ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:41

Helpen die ice vibe boots ook tegen stijfheid, heeft iemand daar ervaringen mee?

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:45

Echt heel stom vergeet steeds weer die ijspacks te meten zoals beloofd grr.... Maten komen er echt aan probeer morgen er weer aan te denken!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:29

Maakt niet uit ;-). Ben benieuwd of ze veel breder en langer zijn. Breder mag niet haha met zn dunne pootjes. Langer wel zodat ie over de kogel komt.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:12

Ik heb een paar dagen geleden iets handigs gedaan met de coolpacks :D . Een stalgenoot van mij kwam hem het idee de gel te verplaatsen naar het punt van het been waar ik de koeling het meeste nodig heb :)* . Zo gezegd zo gedaan, dus met rot zitten ergeren aan die dingen en met beleid de gel verplaatst. Nu heb ik aan de voorkant van het been bijna geen gel zitten en aan de achterkant bij de pezen alle gel zitten. Het gevolg de coolpacks blijven langer koud.

Vanochtend mijn paard naar de kliniek gebracht om de pees in te laten spuiten, wordt vanmiddag gebeld als ik hem op mag halen. Pees is al een heel stuk dunner en ben nog steeds erg blij met de ice vibe :)

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:15

Ik zat er ook aan te denken om ze te kopen maar als de coolpacks nog niet eens 20 minuten koel kunnen blijven dan vind ik het toch wel erg veel geld.. -O-

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:45

Ik heb ze de maten:
Full 33 L X 20 H en koel gedeelte zonder klitteband is 23 L X 20 H
XL 42 L X 33 H en koel gedeelte zonder klitteband is 31 L X 33 H

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:49

Zelf vindt ik het jammer van de xl dat ze in omvang wat groot zijn.
Ik doe dan altijd aantrekken. En als ze koud zijn ze stijf. Dus doe eerst alle koelpacks om pak dan de boots en dan kan ik de koelpacks wat meer aantrekken en dan moet ik dus vaak de koelpack met de hand dicht houden bij het om doen van de boot omdat hij op de meeste punten niet meer aan elkaar klit.

De full zijn overigens erg krap dus een tussen maat had makkelijker geweest.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:13

Bedankt!! ;-), he balen, voor mijn paard zijn ze dan toch weer te breed, hij heeft niet zulke dikke benen.
Weet ik dat ik ze niet hoef te bestellen.
Maar mensen: ik vind wel echt dat ze helpen hoor!! Bij mij blijven ze wel 20 minuten koud. Je kunt ze evt meerdere keren per dag gebruiken. Gebruik ze bijna dagelijks en de blessureplek (checkligament) wordt snel weer mooi dun na rijden, en ook koud. Bij mij (weet niet of het bij iedereen zo is) werken ze echt wel goed.
Een breder klitteband was wel handig misschien,... :)

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:48

Hopelijk komen ze met een tussen maat van die hoge zo iets als cob en full!
Die xl hebben iets breeder klittenbanf. Ik ben wel blijer met de xl dan de full. Ook omdat je
de kogel tot de hak te kunnen koelen! Ik had zekker 2 set xl besteld als ik dit wist.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:46

Heeft iemand enig idee of de xl coolpacks los te bestellen zijn en zoja waar dan??

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:35

Dat weet Birel vast wel Sammie.

Ja ik had ook liever koeling van de kogel erbij. Wat kosten ze los dan? Misschien als ze te groot zijn dat ik er zelf iets van extra klittenband aan kan maken ofzo.. en voor de achterbenen is xl ook wel fijner natuurlijk

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:07

Ik heb de koelpacks nog niet in maat XL los gevonden.

Heb ze compleet met xl beschermer.

Bij de paardendrogist kan je los een koelpack kopen maar ben bang helaas de gewone full.
Als ik ze ergens tegenkom laat ik het weten!

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:10

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:37

Heb een mail gestuurd naar de paardendrogist, hou jullie op de hoogte. Misschien zijn er wel meer personen die interesse hebben, waardoor er meteen voor meerdere mensen xl coolpacks besteld kunnen worden

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:15

Ik wil ook graag coolpacks maat xl als deze beschikbaar zijn.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:21

Lijkt mij ook wel handig. Dacht er eerst aan om nog een paar xl voor achter te bestellen, maar is wel duur.
Vind dat de coolpacks niet heel lang koud blijven

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:01

Heb Vandaag met doc horse gesproken ivm dat mijn xl coolpack lek ik bij de split en nog ergens midden in de stof.

Heb gelijk gevraagt of deze los kunt bestellen. Kosten even veel als de full en zijn per stuk €19,95. Je kan ze bestellen ze hebben ze niet standaart op voorraad zij ontvangen de levering altijd op maandag.

Ben benieuwd hoe het afloopt
Met mijn lekke coolpack. Heb ze pas 3 weken.

