Opgelicht met een zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:13

Een tweede zadel passer op hetzelfde moment laten komen onder het mom van opvullen? :)*

Absolem

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:14

Was geen reactie op jou hoor datbeniknou. Voor je denkt Hu? :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:15

Gwen1992 schreef:
Een tweede zadel passer op hetzelfde moment laten komen onder het mom van opvullen? :)*

Die wil je deze avond nog op de stoep te hebben, want vanavond wordt het zadel al teruggebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:26

Ik heb het zadel inmiddels weer terug. Hij heeft het alleen aan de voorkant maar opgevuld. Bij de kussens achter zegmaar is helemaal niks gedaan. Het ligt nu dus nóg hoger bij dr schoft en nog veel smaller bij de schouders en rug. Hij legde het erop, moest weer rijden en ging weer weg.. okay?.. nou hij vroeg wat ik er van vond. Ik zeg dat het goed was. Ik wil met de man in kwestie niets meer te maken hebben. Bah.
Nadat hij de bak uitgelopen was, ben ik direct afgestapt en heb ik paardlief weer op stal gezet. Ze liet namelijk duidelijk aan mij merken dat het niet lekker zat voor haar. Ik vond het nu voor mijzelf ook voor geen meter meer zitten. We nemen deze week weer even contact op met A3.
Verder: hoezo zou ik een onderwerp verzinnen voor een topic? Mensen die dat denken zijn pas zielig..

Ik wil met meneer in kwestie niet verder in zee, maar moest simpelweg dat zadel terughebben. Anders kan ik nog niks. Die bultjes op haar rug waren weg sinds dat zadel er niet meer op lag, ben benieuwd of ze er morgen weer zitten.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:29

Maar waarom moet je dan zeggen dat het zadel goed ligt? Je maakt het jezelf hier zoveel moeilijker mee dan nodig.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:34

Maar TS waarom zeggen dat het zadel wel goed ligt? Je moet niet aangeven dat het goed ligt als het niet zo is, want nu denkt hij een klant terug tevreden gemaakt te hebben. Vind het dan ook enorm raar/dom dat je dan gewoon terug gaat rijden, het is namelijk niet moeilijk om een zadel aan te nemen en de deur te wijzen..zadel is en blijft van jullie, dus hierin kon hij niets brengen. Héél vreemd dat hij ook opvult zonder het paard te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:41

Is ook vreemd. Ik had m liever ook de deur gewezen, maar mijn ouders wilden het per se zo hebben. Prima.. maar dat zadel komt er niet meer op. Vandaag was de laatste keer. Het word er gewoon niet beter op.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:02

Wat een vaag verhaal..
En een gemiste kans om hem zo weg te laten gaan. Hij had het voor je moeten oplossen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:02

En zo geef je hem niet de kans het op te lossen.

Je hebt inmiddels een lading deskundigen erbij die het zelf ook niet allemaal volledig weten (gezien het feit dat 1 van die deskundigen de Wintec goed vond en dat deze ook niet goed lag). Jammer dat die er vandaag niet bij waren. Met een open-mind een discussie aangaan met die zadelmaker. Waarom zij vinden dat het zadel niet lekker ligt en waarom de zadelmaker het wel goed vindt.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:45

Mensen. Ts kan er niks mee. De ouders willen het zo. Nou prima toch. Ze betalen ook het andere zadel. Hun vinden het niet erg. Waarom dan druk maken?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:58

Ongelooflijk dit....maar wel weer genoeg lees voer voor de pasen. :')

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 23:32

Heel bijzonder verhaal blijf ik dit vinden.
Was er niemand aanwezig bij het passen.
En ja TS je spreekt jezelf tegen dingen kloppen niet.

Maar in belang van je paard hoop ik dat je snel een oplossing hebt,

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 02:47

Ik snap uberhaupt dat je er toch weer op gaat zitten als je zelf al ziet dat het zadel niet goed is.
En als je dan wilt zeggen dat het zadel goed is, prima. Maar laat het commentaar dan verder achterwege, want op dat moment 'kies' je er zelf voor om het zadel verder te accepteren.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 02:53

Je had ook gewoon kunnen zeggen: Dankjewel voor het zadel, en tot ziens. Had je er ook niet op gehoeven, en had je het je paard bespaard.

Erg apart verhaal dit.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 03:24

Anoniem schreef:
_Dracarys schreef:
Je hebt het zadel daar achtergelaten en hij moet het geld overmaken begrijp ik hieruit?

Klopt

Ik ben nog minderjarig ja.
Zadel daar achtergelaten. Hij zou alles terugstorten.

Ik lees al het topic mee en krijg dit maar niet uit m'n systeem. Eerst zou hij alles terugstorten dankzij bemiddeling van je Engelstalig stalgenoot en nu zeg je tegen die winkelier dat het oké is,terwijl dat niet zo is.
Ik begrijp er niet veel meer van eigenlijk.

