De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:23

Daar ben ik ook benieuwd naar! Bij sommige staat het echt bij dat er geen neopreen in zit. Veel producten bij hun iig niet, als dat zo is zijn ze zeer interessant!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:37

De link die net gestuurd werd bestaat uit oa Mesh. Daar heeft HH ook een beschermer van en dat schijnt erg zweterig te zijn.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:09

die styles klinken goed. Style staat heel goed bekend maar ik heb ze tot nu toe nog niet geprobeerd omdat ze niet ademen.

Overigens draaien mijn dalmars helemaal niet. om wat grover beenwerk blijven ze hier perfect zitten.

Alleen jammer dat die crossbeschermers na 1 seizoen altijd al flink slijtage laten zien. (maar goed , ze worden dan ook stevig mishandeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:29

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 10:42

Ik zag vanmorgen dat Drunens Ruiterhuis beide varianten van le mieux verkopen. Ik ga zaterdag maar eens even langs. Ben erg benieuwd

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:48

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:54

Jep, ik heb er ervaring mee. Ik had de carbon air. Pasvorm was goed en ze zaten mooi maar pezen werden er gewoon warm onder. Maar ik denk dat warme pezen vrijwel onvermijdelijk zijn als je intensief getraind hebt. Helaas na een paar keer gebruik had paardlief ze gesloopt waardoor de aanhechting van een van de bandjes kapot is. Kan ze nu niet meer gebruiken. Dus mocht iemand een linker Zandona Carbon Air maat M over hebben, ik hou me aanbevolen O:)

Overigens denk ik dat je beter de zoekfunctie kan gebruiken, de zandona's zijn al meerdere keren teruggekomen in dit topic :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:35

Veredus pro classic staan op marktplaats in het zwart voor iemand die ze nog zoekt

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:55

Ik heb dit topic eens een beetje doorgelezen, maar wat is jullie ervaring met goede kogelbeschemers? Ik zoek namelijk goede kogelbeschermers die rondom zitten. Paard is niet bepaald zuinig met zichzelf. Ik heb nu tekna kogelbeschermers, maar ben toch niet helemaal tevreden!

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:02

Mijn paardje is ook niet zo zuinig op zichzelf (met name door nog te weinig kracht in de achterhand). Ze tikt zit achter aan de binnenkant aan. Waar gewone strijklappen/kogelbeschermers niet beschermen. Ik heb nu de kentucky deep kogelbeschermers. Dit zijn beschermers met een extra soort flap eraan, zodat de koten meer bescherming krijgen.
http://www.divoza.com/nl/kentucky-deep-kogelbeschermers

Fijne beschermers, doen waar ze voor bedoeld zijn!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:03

Gisteravond nog een keer de NEW Airoflow gebruikt, maar het zit gewoon niet mooi. Ze schuiven naar beneden om de fijne beentjes van mijn KWPN'er... Helaas! :n

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 13:09

Netam89 schreef:
Ik heb dit topic eens een beetje doorgelezen, maar wat is jullie ervaring met goede kogelbeschemers? Ik zoek namelijk goede kogelbeschermers die rondom zitten. Paard is niet bepaald zuinig met zichzelf. Ik heb nu tekna kogelbeschermers, maar ben toch niet helemaal tevreden!

Ik koop altijd de gehele set; voor en achterbeschermers. Ik heb nu de hele set van equifit; maar die zijn erg aan de prijs en ben ik niet 100% tevreden over helaas.
Mijn paard tikt zichzelf nog wel eens aan onder de beschermer, daar is die flap wel handig voor bij de kogelbeschermers die hierboven genoemd zijn. Wat ik gebruik zijn kootbeschermers van Woofwear. Smalle bandjes van neopreen die je met klitteband om de koot bevestigd voor iets meer bescherming. Ik gebruik ze om de voorbenen om schuurplekjes van de springschoenen te voorkomen, maar om de achterbenen werken ze ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:41

Zijn er hier mensen die nagedacht hebben over katoenen bandages? Aangezien katoen echt fantastisch ademt :) Evt. in combinatie met ademende onderlappen zoals de HH cool masters of katoenen onderlappen? Heb wel eens gehoord dat je er een harde schaal onder mee kan bandageren voor de bescherming. Of denk ik nou echt heel raar?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:43

Ik snap niet waarom je zoveel moeite zou doen met die bandages icm een harde plaat, kun je net zo goed gewone peeskappen omdoen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:46

Free2 schreef:
Ik snap niet waarom je zoveel moeite zou doen met die bandages icm een harde plaat, kun je net zo goed gewone peeskappen omdoen :)

Omdat katoen een stuk beter ademt dan neopreen en elastiek, wat bij peeskappen gebruikt wordt :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:34

Ja dat wel .
Maar katoenen bandages zijn drama om goed te bandageren !
Bovendien is t alsnog een flinke laag die t been rondom afsluit .
En alsnog warm

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:38

Jij hebt dat dus al getest?

Katoen ademt goed inderdaad, had anders best interessant geweest als test :)

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 21:30

mijn probleem met katoenen bandages was dat als ze een keer goed aantikken er gelijk een gat in zit, wat ook uit rekt. Voor echte lomperiken dus niet echt fijn. Bij fleece oid heb je dat probleem niet

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:35

Waar koop je katoenen bandages? Ken alleen acryl, fleece of elastiek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:39

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 06:42

Die van Harry horse heb ik zowel de onderbandages als de bandages zelf ...

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:41

Zinzi_jewel schreef:
Die van Harry horse heb ik zowel de onderbandages als de bandages zelf ...

En werkt het?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:30

Maar een bandage zit sowieso om het hele been, heeft geen harde schaal en biedt geen ondersteuning. Dus waarom zou je uberhaupt een bandage willen?

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:42

Netam89 schreef:

Jammer dat niet het hele artikel erop staat. Ik heb geen Bit namelijk. Maar met wat voor bandages hebben ze dit onderzocht dan? Staat er specifiek bij katoenen bandages? Fleece en elastiek kan je gewoon niet vergelijken met katoen.

Reden dat ik hier nieuwsgierig naar ben, is omdat ik de voorbenen rondom ingepakt wil hebben en bij de achterbenen de koot. Ik rij western en in bv een spin of tijdens het werken met koeien tikken/schuren ze nog wel eens met een hoef tegen de voor/zijkant van het voorbeen. Achter kunnen diepe stoppers brandplekken in de koten krijgen. Meestal worden 3 in 1 beschermers gebruikt, maar dan pak je het been dus rondom in met neopreen -O- en fleece bandages zijn toch ook wel erg warm. Voor de koten bestaan skidboots, soort strijklap van leren riempjes met een harde schaal onder de koot. Maar deze zijn vaak erg oncomfortabel en krijgen ze schuurwondjes van, dus ook niet erg ideaal.
Heb gelukkig nog wel een paar jaartjes voordat ik die bescherming echt nodig ga hebben, dus hoop dat er in de tussentijd een goed alternatief uitgevonden gaat worden. Maar het enige dat ik op dit moment zou kunnen bedenken, zijn katoenen bandages. Vandaar mijn vraag ernaar.