Oryani schreef:Een vraagje voor Pmarena: Bij de happy vally zit er een gecontourde tussenlaag voor een smallere zit. Kan deze ook los gekocht worden en gebruikt worden voor de andere Barefoots?
Als het goed is wordt deze over een tijdje leverbaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Oryani schreef:Een vraagje voor Pmarena: Bij de happy vally zit er een gecontourde tussenlaag voor een smallere zit. Kan deze ook los gekocht worden en gebruikt worden voor de andere Barefoots?
Als het goed is wordt deze over een tijdje leverbaar
romyloverrr schreef:Vergeet niet dat hoe kleiner het oppervlak op de rug is, dus hoe breder de kussens staan, hoe meer druk er komt op het andere deel van de kussens. En ik denk niet dat die druk zich voor een deel netjes naar de zijkant gaat verplaatsen als je de kussens breder plakt.
Caaatje schreef:Dieseltje, hoe lang had je je Ghost al toen de inlages van je kussens zo werden?
Gladijs schreef:Yeey dieseltjedat is even schrikken zeg, goed checken dat zadel dus... Ik ben nu gewoon met een nieuwe set begonnen, ghost pad met sympanova en nieuw ghost zadel maar het begint toch wel te kriebelen om er eens een kundige blik op te werpen allemaal.
Dieseltje, jij hebt een half pad onder jou dekjes liggen als het goed is, heb daaronder schaap of sympanova?
nanda1980 schreef:Ik meld mij ook even met een vraag (zit al heel lang onder de mee-lees-steen), weten jullie ook waar je een bob marshall kan testen? Ik wil, wanneer ik genoeg heb gespaard, een bob marshall of een freemax kopen voor mijn paard met hoge schoft. Ik moet wel eerlijk zijn om te zeggen dat ik erg verliefd ben op de donkere freemax (en dan natuurlijk die cow-versie vanwege de toffe flower tooling). Op equiday heb ik de freemax al op de bok getest (net als de bf arizona en de ghost, maar de freemax vond ik echt veel mooier en fijner zitten).
Een BM heb ik ook al eens ingezeten, maar niet op mijn eigen paard. Het leek mij nl een goed idee om beide zadels op mijn eigen paard te testen. Of heeft Liliane ook een BM in haar collectie paszadels?
dieseltje09 schreef:Gladijs schreef:Yeey dieseltjedat is even schrikken zeg, goed checken dat zadel dus... Ik ben nu gewoon met een nieuwe set begonnen, ghost pad met sympanova en nieuw ghost zadel maar het begint toch wel te kriebelen om er eens een kundige blik op te werpen allemaal.
Dieseltje, jij hebt een half pad onder jou dekjes liggen als het goed is, heb daaronder schaap of sympanova?
Ik heb gewoon de ghost pad er tussen liggen inderdaad met sympanova onderzijde. Ben aan het kijken naar een halfpad van grandeur maar nog mee bezig aangezien de halfpads te lang zijn zoals grandeur ze nu maakt.(komen hierdoor onder het dekje vandaan en in combi met een piccolo maat is dat geen gezicht vind ik)
@ pleiada, ja klopt zijn inderdaad van een ander materiaal, in mn ghost pad zitten wel wel de inlages die in nu ook in mn zadel heb maar de oude panelen hadden inlages van een soort moosgummi.
Mayflower_ schreef:nanda1980 schreef:Ik meld mij ook even met een vraag (zit al heel lang onder de mee-lees-steen), weten jullie ook waar je een bob marshall kan testen? Ik wil, wanneer ik genoeg heb gespaard, een bob marshall of een freemax kopen voor mijn paard met hoge schoft. Ik moet wel eerlijk zijn om te zeggen dat ik erg verliefd ben op de donkere freemax (en dan natuurlijk die cow-versie vanwege de toffe flower tooling). Op equiday heb ik de freemax al op de bok getest (net als de bf arizona en de ghost, maar de freemax vond ik echt veel mooier en fijner zitten).
Een BM heb ik ook al eens ingezeten, maar niet op mijn eigen paard. Het leek mij nl een goed idee om beide zadels op mijn eigen paard te testen. Of heeft Liliane ook een BM in haar collectie paszadels?