Quro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:38

En eerst kon het je ouders niets schelen en nu MOEST het zo van je ouders?
Ik zet het stipje uit. Wat een vreemd gedoe.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:09

Ik snap er echt geen hol meer van.

Zo komt die vent wel aan zn geld ja, zeggen dat ie goed ligt.
Ik had het zadel in ontvangst genomen en gezegt dat ie kon vertrekken en hij mij als klant kwijt was geraakt.

Wat bereik je hier in godsnaam mee???

Als je op deze manier blijft onderhandelen ga je het lastig krijgen in de toekomst.

Hier gaat het stipje ook weg.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:12

En zo wordt de zadelmaker BELOOND door TS en haar ouders voor slecht werk. Op naar het volgende slachtoffer en verpeste paardenrug als je er zo makkelijk mee weg komt. Onvoorstelbaar.

En als je al ziet dat het slecht ligt, waarom ga je er dan op rijden???? Voor wie doe je dat? De zadelmaker? In ieder geval niet voor je paard, die is weer de dupe door deze vreemde beslissingen van jou en je ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:21

Ik MOEST ermee rijden van meneer in kwestie. Hij zou eerst alles terugstorten ja. Tot hij even later direct mijn moeder opbelt (hij had haar nummer nog) dat we maar een klein rotbedragje kunnen krijgen voor dat ding. {:)-:( En anders kon hii het opvullen. Ik kies dan NIET voor een klen rotbedrag. Ik ruil het later ergens anders in! Mijn moeder vond ook dat ik moest rijden ermee! Mijn moeder vind zelfs dat ik haar gewoon iedere dag kan rijden met dat leenzadel. Dat doe ik mooi NIET!!!

Het is misschien een wazig verhaal, alles word ineens anders, mijn ouders hebben weer eens geen vaste mening, maar daar kan ik niets aan doen.. :(

Verder, ik laat weten als er een goede zadelmaker is geweest, maar verder heb ik geen zin meer in de afkrakingen van mensen die het altijd beter weten door een schermpje, maar je in de werkelijkheid niet aan durven te kijken. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:29

Lijkt mij een heel lastige situatie.. :-( ik hoop dat je er snel uitkomt!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:29

Vervelende situatie TS!
Dit is jullie keuze geweest, ik hoop dat je het zadel voor een fijne in kunt ruilen bij een goede zadelpassen/maker! Volgens mij heeft jouw paardje ook een wat holle rug hè, die steeds wat beter bijtrekt, kan natuurlijk ook zijn dat het zadel hierdoor niet meer lekker ligt, hopelijk vinden jullie iets wat wel fijn past!

Heel iets anders, heb je de tinker eigenlijk niet meer? Was er even benieuwd naar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:35

IMJ schreef:
Vervelende situatie TS!
Dit is jullie keuze geweest, ik hoop dat je het zadel voor een fijne in kunt ruilen bij een goede zadelpassen/maker! Volgens mij heeft jouw paardje ook een wat holle rug hè, die steeds wat beter bijtrekt, kan natuurlijk ook zijn dat het zadel hierdoor niet meer lekker ligt, hopelijk vinden jullie iets wat wel fijn past!

Heel iets anders, heb je de tinker eigenlijk niet meer? Was er even benieuwd naar!

Ja haar rug is hol, met longeren trekt ze haar rug namelijk mooi omhoog en lijkt ze totaal niet meer overbouwd en geen holle rug meer te hebben, alleen die punt reet. We dachten aan een lichtgewicht zadel, kunststof, omdat wij denken dat dat voor haar rug fijner zou kunnen zijn (mits het past natuurlijk). In halt laat ze haar rug direct weer hol zakken.

Nee, dat tinkertje heb ik in april verkocht naar hele lieve mensen. Ze zou voor mij te klein blijven met haar 1,38 en ze had een pesthekel aan dressuur, beestje wilde springen en recreatie. Springen is alleen niet mijn ding ook haha. Maar die mensen wilden haar in tweespan voor de kar beleren met hun andere kleine tinker. Dus die is goed terecht en ze heeft het helemaal naar haar zin daar. :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:45

Ik denk dat jouw zadel meer waard is dan een kunststof zadel. Alleen weet ik niet of ze die geschikt voor haar rug krijgen!
Hopelijk kom je daar goed uit met een goede zadelmaker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:11

Ze lijkt langzaam al iets bij te trekken. Foto van vandaag: (ze keek chaggie omdat dr vriendje dr zat te pesten haha, ze was ook lekker hengstig :+ )

*knip*

Foto 1,5/2 week terug:

*knip*
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 15-05-18 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:16

En een foto van je zadel kaal op haar heb je die ook.