Heeft iemand ervaring met Rossner zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Heeft iemand ervaring met Rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:15

Maar bij Divoza kunnen ze niet opvullen. Dus je moet al een andere zadelmaker zoeken.

ggit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:36

ik wil alleen nog maar Rossner! heb met mijn vorige (dressuur)zadels steeds gedoe gehad, maar sinds ik mijn Hulsebos heb ingeruild voor een Rossner heb ik helemaal geen problemen meer. Het rijdt super en blijft er inderdaad goed uitzien.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 08:34

germie schreef:
Maar bij Divoza kunnen ze niet opvullen. Dus je moet al een andere zadelmaker zoeken.

Kan wel maar die sturen hem dan ook op. Kun je net goed meteen een andere zadelmaker langs laten komen. Leek heeft dacht ik wel een eigen zadelmaker maar Zoetermeer en Heteren niet. Ik ging altijd gewoon bij van Rijs.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:51

Leek heeft een zadelprutser, opvullen kunnen ze niet, ik spreek uit ervaring. Bomen versmallen of verbreden kunnen ze ook niet. Ik heb zeer slechte ervaringen met ze. Een keer laten opvullen. Waar proppen ze de vulling erin? In het midden, dus je krijgt een wipwap, want ze maken de kussens niet los. ZE hadden ook erg lelijke driehoekjes uit de kussens gehaald om de vulling erin te kunnen proppen. Normaal maak je nadat je de kussens hebt losgehaald een vulgat, maar dit waren gewoon gaten tussen de 2 zweetbladen. Met verbreden een soortgelijke ervaring gehad. Zadel moest ietsje breder. En toen was het zadel dus scheef. Je moet nooit wat aan een boom laten doen, maar dat wisten we toen nog niet.
Stoten vervangen kun je er nog wel laten doen, maar voor aanpassingen e.d. zou ik toch echt naar een ander gaan.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:58

Hier ook een slechte ervaring met het opvullen van Divoza.
Wij konden ons zadel dubbel vouwen, zoveel hadden ze eruit gehaald!! Bloos
Nou, en dat mochten ze houden natuurlijk!

Geen ervaring met Rossner zadels.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:08

Ik zou het bij van rijs laten doen super goeie verhalen van gehoort en is ook niet extreem duur.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 07:44

Idd ik ga ook altijd naar van Rijs, vroeger giong divoos opvullen zonder ooit paard en zadel samen te hebben gezien, dat leek me al bijna onwerkelijk, bedoel hoe kunnen ze weten wat dan opgevuld moet worden. Ik ga gewoon met zadel en paard naar van Rijs, zit toch om de hoek en kannie meteen kijken hoe of wat.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:54

@karev, om even terug tekomen op je vragen in het andere topic. Haha!

Ik zelf vind het hele fijne zadels zitten lekker zacht en ze hebben een lekkere diepe zit en veel kniewrong.
Je word eigelijk gedwongen recht op te zitten ik zelf vind het echt top aangezien ik snel de nijging heb om naar vore te gaan hangen.
Vind het echt super zadels!
En als je er zuinig mee om gaat gaat hij ook wel langere tijd mee en voor de prijs hoef je het niet telaten want ze liggen voor 759,00 euro in de winkel.

Tevens als je op zoek ben heb ik ook nog een gloednieuwe Rossner tekoop.
Maar 1 jaar gebruikt dus zitten geen beschadiging op ook niet op de zweetbladen en boom is na gekeken door Divoza.
x_Mliss @ [EA-TK-AP] TK:Rossner Amerika 1jaar gebruikt NIEUWSTAAT!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:38

hebben jullie je beugelriemen onder de zweetbladen of er gewoon overheen?

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:42

Ik heb ook een Rossner zadel, Dressuur.
Vind het echt een super lekker zadel. Lachen

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:43

ik er overheen, die beugelriemen, singelstoten zitten door een soort van lus aan de zweetbladen, zodat ze niet zo klapperen maar met als nadeel dat je dan de beugelriemen er dan wel overheen moet doen, dit is bij de rossner montreal zo.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:53

lammie2701 schreef:
ik er overheen, die beugelriemen, singelstoten zitten door een soort van lus aan de zweetbladen, zodat ze niet zo klapperen maar met als nadeel dat je dan de beugelriemen er dan wel overheen moet doen, dit is bij de rossner montreal zo.

