geplaatst: 23-07-15 19:09
ik heb er al jaren eentje, ik heb 2 onderkanten (de Iberica in de winter en de Butterfly voor in de zomer) en 1 bovenkant (van de Iberica). de bovenkant wordt nu wel erg kaal, maar verder is alles nog heel Mijn volgende zadel wordt zeker weer een Iberica (of Butterfy). Het zou wel handig zijn als Christ de bovenkant los zou verkopen
Hey mensen, hoe gaat het boomloos christ leven? Even weer een shop onder dit topic's kont.
Wat vinden jullie nu van het feit dat je vaak een pleidooi moet gaan houden tegen mensen die denken dat een BBP slecht zou zijn? Soms ben ik echt super streberig om ze juist van gedachte te veranderen, andere keren denk ik .. "Zucht, prima wat jij wil"
Wahaha daar hou ik mij echt niet mee bezig. "Wat jij wil", inderdaad.
Kwetal
Geplaatst: 07-12-15 23:49
Op een paard gaan zitten is eigenlijk al niet zo goed voor het paard - en het gemak waarmee mensen denken "maar dat is mijn recht" baart me zorgen. Maar mijns inziens kan je beter op een barebackpad gaan zitten, dan op een zadel dat niet past.... Inderdaad - je raakt een keertje moe-gestreden "zoek het lekker uit"
Cambiar
Geplaatst: 08-12-15 09:29
Zalig ding. Om recht te richten (niet te lang op de rug, voornamelijk ook handwerk): top! Voor wandelingen: zalig! Maar; ik doe 85% te voet ernaast. Ontwierp mijn eigen barok bbp . Daaronder leg ik corrector die ik op rendiervel genaaid heb. Is iets steviger geheel door de vilt en de panelen.
DeBuurvrouw
Geplaatst: 17-01-16 10:49
Paar vragen van iemand die niet zo ervaren is op boomloos gebied.
Momenteel rij ik 1 van de paarden met een platte barbackpad. Fijn,makkelijk maar zoek toch iets meer ''zadel'' effect voor het geval als het paard wel even een rondje besluit te draaien en zo kwam ik op Christ Fellsattel Iberica Plus uit.
Ziet er mooi uit,lees veel positieve reactie's maar nu de vragen ;
Waarom worden ze zo weinig 2e hands aangeboden?
Past het op ieder paard of moet je dan met die inlages/pad aan de gang?
Aan de Crist kan je daar gewone beugelriemen aan bevestigen voor het opstappen? Mogen dat gewone Engelse beugelriemen zijn?
En is er iemand in de omgeving Drachten/Groningen die een maat paard heeft? Fjord heeft nl een korte rug en ik ben bang dat het te lang word,is dat terecht of lijkt het alleen maar zo lang?
Ik veronderstel dat ze zo weinig 2de hands worden aangeboden omdat die dingen per definitie goed passen op je paard, dus eens je er eentje hebt, doe je die meestal niet meer weg.
Dus nee, je moet niet met extra inlages aan de gang. Wel is het aan te raden om de inlages die in de Christ zitten, er ook gewoon in te laten zitten voor extra demping voor de paardenrug.
Ja er kunnen gewone Engelse beugelriemen aan, maar stap daar aub NIET mee op. Ik ben sowieso geen fan van beugels aan een bbp, ook niet aan deze, maar opstappen veroorzaakt zo'n immense drukpuntbelasting, echt niet doen. Beugels aan een pad dienen imo enkel voor noodgevallen om net iets meer steun te hebben bvb wanneer je paard ineens 180 graden omdraait.
Welke broeksmaat heb je zelf ? Maatje 40 bvb past gerust nog in de Iberica pony, paard is echt wel huge.
Hoe stappen jullie dan op? Meestal stap ik wel via een blok,trapje oid op maar stel onderweg,dan word het wat lastiger.
Heb de youtube link gezien die ergens in de eerste pagina's gegeven werd en ik vond het zit gedeelte van de ponymaat erg klein. Broekmaat 44/46 en ik vind het vreselijk lijken als je een paar stevige billen in een te kleine inchmaat zadel probeert te proppen.