Ik heb een BM getest bij Alida Hadders (dealer van BM) (http://www.newwaystable.nl/contact.html ). Misschien dat je met haar contact op kan nemen?
nanda1980 schreef:Mayflower_ schreef:
Ik meld mij ook even met een vraag (zit al heel lang onder de mee-lees-steen), weten jullie ook waar je een bob marshall kan testen? Ik wil, wanneer ik genoeg heb gespaard, een bob marshall of een freemax kopen voor mijn paard met hoge schoft. Ik moet wel eerlijk zijn om te zeggen dat ik erg verliefd ben op de donkere freemax (en dan natuurlijk die cow-versie vanwege de toffe flower tooling). Op equiday heb ik de freemax al op de bok getest (net als de bf arizona en de ghost, maar de freemax vond ik echt veel mooier en fijner zitten).
Ik heb een BM getest bij Alida Hadders (dealer van BM) (http://www.newwaystable.nl/contact.html ). Misschien dat je met haar contact op kan nemen?
Kwetal schreef:Voordat dit inlagen-verhaal een geheel eigen leven gaat leiden....
De nieuwe inlagen zijn de inlagen die we - op het moment - aangepast hebben voor mensen die serieus endurance rijden, dit even als een gebaar naar Dieseltje. Ik heb geen idee wat er met die oude inlagen aan de hand is, want we gebruiken Kompripol/Polypress al heel lang in de kussens en de pads. Dat is het zelfde materiaal wat er in onder andere Christ pads en Schaapsvacht zadels zit (en in nog 1000 andere toepassingen waar mensen op zitten) Dus een uitgebreid, goed getest materiaal en geen rotzooi.
Desalniettemin is Ghost altijd op zoek naar verbetering. Het zou stom zijn om op je achterwerk te gaan zitten en te denken "dit was het wel, niks meer aan doen"![]()
De wetenschap staat niet stil, inzichten veranderen en daar blijven we in mee gaan.
Verder is het denk ik bij iedereen aan te raden om de inlagen van pads en eventueel kussens regelmatig te controleren (van alle merken). Ook bij Christ waren de inlagen na verloop van tijd aan vervanging toe. Zweet en warmte van je paard, of soms doorsijpelend zadelvet, drogen bij een verwarming etc. dat heeft allemaal invloed op die inlagen. En het is niet voor niets dat merken zoals Trekker, Startrekk, Hidalgo, nieuwe kussens in hun assortiment hebben. Bij Ghost hoef je alleen de inlagen te vervangen, dat scheelt enorm in de kosten (een paar tientjes tegenover ruim 100 euro!)
Dieseltje - bij mijn weten is er nooit moosgummi in de kussens gegaan???
Soms heb ik ook het gevoel dat de ene partij Kompripol de andere niet is - het bestaat tenslotte uit resten verschillend schuimrubber die onder druk, met lijm, geperst worden. Dieseltje liet een paar weken geleden een foto zien hier op Bokt en al die laagjes hadden een andere kleur. Het lijkt me dat er dan ook wat kwaliteitsverschil kan zijn tussen de verschillende leveringen. Er bestaan wel gradaties in (dichtheid/soortelijk gewicht) maar het uiteindelijke resultaat zou anders kunnen zijn (het zelfde merk en model spijkerbroek, in dezelfde maat past soms beter dan de andere, die je een week later koopt)
Kwetal schreef:Ik denk dat we hier langs elkaar heen praten??? Iedereen verplaatst ze - er is echter 1 iemand in de VS die heel ver gaat in het individueel aanpassen, met behulp van andere, of extra inlagen en "wiggetjes" en andere materialen, zoals vilt/Poron XRD etc. Maar iedereen zet ze verder uit elkaar, of schuin - zodat het past op de ruggen van alle paarden.
romyloverrr schreef:Vergeet niet dat hoe kleiner het oppervlak op de rug is, dus hoe breder de kussens staan, hoe meer druk er komt op het andere deel van de kussens. En ik denk niet dat die druk zich voor een deel netjes naar de zijkant gaat verplaatsen als je de kussens breder plakt.