ja dat is bij mij ook zo maar ik heb ze er wel gewoon onder Clown gaat best goed

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:55

okee dat kan maar ik heb iedere keer vooral met op en afstappen er last van dat die zweetbladen niet blijven liggen en tijdens het rijden schuiven ze dan ook best wel vaak, hoe stil ik m'n benen ook probeer te houden. dus dan heb ik ze er toch liever overheen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:02

Het was bij mij liefde op het eerste gezicht bij het zien van het dressuurzadel Rossner Montreal. Het lijkt mij een zadel met een zeer fijne zit, waar je ook lekker stevig in zit. Heeft iemand ervaring met dit zadel?
Geeft het zadel ook voldoende steun aan knieën en benen? Ik heb namelijk een (waarschijnlijk chronische) knieblessure, waardoor ik tijdens het rijden snel last heb van overbelasting. Om dit tegen te gaan, moet ik een rustige been- en knieligging hebben, maar die wordt juist verstoord door mijn blessure. Beetje lastig, maar in ieder geval; geeft het zadel voldoende steun?

Afbeelding

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:03

ik vind het een superzadel. mij geeft het in ieder geval voldoende steun. het zit echt heeeeeeeeeeerlijk. bij mij was het ook liefde op het eerste gezicht bij dit zadel.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:20

Bij een Rossner Amerika kunnen ze volgens mij niet onder het zadel teminste ik heb er nu 3 gehad en bij alle 3 kon het niet.
Verder geeft dit zadel wel enorm veel steun, bij de meeste zadels vind ik dat ze zo wijnig knie wrong hebben en veel te veel ruimte ook al heb je een kleine inche.
Bij deze zit je echt ingesloten echt super!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:26

Ukkiee schreef:
Het was bij mij liefde op het eerste gezicht bij het zien van het dressuurzadel Rossner Montreal. Het lijkt mij een zadel met een zeer fijne zit, waar je ook lekker stevig in zit. Heeft iemand ervaring met dit zadel?
Geeft het zadel ook voldoende steun aan knieën en benen? Ik heb namelijk een (waarschijnlijk chronische) knieblessure, waardoor ik tijdens het rijden snel last heb van overbelasting. Om dit tegen te gaan, moet ik een rustige been- en knieligging hebben, maar die wordt juist verstoord door mijn blessure. Beetje lastig, maar in ieder geval; geeft het zadel voldoende steun?

[img] http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _00087.jpg[/img]

Ik vond het ook een super mooi zadel, heb er in de winkel op gezeten en het zat ook super lekker! Maar toen de zadelpasser kwam lag het echt niet mooi op mijn paard. Lag aan het model van het zadel zei die man, want mijn paard heeft een hele normale rug volgens hem.
Het zadel lag er heel erg hoog op.

@ x_Mliss, Ik heb ook een rossner amerika en bij mij kan het wel. Ik vind het wel fijn rijden.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:30

op mijn paard lag het helemaal geweldig. ik heb er 1 waarvan de boom iets is verbreed omdat mijn fries een wat bredere rug heeft dan een standaard kwpner.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:34

Ik heb ook de Rossner Montreal! Wilde heel graag een zadel met een diepe zit en keilkussens. Het paard wat ik reed had een heel moeilijke rug; Hoge schoft, maar weinig vlees. Dit zadel paste perfect. Helaas rijd ik hem niet meer.. Het zadel past helaas niet op andere paarden, het doet echt zeer om 'm doelloos te zien hangen. Daarom ga ik binnekort naar Divoza in Zoetermeer om de boom aan te laten passen/ in te ruilen.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:50

ik wil een rossner amerika vs.
maar kun je bij dit zadel de beugelriemen onder het zweetblad bevestigen???
zoals ik de reacties lees zijn het super zadels. dus hoop dat er snel 1 komt .

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:55

Een Rossner zadel is echt het perfecte zadel,

heb er zelf ook lang een gehad voor mijn pony,

en hij verkleurde helemaal niet,

echt het type zadel waar je van houdt Bloos

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:57

marjoleinft schreef:
ik wil een rossner amerika vs.
maar kun je bij dit zadel de beugelriemen onder het zweetblad bevestigen???
zoals ik de reacties lees zijn het super zadels. dus hoop dat er snel 1 komt .

ik heb de rossner america dressuur, daar kan het wel bij Ja

Afbeelding

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:33

Mijn excuses dat ik het topic omhoog schop maar ik heb een vraag. Weet iemand hier het verschil tussen de rossner montreal en de rossner sydney plus?

Ik kan het nergens vinden. En dan wil ik met name weten welke korter is. Het gaat om een arabier..