Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotje5lotje

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:21

de van mij is op de post *\o/*

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:48

[***] schreef:
Heb vandaag een mailtje gekregen dat de mijne verstuurd is *\o/* . Ik heb de standaard maat besteld overigens. Ben erg benieuwd naar de singel. Hoor er veel goede dingen over. Niet alleen op Bokt, want van de week was er een zadelmaker bij een stalgenoot en die was ook erg positief over de singel. Zij vertelde zelfs, dat het maken van de singel bijna net zo veel tijd vergt als een heel zadel!! (ha, ha, ze zal het wel overdreven hebben, maar het zegt wel iets over de prijs?!).

Ik had een neopreensingel van 55 cm, maar heb de fairfax nu in 70 cm besteld. Had eerst een 60 cm maar die was veeeeeeel te kort. Zat aan beide kanten zo'n 10 cm van mijn dekje af :n

Valt de singel dan kleiner qua maat? Als je van een andere singel bijv 55 cm hebt is dat van de Fairfax toch ook?

Zit ook te twijfelen of ik hem ga bestellen. Ik lees dus ook regelmatig dat het helpt tegen het schuiven van je zadel? Zijn hier meer mensen met ervaringen daarmee?

Ik zie bij pas de deux dat er nu ook nog 10% korting is, dus wordt nu wel verleidelijk.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:41

Ik heb mijn singel al 2 weken in huis en er al een paar keer mee gereden en ik ben super blij.
Mijn merrie is super gevoelig en een drama met rijden.
Bij het minste gaat het hoofd de lucht in.
Vandaag les gehad en zo lekker gereden.
De gene waar ik les van had wist niet dan ik een andere singel had maar zei naar 10 minuten wauw wat gaan jullie hard vooruit *\o/*
Ook loopt ze en stuk ruimer.
Dus deze singel gaat niet retour. :D

Oja ik heb een narrow en 65cm,dat is 15 cm langer dan mijn andere singel en hij zit precies tot mijn dekje. Dus perfect.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:13

Dus moet je de singel langer bestellen dan je normale singelmaat? Mijn pony heeft normaal maat 55, dus welke maat moet ik dan nu nemen?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:31

_tarja_ schreef:
Dus moet je de singel langer bestellen dan je normale singelmaat? Mijn pony heeft normaal maat 55, dus welke maat moet ik dan nu nemen?

Mijn vorige singel zat niet tot het dekje.
Dus moest ik een langere nemen. Als jou oude singel wel tot aan het dekje zit zal je wel de zelfde maat nodig hebben.
Let alleen op dat na de gespen nog een stukje singel zit. Maar volgens mij zijn de meeste singels ook wat langer dan de gespen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:53

cam schreef:
Ik heb mijn singel al 2 weken in huis en er al een paar keer mee gereden en ik ben super blij.
Mijn merrie is super gevoelig en een drama met rijden.
Bij het minste gaat het hoofd de lucht in.
Vandaag les gehad en zo lekker gereden.
De gene waar ik les van had wist niet dan ik een andere singel had maar zei naar 10 minuten wauw wat gaan jullie hard vooruit *\o/*
Ook loopt ze en stuk ruimer.
Dus deze singel gaat niet retour. :D

Oja ik heb een narrow en 65cm,dat is 15 cm langer dan mijn andere singel en hij zit precies tot mijn dekje. Dus perfect.

Dat is precies de reden dat ik hem ook heel graag wil hebben! Mijn merrie wordt pislink als ik de singel om wil doen en aansingelen voor ik opstap, slaat ze met haar achterbeen.
Ik moet helaas nog even doorsparen, maar hij staat heel hoog op m'n verlanglijstje *\o/*

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:05

Goeie ervaring dus Cam! Ben zelf al 7 weken aan het wachten op de marron van 70 cm . De shop kan er ook niets aan doen maar mn geduld wordt zo behoorlijk op de proef gesteld. Had gehoopt dat ie voor mn z2debuut binnen zou zijn maar dat zit er waarschijnlijk niet in(koninginnedag).

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:47

hesterve schreef:
Goeie ervaring dus Cam! Ben zelf al 7 weken aan het wachten op de marron van 70 cm . De shop kan er ook niets aan doen maar mn geduld wordt zo behoorlijk op de proef gesteld. Had gehoopt dat ie voor mn z2debuut binnen zou zijn maar dat zit er waarschijnlijk niet in(koninginnedag).

Ja ik ben heel tevreden. En de singel ziet er ook top uit.

