Verder trek ik me er niks van aan, want gisteren gewoon mijn paardjes in de bescherming gezet

En ondertussen kunde genoeg om te zien dat mijn paarden er baat bij hebben ipv last...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:wat het mij kan schelen... dat je simpel wordt van de topics op bokt
Verder trek ik me er niks van aan, want gisteren gewoon mijn paardjes in de bescherming gezet
En ondertussen kunde genoeg om te zien dat mijn paarden er baat bij hebben ipv last...
MISTRAL94 schreef:Een zadel is ook geen noodzaak
runningkawa schreef:omdat het opdringerig is, vol met nonzens
En zal best wat over mezelf zeggen... maar meer over het irri gedrag van andere
Simpelweg omdat ik niet de enige ben die zich daar aan stoort.
Als dat nu was...was het wat anders
Tienke verwoord het 100 keer beter dan ik
Tieneke schreef:Er zijn dingen in NH die ik wel kan waarderen. Maar er zijn uit alle "stromingen" wel van die dingen die ik goed vind. Ik beperk me niet tot 1 idee. Wat ik wel wil afweren, zijn fantasieverhaaltjes met geen enkele wetenschappelijke basis. En die kom ik hier gewoon snel tegen, als het om een discussie als deze gaat. En door dergelijke verhaaltjes krijgen mensen soms ideeën zonder dat ze eigenlijk een flauw benul hebben waarover ze praten. En ja, dat stoort mij.
Guinness schreef:De stelling luid: Bandages die niet medisch noodzakelijk zijn moeten verboden worden.
Bandages zijn alleen maar schadelijk voor je paard of pony. De temperatuur onder de bandages loopt veel te hoog op, en ze dienen ook nog eens nergens voor. Als een paard met zijn achterhoef het voorbeen aantikt gaat dat met zo'n 50 km/h, dat gaat dus dwars door zo'n bandage heen. Het enige dat dan helpt is een peesbeschermer.
Onlangs stond er nog een artikel over in Bit. Als het niet nodig is, gebruik dan ook geen peesbeschermers. Gebruik gewoon niks. Van nature heeft een paardenbeen zijn eigen temperatuur regeling. Gaat dat niet verstoren.
Wie is het met mij eens en ook vooral wie niet?
Laat de discussie maar beginnen.
runningkawa schreef:welke voeroodeling?
Dat het opdringerig gebracht wordt?
Is geen veroordeling maar een feit
Girlgamer schreef:Ik gebruik nooit bandages.
Strijklappen gebruik ik wel omdat hij ze ook nodig heeft. Peesbeschermers af en toe, en bij een lange buitenrit zeker niet.
Miska schreef:Je moet gewoon je eigen gezonde verstand gebruiken en je verdiepen in alle kennis die er bestaat.
Op basis daarvan neem je een besluit ongeacht wat de reden ook is.
Annemeik schreef:Dit is geen topic voed je medebokker op he.
Liezel1 schreef:Miska schreef:Je moet gewoon je eigen gezonde verstand gebruiken en je verdiepen in alle kennis die er bestaat.
Op basis daarvan neem je een besluit ongeacht wat de reden ook is.
maar mijn ervaring met NH'ers is dat er NIET naar de situatie op zich wordt gekeken, maar dat hulpmiddelen bij voorbaat worden afgezworen.... en dát vind ik kortzichtig.... waar het ene paard last heeft van het hulpmiddel of het voor dat paard geen toegevoegde waarde heeft, is het voor een ander paard een uitkomst...