Lederverf hoofdstel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 22:49

haha straks zit je rijbroek onder :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:15

Ik heb een tijd dit topic gevolgd en nu besloten om mijn zadel te verven. Ik heb nog een jc veelzijdigheidszadel liggen die ik maar niet verkocht krijg. Dus dan maar verven en dan gewoon als buiten rij zadel en springzadel gebruiken. Ik zit te twijfelen tussen cognac of tobacco. In ieder geval bruin, ik wil het graag bij mijn hv polo hoofdstel laten passen.
Binnenkort dus verf bestellen en dan beginnen! :D Ik ga gewoon heel veel dunne laagjes doen. Wat is het beste ongeveer?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:26

Sowieso heel erg goed ontvetten. Ik heb dat spul daar mee besteld, is wel wat duurder, maar heb je niet het risico dat je leer het begeeft. Als je denkt dat je er mee klaar bent, nog een keer doen! Dat laten drogen en dan hele dunne laagjes verf 2-3 is niet genoeg, het moet écht dun zijn. Pas na een laag of 5 zie je de kleur dan een beetje. Als je denkt dat je genoeg laagjes hebt, nog paar een keer doen. Als je elk laagje een andere richting op verft (horizontaal-verticaal) heb je een mooier resultaat. Daarna een finisher er op, die maakt waterdicht en beschermt de verf.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:32

oke! en dan hoeveel laagjes? 15 ofzo, of nog meer.
ik heb gelukkig we veel geduld altijd, dus liever heel veel laagjes, al moeten het er 50 zijn :+
moet je die verf verdunnen eigenlijk? of gewoon dun schilderen.

Nies_

Re: Lederverf hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:40

Ik denk toch wel minimaal 10. Op mijn laarzen zitten er denk ik wel 20, maar dat is wel zilver en heb het idee dat die minder goed dekt. Niet verdunnen, gewoon heel dun schilderen, ik gebruik er gewoon een normale schilders kwast voor, zo eentje voor de kozijnen. Met dat dunne kwastje wordt het wel een heel werkje denk ik.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:45

oke! nou ik ga gewoon met veel geduld veel laagjes schilderen haha.
klik dit is het hoofdstel. vind ik echt een hele mooie kleur. ik ga wel kijken welke kleur daar het beste bij past.

misschien dat mn zadel wel verkocht wordt als ie geverfd is, en anders blijft ie maar.

edit: ik heb nu 3 kleuren die zouden kunnen, maar geen idee welke het beste is.
cognac
english tan
saddle

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:57

Wat dacht je van roze? :)

Grapje, cognac zou ik zeker niet nemen bij dat hoofdstel, eerder Englisch tan, of chocolade...

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:03

Hoe moet ik het ontvetten?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:06

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:09

Ik heb dat niet gekocht en dat ga ik ook niet doen, ik zoek een manier zonder dat spul

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:15

Ik heb hem helemaal niet ontvet.. :0 vergeten maar hij doet het wel goed! Haha

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:15

jasz schreef:
oke! nou ik ga gewoon met veel geduld veel laagjes schilderen haha.
klik dit is het hoofdstel. vind ik echt een hele mooie kleur. ik ga wel kijken welke kleur daar het beste bij past.

misschien dat mn zadel wel verkocht wordt als ie geverfd is, en anders blijft ie maar.

edit: ik heb nu 3 kleuren die zouden kunnen, maar geen idee welke het beste is.
cognac
english tan
saddle

English tan vind ik het mooist!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:39

xSlvna schreef:
Wat dacht je van roze? :)

Grapje, cognac zou ik zeker niet nemen bij dat hoofdstel, eerder Englisch tan, of chocolade...

goed idee roze :)*
nee toch maar niet haha... ja lastige keuze, ik hoop dat ik het aandurf :=
ik zit er aan te denken eerst maar is een goedkoop halster of hoofdstel te kopen, tweedehands en die dan te verven. dan heb ik al een beetje geoefend voor mn zadel eraan moet geloven.

edit: ik vind zelf english tan en saddle het mooiste, cognac is echt te licht. ik hoopte dat ze tobacco ofzo hadden, maar helaas. chocolade is te veel rood, dat hoofdstel heeft een beetje een paarse ondertoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:53

Misschien zeg ik iets heel stoms, maar zou het een idee zijn om de onderste lagen paars te doen en dan met english tan oid eroverheen te gaan? Om het zo goed mogelijk met je hoofdstel te laten matchen?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:55

Zo werkt dat niet haha, die ondertoon is gewoon een gloed zoals je bij haar ook kan hebben (gouden gloed, blauwe gloed bij zwart haar, paarse gloed...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:57

Ja dat snap ik haha, maar ik dacht er opeens aan :Y) aangezien je met tekenen heel veel laagjes van heel veel kleuren gebruikt om nét die ene kleur te krijgen die je wilt. Als je iets groens wilt is het niet raar om blauw, paars en rood te gebruiken in de onderlagen ;) maar zo'n laag is natuurlijk niet zo dekkend als verf :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:01

Ja oké daar heb je wel gelijk in, maar of het ook zo bij verf kan, geen idee...

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:15

Wat gaaf allemaal!
Ik wil ook mijn winter laarzen en eventueel een goedkoop hoofdstel gaan proberen. Ben er nog niet helemaal uit welke kleur ik wil. Cognac, blauw, grijs, paars, brons, vind alles mooi.
Vraag me alleen af, wordt het leer niet heel droog en broos? Omdat je het eerst ontvet en met al die lagen verf er over kun je het natuurlijk niet meer schoonmaken en invetten. Of wel?

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:50

Heb toch voor de zekerheid even een mailtje gestuurd voor de kleur.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:04

Ik heb m af! Morgen komt een foto dat karel m om heeft.
Helemaal met dat kwastje en het nagellaksysteem gedaan, nog meer dan de helft van het verf over :)

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:22

Ben benieuwd! Hoeveel ml had je genomen?

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:24

De 30ml, ik heb een shetlanderhoofdstel geverfd

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:26

Ah oke, ik denk dat ik het ook wel red met dat potje dan. Is wel een groter hoofdstel en dan ook nog een borsttuig, maar ik denk niet dat er heel veel lagen op hoeven omdat het donkerbruin moet worden, heb jij heel veel lagen nodig gehad om de kleur zichtbaar te krijgen (welke kleur heb je trouwens)? En als jij nog meer dan de helft over hebt zal het vast wel genoeg zijn gok ik.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:28

Blauw, van zwart naar blauw 2 lagen ong 2 a3

Hier ligt ie nog uit elkaar:
Afbeelding

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:35

eefj33 schreef:
Misschien zeg ik iets heel stoms, maar zou het een idee zijn om de onderste lagen paars te doen en dan met english tan oid eroverheen te gaan? Om het zo goed mogelijk met je hoofdstel te laten matchen?

het is een idee! ik kan wel paars kopen en english tan en dat eerst op een halster proberen en kijken hoe dat wordt. geen idee of dat zo werkt, maar ik neem aan dat de kleur wel wat zal veranderen.