Balen hoor dat het zo lang duurt.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 14:28

Ik heb een smalle 60 cm gisteren binnen gekregen. Gelijk gisteravond mee op concours gegaan. We hadden ons L2-debuut, en dit ging niet onverdienstelijk met 195 en 191 punten en 2 oranje lintjes!
Maar of de singel hier veel bijdrage in heeft gehad weet ik niet... hij liep sowieso wel fijn, maar dat deed hij de voorgaande dagen ook. Heb er dus nog niet echt een oordeel over. Deze week nog maar een aantal keer mee rijden. Denk voor het juiste beeld ook een keer weer wisselen naar mijn oude singel. Ik ben nog steeds benieuwd dus!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 14:37

Wel hele nette punten :D Gefeliciteerd.

Zijn er al mensen die de singel hebben gebruikt bij een koudbloed fjord of haflinger? En hoe bevalt deze?

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 14:44

Ik heb een Fries.. niet echt een koudbloed, maar valt toch een beetje in die categorie (vind ik :o )..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 14:52

Bij mijn fries bevalt hij nog steeds super :D

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 15:54

Ah Fredt, eindelijk een ervaring van iemand met een smalle versie! Klinkt niet slecht +:)+ , mooie punten. Blijf benieuwd naar je ervaringen!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:46

Ik heb ook de smalle versie besteld :D Levertijd is 2/3 weken

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:59

Hoe weet je de levertijd..? Ik heb nog geen reactie gehad op mijn bestelling.. Ben benieuwd.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:50

Roelke_ schreef:
Hoe weet je de levertijd..? Ik heb nog geen reactie gehad op mijn bestelling.. Ben benieuwd.

Ik heb een mailtje gestuurd en kreeg toen antwoord terug dat de levertijd van de singel in het bruin 55 cm small 2/3 weken levertijd was.
Ik begreep wel dat de levertijd per singel verschillend kan zijn?

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:42

tarja, hoeveel cm heeft jouw paard tussen de ellebogen???

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:52

lotje5lotje schreef:
tarja, hoeveel cm heeft jouw paard tussen de ellebogen???

Ik kwam op 12 cm, mijn fjord is echt heel smal aan de voorkant. Je moet toch de ruimte tussen de benen meten? Toch niet van elleboog tot elleboog?

edit: zit nog even te kijken, maar de ruimte tussen de benen is vrijwel hetzelfde als van elleboog tot elleboog, scheelt misschien 2 cm. Mijn pony had tussen de voorbenen 12 cm, dus van elleboog tot elleboog denk ik 15 cm.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:16

Mij was verteld van elleboog tot elleboog (binnenkant), maar in jouw geval is het dus duidelijk een Narrow!
Mijn paard heeft ongeveer 22 cm, en heeft een normale singel, maar toch twijfel ik of hij niet te breed is. Hij komt met de ellebogen tegen de singel aan tijdens het lopen. Heeft wel de singelplaats naar voren.
Vandaag nog maar eens proberen.....

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:21

lotje5lotje schreef:
Mij was verteld van elleboog tot elleboog (binnenkant), maar in jouw geval is het dus duidelijk een Narrow!
Mijn paard heeft ongeveer 22 cm, en heeft een normale singel, maar toch twijfel ik of hij niet te breed is. Hij komt met de ellebogen tegen de singel aan tijdens het lopen. Heeft wel de singelplaats naar voren.
Vandaag nog maar eens proberen.....

Dan zou ik ook voor een narrow gaan denk ik. Als je er 2 cm aftrekt zit je ook op een narrow namelijk.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:07

Is er ook iemand die een bruine heeft (hoe is deze qua kleur?)

Ik ben nog beetje aan het rond kijken, ik heb een paard dat achter elleboog soort van bindweefsel vormt (aldus fysio die het weg gemasseerd had) waardoor paard ook erg zuur is met singel.
Heb er nu bontje om maar heb niet het idee dat het werkt.....

Hoe doet deze singel het op dat gebied?
*ik had ook nog andere op het oog maar dan moet ik vanavond even google hoe die heet

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:06

Ik heb een bruine. De kleur is heel donker. En de zachte binnenkant is zwart.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:37

Ik heb ook een bruine besteld :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:42

Ik blijf nog twijfelen of ik ga bestellen. Paard met singelplek naar voren en schouders ver naar achter, dus de singel neemt de zadel mee naar voren. Ik lees hier nog steeds ervaringen dat dit niet altijd verholpen wordt :(
Ik heb nu een Schutte singel die het zadel op de plek houdt, echter krijgt hij vd gespen wondjes in zijn elleboog. Ook is hij voor het eerst aan het zwiepen en wordt hij wat chagrijnig bij aansingelen, ik ben er dus nog niet.

Mochten er mensen zijn die met hetzelfde zitten (singelplek naar voren, goed passend zadel die schuift) en nu met de fairfax rijden, willen jullie laten weten of deze ook schuift?

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:40

hesterve schreef:

Wat jammer! -O- Ik zal vragen wat ze deze week toesturen