De Xl blijven langer koel dan de full. Du de xl is mits de coolPack niet stuk gaat het geld waard.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:37

Ik wacht nog even op de reactie van de paardendrogist, hier zijn de full coolpacks immers per stuk maar een euro of 9

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:03

JoAnn schreef:
Ik wil ook graag coolpacks maat xl als deze beschikbaar zijn.

Hier nog 1 met interesse voor de XL cold pacs!!

Ik doe nu de gewone L coolpacs wel eens over de bovenkant van de kogel. Dat er een splitje ontstaat zeg maar. Gaat wel, maar XL zou handiger zijn. Ik doe de L rechtreeks vanuit de vriezer erom. 5 meter lopen..... 8-) en blijven wel prima koud!!

Gebruik ze erg veel!! Na flinke (endurance) training maar ook gewoon als ik geslingerd heb of geprikt. Of op de rustdagen na endurance training. Ga ze zondag voor het eerst gebruiken in de vet-gate (van de klasse 2 endurance)

Ben benieuwd.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:22

De coldpacks XL zijn nu te bestellen bij de paardendrogist, ik heb meteen twee setjes besteld. Momenteel hebben ze er dan nog 2 op voorraad

Citaat:
Beste mevrouw Smits,

De Ice-Vibe Coolpacks XL kosten € 22,95 per setje van 2. Wij hebben op dit moment 4 setjes op voorraad en u kunt ze ook al online bestellen: http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 871?v=True

De afbeelding staat er waarschijnlijk morgen op.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, neemt u dan gerust nog even contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Wilmke Offereins

De Paardendrogist / Dursy
Tel: 050-409 6996

http://www.paardendrogist.nl
http://www.dursydog.nl
http://www.dursyoutdoor.nl
Acties
Paardendro​gist/Dursy -
5-8-2013
Aan: samantha smits
Afbeelding van Paardendrogist/Dursy - Wilmke Offereins
Beste mevrouw Smits,

Vandaag hebben wij voor u geïnformeerd bij Horseware maar door een nationaal lang weekend in Ierland hebben wij nog geen antwoord ontvangen. Wij zullen u morgen de prijs en levertijd doorgeven.

Met vriendelijke groet,
Wilmke Offereins

De Paardendrogist / Dursy
Tel: 050-409 6996

http://www.paardendrogist.nl
http://www.dursydog.nl
http://www.dursyoutdoor.nl

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:49

*\o/*

Thanks!!! Meteen besteld!! Dus morgen binnen als het goed is!! Top! Bedankt voor de tip en de link!! _/-\o_

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:15

Jorie: Denk dat jij ook de boots in maat L hebt??? Zo ja, wil je laten weten hoe de xl coolpacks eronder passen??

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:18

Tiahastrona schreef:
Jorie: Denk dat jij ook de boots in maat L hebt??? Zo ja, wil je laten weten hoe de xl coolpacks eronder passen??

Ja, klopt. Heb ze nog niet zo lang, maar was volgens mij gewoon maar 1 maat verkrijgbaar. Het klitteband is lang zat dus ik denk dat het geen probleem moet zijn. Ik doe nu al vaak de gewone cold pacs half over de kogel heen (grote KWPNer). Daar hebben de overboots niks van! :D

Ook bij haflinger (heeft qua peeskappen enzo maat cob) om achterbenen de coldpacs half over de kogel gedaan en ook daar pasten de overboots prima over.

Lijkt me sterkt dat het niet past. Zo niet, nog geen ramp, dan gebruik ik de coldpacs gewoon los.
Ik krijg ze hopelijk morgen binnen, dan de vriezer in, en zaterdag effe passen. Dus dan laat ik het je weten!!

Hoop echt dat ik ze morgen ook binnen heb, heb endurance wedstrijd zondag en wil ze op de vet-gate gebruiken en na de finish. Heb plastic koffiebekertjes met water gevult en in de vriezer gedaan. Grote ijsblokken smelten minder snel. Daarnaast halve liter flesjes gevuld en in de vriezer waar de coldpacs precies omheen passen. Blijven ze ook binnenin koud.
En ik heb al een extra paar gewone maat coldpacs dus ik ben er klaar voor!! :D

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:26

Ik heb ze ook besteld, bedankt! Wij moeten ook de kootholte hebben dus ik gebruik nog een los coolpack dat ik met een elastische bandage fixeer in de koot. Dus eerst losjes een rondje die bandage, zodat de coolpack niet tegen de huid ligt (geschoren na een scan), dan het coolpack en dan vaster bandageren er omheen. Ice vibes erboven en klaar is Klara. Ik vind het echt een uitkomst, je houdt her zo veel makkelijker vol om dagelijks meerdere malen te koelen en je bent geeen water kwijt. Coolpacks uit de vriezer, paardje uit stal, coolpacks en boots omdoen en aanzetten, paardje weer op stal en in tussentijd kan jij verder je stalwerk doen. Heerlijke uitvinding!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:40

JoAnn schreef:
Ik heb ze ook besteld, bedankt!

Bij de paardendrogist ook? Dan zijn ze nu op dus....... 8-) Ze zullen wel denken daar..... :P