Op dat moment was hij net onder het zadel en niet zo braaf. Reed altijd met bontje. De dag dat ik de pad ertussen legde ging hij zo los dat ik er enorm hard af viel.
Inmiddels zijn we een jaar verder en is hij een stuk cooler hihi
heb dr gisteren ook eentje gehaald, ben reuze benieuwd hoe mijn muppet er op reageert. Kreeg het advies bij Divoza voor een 2 laags. En het zal mss maar gevoel zijn toch vond ik zelf ook de 2 laags beter aanvoelen.
Heb er thuis ook met blote voeten op gestaan en wat meer gekke testjes mee gedaan en het lijkt wel degelijk verschil te maken. In iedergeval een groot verschil met de bontjes en het prolite pad die we hebben, die werken ook wel goed maar wat al meer mensen hier hebben gezegd is dat een bontje gelijk zo dik is. ( heb bontjes van BR die zowel links als rechts en voor en achter apart te vullen zijn met memoryfoam)
Maar mijn zadel is net nieuw en ligt eigenlijk uit zich zelf al netjes. Iets wat de drukverdeling nog beter verdeeld is natuurlijk altijd oke. Heb nog altijd het gevoel met (boom) zadels dat het erg nauw komt en dat het nooit ten alle tijden 100% goed kan liggen. Dit pad zorgt er in iedergeval voor dat eventuele onneffenheden in bv de kussens van een zadel behoorlijk verminderd worden.
Ik heb me wijs laten maken bij Divoza dat het pad eerst op de rug moet en dan pas het dekje, bij Divoza hebben ze net een demonstratie gehad van Kingsley en zo is het hun verteld volgens de verkoper.
Vraag me dan wel af of de structuur van het pad niet alle haren opneemt en vind het materiaal vrij grof voor rechtstreek contact met de rug. Zou het veel uitmaken als je het dekje er toch onder doet?
Ik vraag me ook af of dit klopt aangezien er op de site van kingsley diverse foto's staan waar de pad op het dekje ligt.
Dimple
Geplaatst: 10-04-14 11:30
Oh Auw! Ik zou hem mooi niet op de rug leggen hoor. Daarbij kan je dan niet controleren of hij schuift. Daarbij blijf je aan het wassen en ik kan me niet voorstellen dat dat de pad ten goede komt.
Ik leg hem (precies passen en meten) onder mijn zadel, OP de sjabrak. Ligt netjes stil.
Vonneke, auw............geen lolletje. Laat je ons weten hoe het nu gaat?
Ik ben ook erg benieuwd. Even wachten tot mijn loon binnen is en dan ga ik er een ook aanschaffen. Ga ook voor de klasse 2 aangezien peerd kissing spines heeft en elk beetje schokabsorptie natuurlijk weer meegenomen is
Ik heb dinsdag de Kingsley binnen gekregen. Hij past perfect en mijn poown ging erg fijn. Nu maar hopen dat de pad daar aan bijgedragen heeft!
OdiEtAmo
Geplaatst: 10-04-14 14:53
Ik denk dat ik toch ook maar een aan ga schaffen. Heb nu een gelpad dus ga de diktes vergelijken en aan de hand daarvan wordt het een één- of tweelaags.
Heeft iemand beide pads al eens naast elkaar gelegd? Ik twijfel tussen kingsley en sedelogic. Maar de kingsley kan ik zelf 'voelen' in de winkel, de sedelogic niet.
Dan leg ik hem ook boven op het dekje. Ga het pad zo uitproberen, laat t wel ff weten hoe mn paard het vond. Als die het er niet mee eens is gaat ze gek doen, ze heeft wel eens gebokt bij het passen van nieuwe zadels en die laat t direct wel weten wat ze er van vind.
Om onder je neusriem te doen.Meestal worden ze gebruikt om te beschermen tegen het aansnoeren. Ik heb hem er ook bij gekregen,gebruik zoiets nooit maar kom uit Zeeland dus gratis altijd goed.